WA när?

Detta ämne har 5 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av surf_matz.

• Författare
     adde
    Medlem

Evt. har jag ett projekt på G där jag kan jobba i Perth ett tag, tanken är att få en månad ledigt före eller efter detta. Än så länge är inga tider planerade – men antag att jag har fria händer…

kort sagt: När fungerar WA som bäst?

/adde

Calle
    Deltagare
    adde wrote:
    Evt. har jag ett projekt på G där jag kan jobba i Perth ett tag, tanken är att få en månad ledigt före eller efter detta. Än så länge är inga tider planerade – men antag att jag har fria händer…

kort sagt: När fungerar WA som bäst?

/adde

November – Januari är det som är bäst. Det är möjligt att det är bra även i Oktober.
    Mvh Calle

Oscar
    Deltagare

Men säsongen sträcker sig från oktober till mars. Under den tiden är det betydligt bättre än Sverige på alla sätt…..läs mer på http://www.windsurfwa.com/

Jag var där Januari till Mars 2001 och fick segla minst 3 dagar i veckan med 5.0.

stiviep
    Deltagare

Är det vågsegling du vill ha så är Gnaraloo i oktober kanon, vind nästan alla dagar och bra med swell. Här är för övrigt vind även i nov-dec lite varmare och mindre swell.
    Nov-Dec funkar Geraldtown bra vindmässigt men är inte så bra om man vill ha riktig downtheline segling mer typ hoppvågor
    Från mitten av dec tom. feb funkar Lancelin ofta justa vågor på south passage.
    Vill du ha riktigt feta vågor är Margaret River i feb -mars att bra alternativ nästan aldrig under masthögt.
    Esperance är riktigt bra jan-mars när det funkar med vind men räkna inte med mer än 3 dagar i veckan där.
    På alla dessa platser under dom tiderna jag angett kan du räkna minst 70% seglingsdagar med 5,5 eller mindre segel.
    Mvh
    Stivie

Steffo
    Deltagare

stivie lägger sitt första inlägg på 6 år…. mäktigt.

Stivie = Sant

Hör av dig om det blir nåt Adde, kan vi ju ta en pilsner eller två!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account