Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing wakeskaten har anlänt!

  • langens_kite

    Medlem
    20 maj, 2009 vid 21:41

    Vad är det för vitt pulverpå bordet bild 2?
    Öh KOKAIN?

  • hengo

    Medlem
    21 maj, 2009 vid 21:41
    LANGENS_KITE;547879 wrote:
    Vad är det för vitt pulverpå bordet bild 2?
    Öh KOKAIN?

    Stearin.

  • chrilleg66

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 06:34

    Kan man röka det??

  • neven

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 07:29
    Chrilleg66;548012 wrote:
    Kan man röka det??

    Nä, bara injicera

  • hugeo

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 14:50

    da hengmoboard

  • hengo

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 17:32

    såja, nu har man testat både efter båt och efter kite. det var faktiskt mycket roligare än jag trodde!!

    Har inte testat utan fenor än. Men eftersom det är så mycket rocker så går den att slajda runt enkelt ändå, man får poppa lite extra vid shuvitsarna. Men det behövs en hel del vind, typ man behöver vara “vanligt” riggad, ingen lättvindsleksak som typ en skim. Men åter igen, sjukt kul! Kickflip är ingen lek… det blir sommarns projekt. Perfekt rehabkiting.

    Våtdrätksskor är inte att rekomendera, sletna adidas superstar däremot funkade hur bra som helst!

  • yann

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 19:55

    Nu blev jag sugen på en kickflip-battle 😉 Har faktiskt kört min 50 meter men bara kunnat konstatera att man behöver vara överriggad (i mina strapless mått mätt) för att kunna köra obehindrat. Ska rigga ett par gamla skejtskor med några extra hål för vattnet att rinna ut genom.

    Försökte du flippa nån gång? Hur kändes den i vinden? Den är ju ganska tung så den borde ju flippa bättre än en skim i vind.

    Game on!?

  • hengo

    Medlem
    25 maj, 2009 vid 22:50

    haha ja e på..

    försökte flippa, men nånting är galet i timingen. varit mycket närmare på att sätta det med vanlig vågsurfbräda. Typ den är för liten?! Sen är de viktigt att man verkligen pressar ner tailen som på en vanlig skate tror jag.. ääsh ska inte tipsa om nåt jag inte kan, dessutom kanske du drar nytta av det och vinner!

    gameon!!

  • hengo

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 10:50

    Några framsteg Yann?

    Den här har säkert de flesta sett, men kolla igen. http://www.wakestylemovement.com/pro-spotlight-nick-taylor/

    det är jättekonstigt att man kan göra 360flip flat och fronside flip vanligt för att sedan göra det switch på vägen tillbaka!!!

  • yann

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 11:51

    Nja, jag har ju vart ute med den i alla fall om det kan räknas som ett framsteg. Riktigt överriggad på min 12m i 10-12ms Rågelund. Antingen choppigt som fan eller riktigt grunt. Skitsvårt att höjda trots att jag hade apmycke tryck. Hoppas den går lite bättre i plattvatten. Tror en continuous rocker ger bättre upwindegenskaper än 3-stage.

    Flippen kändes jäkligt skum. Lyckades aldrig flippa den mer än 1/2 varv. Efter ett halv varv tar vinden tag i den och trycker ner den i vattnet så man får kompensera med mycket höjd. Sen märkte jag att man får flippa med framfoten mycket mer rakt ner än på skate. Klurigt!

  • pepa

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 14:51

    Heja skate!

  • hengo

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 19:02

    Flippen satt idag fyra gånger!! Så vad ska vi battla nu? Fronsideflip/hardflip?

    Det är bara å glömma allt man lärt sig på skateboard. Gäller å typ olla upp först sen flippa till, om man har ett lit chop att skjuta poppa på är det lättare. om man gör som man gör på en skateboard tycker jag bara foten flyger utanför brädan..

    jagvet! höjdtagningen e fan kääs.. men nu efter min tredje session tycker jag att det går lite bättre. Man får göra som man gjorde när man var ny… Alltså typ titta på något på land och tänka “jag ska ovanför det där”. förrgår körde jag den i vågor och chop vilket sög, kunde knappt hålal höjd.

  • yann

    Medlem
    29 maj, 2009 vid 20:13

    Grattis 😀 det gick ju fort!

    Hardflip/frontflip kör på! Inget jag sätter på skate så så då lär jag inte göra det på wakeskate heller så jag får fortsätta nöta kickflipsen ett tag till. Sen tänker jag mig kanske frontside bigspin från hälkant till tåkant. Borde nog vara lättare är kickflipen faktiskt och kännas rätt gött.

    En benihana kanske? Hade sett snyggt ut på bild om man får lite höjd med en våg!

  • hengo

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 21:38

    tack!

    benihana it is! måste testa nästa gång det blåser. varit vakum en vecka nu så inte kunnat nöta nåt.

    http://www.wakestylemovement.com/movie/
    hittade en benihana här på 09:58, men tycker de e lite dålgit utspark ändå!
    finns en på 21:11

    bigspinn e nog inte så svårt nä, speciellt om man tar av fenorna

  • yann

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 11:38

    Många fina manövrar i den rullen!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing wakeskaten har anlänt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.