• Publicerad av pripps på 7 mars, 2013 vid 17:58

    Hej !
    Kört Rebel några år nu ,men är sugen på att byta märke ! Tänkte kanske prova
    Waiman Smoke 9an,är det någon som provat den ? Då kanske ni kan komma med lite synpunkter.
    Kör mest strappless och har en Gambler !
    Mvh Tommy

    pripps svarade 11 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • dameli

    Medlem
    10 mars, 2013 vid 19:23

    Även jag är sugen på wainman, de ska ju vara riktigt nice

  • regfellow

    Medlem
    12 mars, 2013 vid 17:43

    Jag kör wainman. Smoke brukar röstas fram som bästa kite i många tidningar och siter. Gillar att de bara har en kite som går att trimma som man vill ha den. Bommen är riktigt bra med nu för tiden.

  • pripps

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 16:51

    @Regfellow 708000 wrote:

    Jag kör wainman. Smoke brukar röstas fram som bästa kite i många tidningar och siter. Gillar att de bara har en kite som går att trimma som man vill ha den. Bommen är riktigt bra med nu för tiden.

    Hej
    Hur är den att ta höjd med ? Driftar den bra, när man kör med vågorna ?
    Windrange ? Snabb i svängarna ? Mycke frågor !
    Mvh Tommy

  • regfellow

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 18:03

    Jag har inte smoke, men Mr Green 7.5m och Punch 10.5m.

    De går att trimma som man vill ha dem i princip, på gott och ont.

    Upwind så de är längre ut i windfönstret eller downwind så de är djupare i windfönstret för vågor. Windrangen är riktigt bra och det är bra bottendrag. 9a och neråt går även att köra utan bridels för mer direkt känsla och man kan även köra på 16m linor. Linorna som kommer med är 16-17m + 7 m.

    De är ju inte byggda som enbart vågkites, men jag tycker de driftar helt ok. De svänger mer runt vingtippen än pivot som medför mer drag i svängarna som en C kite, men det går säkert att trimma till det oxå.

    Körde naish bolt innan och det jag reagerade på var att bommtrycket var högre och bommen är tjockare. Har dock vant mig nu.

    Man får även pumpa strutarna med för och nackdelar med det.

    /M

  • pripps

    Medlem
    13 mars, 2013 vid 19:06

    Tack för svaren !
    Mvh Tommy

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.