Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Watski våtdräkt??

  • oscar

    Medlem
    5 september, 2008 vid 07:28

    Frågan är om sömmarna är täta. Annars lär den ju vara snorigt kall.

  • Johan!!

    Gäst
    5 september, 2008 vid 10:57

    Frågan är väl också hur pass vindavvisande den är. Jag har tidigare surfat i tjocka dykardräckter men det blir skitkallt pga vinden.

    Men som student blir man ju lite sugen på den där. Sömmarna är väl ganska lätt att limma själv om de skulle va otäta.

  • pedersen

    Medlem
    5 september, 2008 vid 11:15

    Fan vad frusna ni är av er, pågar. Den lär ju vara bättre än min åttiotalsdräkt med puff-ärm 😉
    Halmstad skeppshandel nere vid hamnen säljer dom, man kanske skulle åka och kolla in dom. Det verkar ju inte vara någon som har testat dom.

  • oscar

    Medlem
    5 september, 2008 vid 11:19

    @Johan!! 497069 wrote:

    Frågan är väl också hur pass vindavvisande den är. Jag har tidigare surfat i tjocka dykardräckter men det blir skitkallt pga vinden.

    Men som student blir man ju lite sugen på den där. Sömmarna är väl ganska lätt att limma själv om de skulle va otäta.

    Ska du limma alla sömmar på dräkten?? Lär ju gå åt lim för 400 kr så då kan du likagärna köpa en tät dräkt från början.

    Det finns 2 olika sömmar, flatlock och blindstitched. Flatlock läcker och blind är tät.

  • s19

    Medlem
    5 september, 2008 vid 12:51

    Jag känner en som jobbar på Watski! Det är NeilPryde som syr deras dräkter..
    En dräkt som har dubbelneopren kyler mer än en som har enkelneopren… och dykardräkter är oftast gjorda i dubbelneopren har jag för mig… därför är de kallare då vattnet inte rinner av som det gör på en enkelneoprendräkt!
    Vet inte hur dessa är… men de kan säkert vara prisvärda!
    Ringde precis upp honom på watski. Han skulle ta reda på om det är blind stitch eller inte… han kunde inte svara på det exakt. Dessutom är armarna lite kortare än på dräkter som enbart är för vindsurfing. Men han sa att det är en prisvärd dräkt!
    Linus

  • bicless

    Medlem
    5 september, 2008 vid 14:27

    @Pedersen 496988 wrote:

    Någon som provat?

    http://www.watski.se/www/produkter_meny.asp?prodCardID=35060&groupID=16&subGroupID=200100&parentGroupID=200
    http://www.outdoorexperten.se/p-11563-watski-steamer-5-och-3-vtdrkt.aspx

    Det ser ut som dubbelneopren på bilden (förutom möjligen på bröstet). Du kan få 4mm vindsurfingvåtdräkter för lägre pris i enkelneopren så tror detta skulle bli varmare när det blåser. Vi säljer exempelvis sådana.

  • mx-iggesund

    Medlem
    5 september, 2008 vid 18:28

    Jag har en watski, fast en 3/2.
    Den är hyffsat varm, men den blir lite sladdrig.
    Har en gammal GUL också, den är varmare.

    Hade båda tillsammans den 12 Januari, strax innan isen la sig och den funka bra, vart lite kallt om händerna bara.

  • pedersen

    Medlem
    8 september, 2008 vid 08:58
    S19;497097 wrote:
    Jag känner en som jobbar på Watski! Det är NeilPryde som syr deras dräkter..
    En dräkt som har dubbelneopren kyler mer än en som har enkelneopren… och dykardräkter är oftast gjorda i dubbelneopren har jag för mig… därför är de kallare då vattnet inte rinner av som det gör på en enkelneoprendräkt!
    Vet inte hur dessa är… men de kan säkert vara prisvärda!
    Ringde precis upp honom på watski. Han skulle ta reda på om det är blind stitch eller inte… han kunde inte svara på det exakt. Dessutom är armarna lite kortare än på dräkter som enbart är för vindsurfing. Men han sa att det är en prisvärd dräkt!
    Linus

    Tänkte åka och kolla på dom när jag får tid. Kanske inte är en “vindsurfingdräkt”.

  • tim-eriksson

    Medlem
    8 september, 2008 vid 09:29

    Var nere och klämde på en stådan på 70% rea i linköping. Såg okej ut faktiskt. Blev istället en kort 2/2 RipCurl dubbelneopren som fungerar GRYMT bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Watski våtdräkt??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.