Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW buss i 999 km/h.

  • patrikol

    Medlem
    20 februari, 2005 vid 12:21

    Nej fy fan den drar 1,4 litern/milen redan vid 120 vad drar den då inte vid 999 km/h! grin.gif

  • calle_b

    Medlem
    20 februari, 2005 vid 12:30

    Jag har funderat lite på det där. Om jag låter bussen rulla i 150 knutar ungefär, så är min reflex på som bäst 0.216. annars runt 0.300.

    Om jag hottar upp skrället i 800 knutar blixtrar bara bananskalet förbi och jag tror detta har å göra med reflexen. Ni som är duktiga i matte kan ju räkna ut hur länge man överhuvud taget ser banaskalet i 800 km/h.
    Man klickar juh tokigt snabbt när det blixtrar till. Där av ordet blixtsnabbt…Bara en teori.

    Jag har prövat o gissa när det kommer också, men då står det juh typ “ojojoj, där gick det lite för fort va?”…
    Vore mäktigt att komma ner under 0.1.

    ska testa lite till smile.gif cool.gif

  • getwet

    Medlem
    20 februari, 2005 vid 14:01

    Kan någon förklara varför vi bromsar för ett bananskal….? confused.gif

  • fjant

    Medlem
    20 februari, 2005 vid 14:33

    Om bananskalet befann sig i luften så skulle jag defentivt bromsa! cool.gif Jag vet vilka skodor en fasan kan orsaka i 70 blås… blush.gif

    Annars kan det ju vara så att folkabussen har så taskig väghållning, så man sladdar av vägen om man kör på ett bananskal i 30! wink.gif

    /Fjant

  • jonasp

    Medlem
    21 februari, 2005 vid 16:28

    gäller att chansa. kanske ska införa det tänket när man kör bil på riktigt o spontant bromsa ibland för att inte krocka o på så sätt kunna köra snabbt.. tongue.gif

  • getwet

    Medlem
    21 februari, 2005 vid 19:40

    Ja just det, det är därför man inte ska slänga bananskal på marken för då sladdar alla folkvagnar av vägen……där kom svaret!

  • feg

    Medlem
    21 februari, 2005 vid 19:58

    På så vis får du mer plats på vägen för din van och släpvagn. smile.gif
    /feg

  • calle_b

    Medlem
    21 februari, 2005 vid 20:57

    hahahahaha! Fett bra smile.gif

    grin.gif

    Angående bromsning inför ett banaskal:
    Jag skulle utan tveka tokbromsa om ett banaskal dök upp på vägen. Jag är numera inlärd av föregående länk att tvärnita så fort jag ser ett bananskal, kanske till och med räcker med en att någon äter en banan i vägrenen, eller förresten, gult-vadsomhelst kanske räcker…. Om jag börjar chansa att bromsa ökar min trafiksäkerhet ännu mer kanske.
    Vet inte.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW buss i 999 km/h.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.