Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Waterz down wind race

  • Waterz down wind race

    Publicerad av kinabalu på 5 september, 2011 vid 20:05

    Någon som kommer att vara med på Waterz down wind race i Hvide sande på lördag?

    Jag har lite segel att hämta där, så jag åker ner till på fredag. Eventuellt stannar jag till Lördagen och kör racet.

    /Anders

    klang svarade 12 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • haze

    Medlem
    5 september, 2011 vid 21:55

    Jag är där. Men kör kite…

  • kinabalu

    Medlem
    6 september, 2011 vid 19:29

    Ok, kul! Då blir det några fler svenskar där i alla fall. Jag hörde att Getwet kommer att vara nere i Danmark också, men jag vet inte om han skulle vara med på lördagens race.

  • swe117

    Medlem
    6 september, 2011 vid 19:52

    Håller prognosen, blir vi nog ett par till iaf:cool2:

  • haze

    Medlem
    6 september, 2011 vid 19:55

    Frågan är om jag orkar efter 22 m/s idag och lika mycket vind imorgon… Och “bara” 15 m/s på torsdag…

  • swe117

    Medlem
    6 september, 2011 vid 20:48
    Haze;668801 wrote:
    Frågan är om jag orkar efter 22 m/s idag och lika mycket vind imorgon… Och “bara” 15 m/s på torsdag…

    Var har ni kört idag?
    Marcus & Markus har varit på Läsö idag, vet dock inte hur det gått för dom…

  • haze

    Medlem
    7 september, 2011 vid 06:44

    Klitmøller, Agger…

  • haze

    Medlem
    10 september, 2011 vid 20:33

    Sjukt kul idag gubbar!!!!! Hoppas på fler nästa år! Kanske dags att göra något liknanden i Sverige?

  • kinabalu

    Medlem
    11 september, 2011 vid 20:18

    Ja, det var riktigt kul! Mäktigt att stå på startlinjen med 300 seglare! Det blev också sån där skön kalabalik vid första märket, precis som man hade väntat sig… 😀 Kul också att man kör både kitare och vindsurfare i samma race. Fungerade riktigt bra.

    Kunde ju ha varit lite mer vind för oss med ”vanliga” slalombrädor, men det var fullt tillräckligt för dom med breda lättvindsslalombrädor, för formulaseglarna och för kitarna förståss. Själv körde jag det största jag hade, dvs 7.8:a och min Falcon 104:a (tror jag hade starfältets minsta bräda, haha).

    Vinden varierade lite under racet. Jag hade tidvis hyfsat tryck i 7.8:an men då och då droppade vinden. Det var ju helt fritt material, så många körde stora brädor och 8-9kvm segel. Jag plockade många placeringar när jag väl hade tryck, men när vinden droppade började man tappa placeringar igen. Hade ju varit kul om vinden ökat några m/s precis innan start…

    En tysk frågade vid skepparmötet om man verkligen skulle köra igång racet om man inte planar. ”Om du inte planar har DU valt fel bräda” blev svaret. Bra svar!

    Tävlingen och hela evenemanget var för övrigt mycket välorganiserad! Down wind är också en grymt kul tävlingsform. Kommer gärna tillbaka till nästa års race!

  • lasse-n

    Medlem
    12 september, 2011 vid 09:57

    Ja, jag var oxå där och träffade “kinabalu” på p-platsen.
    Tyvärr så planade inte jag med mina grejor och vikt (90 kg).
    8.0 m2 var för lte. Jag hoppade därmed starten. Ville inte ligga ute i fjorden och vänta på vind.
    Pratade med ett par danskar vid målgången (tog bilen och åkte till Ringköbing). Dom körde formula brädor och 10,2 m2. segel.
    Vi får hoppas det blir bättre vind nästa gång.

  • klang

    Medlem
    12 september, 2011 vid 19:35

    Kul att Sverige var på plats 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Waterz down wind race

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.