• Publicerad av adde på 11 augusti, 2006 vid 21:21

    Evt. har jag ett projekt på G där jag kan jobba i Perth ett tag, tanken är att få en månad ledigt före eller efter detta. Än så länge är inga tider planerade – men antag att jag har fria händer…

    kort sagt: När fungerar WA som bäst?

    /adde

    surf_matz svarade 17 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • calle

    Medlem
    12 augusti, 2006 vid 14:37
    adde wrote:
    Evt. har jag ett projekt på G där jag kan jobba i Perth ett tag, tanken är att få en månad ledigt före eller efter detta. Än så länge är inga tider planerade – men antag att jag har fria händer…

    kort sagt: När fungerar WA som bäst?

    /adde

    November – Januari är det som är bäst. Det är möjligt att det är bra även i Oktober.
    Mvh Calle

  • oscar

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 08:00

    Men säsongen sträcker sig från oktober till mars. Under den tiden är det betydligt bättre än Sverige på alla sätt…..läs mer på http://www.windsurfwa.com/

    Jag var där Januari till Mars 2001 och fick segla minst 3 dagar i veckan med 5.0.

  • stiviep

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 08:19

    Är det vågsegling du vill ha så är Gnaraloo i oktober kanon, vind nästan alla dagar och bra med swell. Här är för övrigt vind även i nov-dec lite varmare och mindre swell.
    Nov-Dec funkar Geraldtown bra vindmässigt men är inte så bra om man vill ha riktig downtheline segling mer typ hoppvågor
    Från mitten av dec tom. feb funkar Lancelin ofta justa vågor på south passage.
    Vill du ha riktigt feta vågor är Margaret River i feb -mars att bra alternativ nästan aldrig under masthögt.
    Esperance är riktigt bra jan-mars när det funkar med vind men räkna inte med mer än 3 dagar i veckan där.
    På alla dessa platser under dom tiderna jag angett kan du räkna minst 70% seglingsdagar med 5,5 eller mindre segel.
    Mvh
    Stivie

  • steffo

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:35

    stivie lägger sitt första inlägg på 6 år…. mäktigt.

  • surf_matz

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 04:32

    Stivie = Sant

    Hör av dig om det blir nåt Adde, kan vi ju ta en pilsner eller två!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.