Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing wappa in dmi

  • wappa in dmi

    Publicerad av jopi på 29 april, 2004 vid 20:48

    Tjena!
    Har kört en liten wapsida för att spana in DMI bilderna i mobilen ett tag för oss i Ronneby/Karlskrona och tyckte det kunde vara på plats att offentliggöra sidan för resten av Sverige.
    Wappa in på http://195.38.7.21/blekvind/dmi.wml så får man upp en tidsstämpel för senaste uppdateringen, samt 4 länkar till de olika bilderna.
    Funkar bra på T610, Panasonic GD-87 verkar dock inte funka något vidare.
    Kommentarer, felrapporter och hjälp att fixa till stöd för flera lurar till mig tack.

    Nu behöver man aldrig mera gissa vart man borde varit när man sitter i bilen på en vindstilla strand smile.gif

    imported_borje svarade 20 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • mag

    Medlem
    29 april, 2004 vid 21:11

    Lysande initiativ men jag fick den int att fungera på min sonyericsson300 tyvärr.
    /Magnus

  • jopi

    Medlem
    29 april, 2004 vid 21:12

    Ser du något överhuvudtaget? Typ text men inga länkar?

  • mag

    Medlem
    30 april, 2004 vid 08:36

    Jag ser inget alls, får felmeddelande. Och wapen på telefonen funkar bra på andra sidor. Är det rätt adress?
    /Magnus

  • skarabe

    Medlem
    30 april, 2004 vid 09:39

    Trevligt! Även LBWS har vindobservationer samt prognoser från DMI via WAP. http://www.lbws.com/wap

  • vinta_kestrel

    Medlem
    30 april, 2004 vid 10:29

    Nämn helst vilka/vilken telefon ni provat med så att Johan enklare kan felsöka. Har själv en tidig SE T610 som sidan inte funkar med, men jag vet det är lite problem med WAP’en på den. Får “Objektet stöds inte”.

    Sorry, jag tänkte på http://195.38.7.21/blekvind/utk.wml

    Johan, din DMI-länk funkar fint på min tidiga T610. dock inte Utklippan…

  • jopi

    Medlem
    30 april, 2004 vid 10:34

    Rätt adress ska det vara. Dock så är jag kass på WML så det är säkert någon standard eller version jag bryter mot. Finns det ingen som är haj på WML och kan kolla upp sidan?

  • mag

    Medlem
    30 april, 2004 vid 11:09

    Ericsson T300 har jag för mig den heter. Jag får upp “fel vid kommunikation, försök igen eller kollla inställningarna”. Sedan får jag upp “ogiltig sida” vid andra försök.
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 april, 2004 vid 14:35

    …Är det bara jag som satsat på 3g-tekniken för att kunna få väderprognoser för vindsurfing?

    Mvh Jonas

  • watertouch

    Medlem
    30 april, 2004 vid 15:40

    Jag väntar på 4G, tycker 3G-telefonerna är för små…

  • judo-freddan

    Medlem
    30 april, 2004 vid 17:06

    Vad kan man få med 3G som man inte kan få med en WAP-telefon då? Animerade prognoser typ Theyr eller?

  • larsk

    Medlem
    30 april, 2004 vid 23:41

    Vill bara meddela att med Sony Ericsson P800 så fungerar inte Utklippan (“Sidan innehåller fel och kan inte visas”). Men DMI funkar bra! (Men kan ingen fixa så att DMI lägger dit Norra Östersjön också!).

    Betr 3G, 4G etc: Vad är det för fel på GPRS? Funkar helt OK!

  • judo-freddan

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 10:51

    Exakt. Känns som att nästa steg efter WAP är en sunkig laptop med modem till nallen. Visst, tar säkert lång tid att ladda ner men hur bra vore det inte att ha Theyr, Foreca o s v i bussen så man kan bestämma om man ska stanna eller åka. Det där vindstråket som touchar Ölands södra udde medans det är vindstilla på Haga kan man ju missa totalt annars. Eller så är jag bara prylbög för att kompensera att jag inte har lyckats sätta första loopen än.. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 12:58

    Svar till:


    Vad kan man få med 3G som man inte kan få med en WAP-telefon då? Animerade prognoser typ Theyr eller?

    [/ QUOTE ]

    Egentligen inte något mycket mer, men jag slipper seg wap uppkoppling med felmeddelanden. Du får helt enkelt vanligt Internet i nästan ADSL fart. För mig funkar det fint men Internetsurfandet får ske varsamt genom att använda bokmärken. Annars rullar slantarna…..
    //tekniknörden

  • imported_borje

    Medlem
    1 maj, 2004 vid 20:34

    windguru har oxå sina prognoser via wap, funkar riktigt bra

    läs mer på deras hemsida

    http://www.windguru.cz

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing wappa in dmi

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.