Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW Transporter T5 – lastutrymme

  • VW Transporter T5 – lastutrymme

    Publicerad av gustavw på 7 februari, 2005 vid 11:23

    Hej!

    Jag har aldrig haft en buss förut och har några frågor till alla experter på området!

    Jag har tänkt att fixa en företagsbil och funderar på en Transporter 2005:a MEN eftersom jag kör en del formula är jag lite osäker på innermåtten i skåpet. Får formulaprylar plats i modell med kort hjulbas? Det ser ut som längen är 2543 mm i produktkatalogen och då får ju inte seglen plats? Är det helt stängt till förarhytten eller kan man “pula” fram seglen mellan sätena? Min andra bräda är ca 265 cm, får den plats?

    Är det någon som har testat eller ska man fixa en caravelle som är öppen in till “förarhytten”??

    Som ni hör är jag inte så insatt, så hjälp mig gärna!

    mvh
    gustav

    supasonic svarade 19 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • fjant

    Medlem
    7 februari, 2005 vid 14:07

    Jag kan inte svara på frågorna om just den bilen men tänk på;
    *Du vill ha bilen reggad som lätt lastbil, annars blir det dyrt.
    *Väljer du en trasporter så gissar jag att den levereras med en fast vägg mellan hytt och lastutrymme.
    *Väljer du en caravelle så måste du ha ett lastgaller för att få ha den reggad som lätt lastbil.

    Som du själv sa så är den med korta hjulbasen för liten, framförallt om du vill få in Fomulariggen. Sikta därför på en med den långa hjulbasen.
    Du kan ta upp en lucka i väggen/gallret för att skjuta in långa grejjer. Hör efter med bilprovningen innan du tar fram vinkelkapen, bara cool.gif så du är säker på att du håller dig inom regelverkets ramar.

    Och själklart ska man ha en firmabil som surfbuss, har själv gjort samma sak. Man måste ju utnyttja de små förmåner/möjligheter man har som företagare! wink.gif

    /Fjant

  • maxx

    Medlem
    9 februari, 2005 vid 20:13

    Har en T5 2004 långa hjulbasen.
    Får in en 268 cm Lorch högst upp(precis under taket), på sniskan.
    Längsta masterna går inte in utan hål i väggen.

    Köpa eller leasing?
    Vid leasing kan du dra av halva momsen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 09:45

    Hej!

    Det blir nog en leasingbil. Vad har du för förmån på din? Vad har du för avgift?

    Är du nöjd med kärran? Jag hade egentligen tänkt att sätta in ett extragolv och ha brädor och segel under detta. Är dock orolig att jag inte får plats med grejjerna på längden. Satan, finns det några andra T5:or som funkar bättre? Jag har rätt dålig koll!

    Är det lätt att dra upp ett hål i väggen??

    /gustav

  • fjant

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 12:20

    Hål i väggen e inga problem. Det är oftast bara en tunn plåt, fram me vinkelkapen. Kolla dock med bilprovningen innan…
    Varför har du snöat in så på WV då? Finns många andra bra bilar, jag skulle tex. kolla på Toyota Hiace.

    /Fjant

  • maxx

    Medlem
    11 februari, 2005 vid 18:53

    Har köpt min i tyskland, en 174hk diesel.
    Enda nackdelen med leasing är väl att du hyr bilen.
    Vet inte vad dom säger om du sätter kapen i den.
    Går att lösa med en extravägg ,har 2 själv för besiktningen (fel glasfönster enl. besiktningen).
    Har även en lång T5:a på firman som är leasad 2800 kr/månad (60000 kontant) på 3 år.
    Har kört över 100000 mil i tre transporters (bensinare) utan några mekaniska missöden.

  • supasonic

    Medlem
    16 februari, 2005 vid 13:15

    HElloj Gurra!!!

    Ere finbil på gång!? Men blir det inte en Caravelle, skall du inte ha rutor runt om och säten att åka i?

    På min gamla busbuss så kan man skruva bort mellanväggen och skruva dit den när man skall besikta bilen, borde gå om väggen inte är svetsad/nitad.

    Idag får jag handskarna av Otto, fan va spännande.

    hörs

    .s

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen VW Transporter T5 – lastutrymme

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.