Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave Classic?

  • johana

    Medlem
    21 augusti, 2012 vid 09:43

    http://svffreestylecup.blogspot.se/2012_04_01_archive.html
    …så 8-9 september för er som inte orkar följa länken 🙂

  • olandersson

    Medlem
    1 september, 2012 vid 13:27

    Är detta vad information som finns ?
    Hur tror ni att ni ska få deltagare till tävlingen?
    Vart anmäler man sig?

    //Henrik

  • lillhagen

    Medlem
    1 september, 2012 vid 13:44

    Hejsan,

    Jag håller bara i Freestyle tävlingarna men skrev upp det datumet på freestyle bloggen för att folk skulle ha koll på det då nog många tänkt att vara med där.

    Det är Varbergs vindsurfing klubb som arrangerar Wave Classic men fick nyss höra att de drar sig ur då det inte fanns några funktionärer och dylikt… Riktigt tråkigt!

    Om man inte har alltför stora krav borde det vara lika lätt att anordna en wave tävling som freestyle tävling men det kanske är skillnad då wave classic har SM status…

    Funderar på om man ska dra ihop en freestyle eller freestyle/wave tävling den helgen då förra helgen ställdes in pga prognosen. Det verkar ju vara en hel del vind på gång nu!

    //Henrik

  • fraddanr

    Medlem
    1 september, 2012 vid 16:12

    Måste ju krävas ett jäkla lag för att organisera wave classic – Två man ska bära plastbord, en man hissa en flagga och en borde förmodligen hålla i en kikare. För att inte tala om att skriva på whiteboard.

    Nej ärligt talat, har man lite erfarenhet från seglingstävlingar så kan man tycka att det borde vara ganska enkelt att anordna en vindsurfingtävling. Trisst bara att det inte finns någon organisation/klubb som kan ta tag i det.

  • svenne

    Medlem
    1 september, 2012 vid 17:29
    FräddanR;697092 wrote:
    Måste ju krävas ett jäkla lag för att organisera wave classic – Två man ska bära plastbord, en man hissa en flagga och en borde förmodligen hålla i en kikare. För att inte tala om att skriva på whiteboard.

    Nej ärligt talat, har man lite erfarenhet från seglingstävlingar så kan man tycka att det borde vara ganska enkelt att anordna en vindsurfingtävling. Trisst bara att det inte finns någon organisation/klubb som kan ta tag i det.

    Om det inte är så svårt, det är fritt fram Fräddan!

  • olandersson

    Medlem
    1 september, 2012 vid 18:37

    Nej det är rätt, vi ska inta vara bittra, men visst blir man lite matt när det för en gångs skull ska bli vind.
    Nu tycker jag att de som är intresserade av att hjälpa till hör av sig till någon i vvk
    Ni i vvk kan ju skriva en rad här så man
    vet vem man ska kontakta.
    Jag själv bidrar mer än gärna med något, dock ska jag tävla själv så domare jag ej vara men jag jan tex ta med kaffe, dricka, korv.
    Tycker att alla gamla rövar bör visa sig nu annars tror jag att vår sport kommer att dö ut helt och fler kiteare vill vi ju inte ha 😃
    Hälsningar// Henrik olandersson

  • challgren

    Medlem
    1 september, 2012 vid 19:05

    Vi på Surfzone hjälper gärna till att sprida budskapet om tävlingen på förstasidan, facebook och i alla möjliga kanaler för att få fart på sporten!
    Vi kanske ska starta en tråd som heter “Rädda Wave Classic” ?

  • surfslusken

    Medlem
    2 september, 2012 vid 04:54

    Man är/blir föga förvånad. Samtliga inlägg ovan andas det gamla vanliga.
    “jag skulle gärna, men” eller
    “Man kan ju inte lägga ner ett sånt anrikt event, DOM måste ju lösa det här”

    Och ta nu inte illa upp, ja e inte ett skit bättre själv. Och förstår helt att de blev så har till slut, är inte det minsta förvånad.
    Vi kanske inte tycker att det är så mkt o göra, “bära ett bord, kladda lite osv bla bla”
    Men hur lite det är ska de ändå GÖRAS! Och efter att DOM gjort det där “ingenting” ett par gånger och vinden uteblivit, folket inte dykt upp och DOM lik förbannat måste packa ihop allt i regnet på söndagen utan så mycket som ett tack fattar väl vem som helst att DOM tröttnar.
    Entusiasmen är inte riktigt på samma nivå efter att strålkastarna slocknat och musiken tystnat som inför eventet.
    Jag har ett förslag som kanske kan rädda WC nåt år till:
    Skänk rättigheterna (om såna finns?) till varumärket till Vindsurfinggymnasiet så att dom eventuellt kan dra in lite pengar på försäljning mm.

    Men nu ska vi inte va bittra för det! Lejet har just i detta nu öppnat upp för höstsäsongen efter ett långt sommar uppehåll! 4,7a + ösregn, ÄNTLIGEN höst!!!:)

  • svenne

    Medlem
    2 september, 2012 vid 07:20

    Äntligen ett inlägg från Slusken EFTER att han har tagit sin medicin!

  • surfslusken

    Medlem
    2 september, 2012 vid 10:08
    Svenne;697122 wrote:
    Äntligen ett inlägg från Slusken EFTER att han har tagit sin medicin!

    Japp! Va både rötjut o grogg igår!

    Som man sår får man skörda!

  • raask

    Medlem
    2 september, 2012 vid 16:11

    Tycker också de är lite dålig stil, då dem inte ens har gått ut med någon fråga till klubbmedlemmarna i VVK att fråga om de är någon/några som kan ställa upp. Antagligen en av personerna som tyckt “de låter jobbigt” pratat med EN annan och bestämt att vi ställer in för de inte finns tillräckligt med folk, hur hade de varit att höra av sig till sina klubbmedlemmar som trots allt betalar medlemsavgift och dylikt?
    Salt i såren, men betalar man för att vara medlem i en klubb ska dem ju ge någonting tillbaka!

  • svenne

    Medlem
    2 september, 2012 vid 18:21
    Raask;697156 wrote:
    Tycker också de är lite dålig stil, då dem inte ens har gått ut med någon fråga till klubbmedlemmarna i VVK att fråga om de är någon/några som kan ställa upp. Antagligen en av personerna som tyckt “de låter jobbigt” pratat med EN annan och bestämt att vi ställer in för de inte finns tillräckligt med folk, hur hade de varit att höra av sig till sina klubbmedlemmar som trots allt betalar medlemsavgift och dylikt?
    Salt i såren, men betalar man för att vara medlem i en klubb ska dem ju ge någonting tillbaka!

    Fan heller! En förening består av ideelt arbete. Vill du ha en tävling kan du lika gärna lyfta luren och ringa. Det är ingen jävla Country Club eller något golfbajs á 15 000:- per år du håller på med, eller? Din medlemsavgift är ingen servicekostnad för att du ska bli omhändertagen så fort det passar dig, den är till för att få föreningen att gå runt och tack vare någon stackars sate som har jobbat för att du ska kunna kalla dig medlem så gör den det.

    Det var tametusan det lataste i-landsgnäll jag har läst på länge.

  • trimmarn

    Medlem
    2 september, 2012 vid 18:34

    Ge killen en break. Vad jag har förstått så är Raask både medlem och går på gymnasiet. Jag kan förstå en viss bitterhet hos en ung hungrig kille som förmodligen skulle ha anmält sig till tävlingen.

  • raask

    Medlem
    2 september, 2012 vid 18:37
    Svenne;697168 wrote:
    Fan heller! En förening består av ideelt arbete. Vill du ha en tävling kan du lika gärna lyfta luren och ringa. Det är ingen jävla Country Club eller något golfbajs á 15 000:- per år du håller på med, eller? Din medlemsavgift är ingen servicekostnad för att du ska bli omhändertagen så fort det passar dig, den är till för att få föreningen att gå runt och tack vare någon stackars sate som har jobbat för att du ska kunna kalla dig medlem så gör den det.

    Det var tametusan det lataste i-landsgnäll jag har läst på länge.

    Ursäkta att de vidtog en hård punkt, men Wave classic har pågått i en lång tid vad jag förstår, men senast det var ett mail från klubben var att månadshyran av bås etc i apelviken behöver höjas, vilket höjdes med 400 kr, fine de gick jag med på, för att få prylarna nära viken.
    Men att dem inte hör av sig med ett enkelt mejl till klubbmedlemmarna och frågar om det är någon som vill hjälpa till med Wave classic, är det som jag hänger upp mig på.
    Hade de inte varit för att jag måste va i en klubb när jag tävlar hade jag lika gärna kunnat vara utan.

  • fraddanr

    Medlem
    2 september, 2012 vid 19:14

    Det där “sjung bättre själv då”-gnället från Svenne köper jag inte riktigt. Om nu uppgiften ligger på vvk att anordna wave classic får dom ju antingen göra detta, eller om dom inte får ihop funktionärer/organisation, be om hjälp (typ från medlemmar och allmänhet, gärna tidigare än ett par dagar innan), eller ställa in i tid. Inte låta saken rinna ut i sanden. Jag tror det hade varit lätt att få funktionärer bland medlemmar och till denna tävling om någon bett om detta (jag känner t.ex. 70 skolungdomar där man hade kunnat fråga och jag vet att många hade velat hjälpa till). På vilket sätt är det gnäll att vilja få erbjudandet att hjälpa till?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Wave Classic?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.