Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Watertouch, Vintra mfl Blekinge bo

  • Watertouch, Vintra mfl Blekinge bo

    Publicerad av anonym-anvandare på 28 maj, 2004 vid 12:42

    Tja Boys.
    Jag är en kille som sugen på att börja windsurfa i Karlskrona. Vi har ett sommarställe i Jämjö som jag ska åka till i början på juni och ska vara där nån månad. Vet ni om det finns några nybörjarkurser i Karlskrona som drar igång nästa vecka eller nåt?? Om inte kanske nån av er kan visa mig hur man gör. Mot betalning förstås smile.gif Har köpt mig en fin nybörjar pakett från 2003 så egna grejer finns.
    Tackar väldigt mycket på förhand!
    mvh John
    sk1wejo@chl.chalmers.se

    matsb svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • sunken

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 16:10

    Gudda mannen
    Klart du ska börja surfa med oss härnere. Vi har ju en liten klubb. Ingen organiserad nybörjarverksamhet men ett glatt gäng som gärna hjälper till.

    Gå in och regga dig här:
    knasurf.com/forum
    Vi skriver så fort vi hoppar i plurret.

    ses

    /Ola
    ordf. Karlskrona surfklubb

  • lasse_kna

    Medlem
    28 maj, 2004 vid 20:55

    Om du ska vara i Jämjötrakten så har du två lämpliga nybörjarspots i närheten. Gissleviken är långgrunt(lite väl långgrunt vid lågvatten) med sandbotten och funkar på S till V. Vid fint väder så kan det dock vara fullt av badare. Samt Petersvik nere i Torhamn. Där bottnar man också inne i viken. I början kan man säkert köra uppe i Hallarumsviken vid Jämjö om det nu skulle vara närmare för dig. Inte lika öppet vatten där så det kan nog bli byigt.

    Precis som Ola sa så har vi inga nybörjarkurser än. Men hör av dig på knasurf.com/forum när det blir dags så kan det ju samsurfas nån gång borta i Torhamn. Då kan vi komma med lite tips i vart fall.

    /L

  • vinta_kestrel

    Medlem
    29 maj, 2004 vid 13:52

    John, se mailboxen.

  • matsb

    Medlem
    30 maj, 2004 vid 12:07

    mors John,
    För att lära sig på snabbast vis så önskar man knädjupt upp till midjedjupt och du har ett ställe precis på er tomt nästan… smile.gif
    Torhamn när det är runt västliga vindar …riktigt bra!!

    Logga in på Karlskrona surf klubb så berättar jag mer/vi om var du ska ta vägen.. smirk.gif
    Reggad som mats bergman på det forumet!

    hadé
    mats

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Watertouch, Vintra mfl Blekinge bo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.