• waxa brädan

    Publicerad av marden på 4 augusti, 2006 vid 15:16

    tyckte min kära bräda såg lite skitig ut i garaget idag o tänkte man skulle polera upp den, hmm kanske till o med waxa för lite bättre glid.
    kom då o tänka på den produkt som man sett någon gång sen mina segelbåts dagar dock alldrig provat.http://www.lotrec.se/marin/grej.asp?ID=130
    va tror ni vaxar ni brädan o fenan? tror ni det skulle va nått ?kanske formula grabbarna som har mer yta i vattnet har tänkt på det?
    fan man kanske hade spöat grabbarna i går om man haft det å kört 1/10 kn till.

    kan de inte blåsa mer i dag också så man slipper sitta här o drömma

    fredrik-ygge svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jester

    Medlem
    4 augusti, 2006 vid 16:16

    Wallén hade nåt medel från Holmenkol som gör det du vill. Hittar det inte i deras webshop, men jag tror att det är denna produkten det var: http://www.holmenkol.com/hst/index.php?sport=surf&rub=rumpf

  • kacemu

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 17:40

    Good news

  • marden

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 18:06

    idag fick man äntligen prova sin hypersonic som legat nyvallad o blank av go-go fast x3 super duper i garaget i snart en månad pga av välkända anledningar.
    förvånad rulla man in på skälåker vid 11 tiden osåg hela fjärden full av några sällsynta vita fåglar men hela parkeringen var tom?
    eftersom man bara hade tagit med sitt största 10m2 segel +golfklubborna som reserv fick det bli 10m2 men det var perfekt när det lagt sig lite.blev en långtur o kryssa upp till dalarö ,
    och jag tror nästan det var lite bättre glid kändes som den planade tidigare o höll farten bättre i gipparna tyvärr trodde jag inte man skuule ha någon nytta av gpsen idag så den blev kvar hemma.
    synd att det var så länge sen sist så bedömandet av gliden blev väldigt subgektiv

  • fredrik-ygge

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 06:28

    Är det uppenbart att man skall vaxa brädan överhuvudtaget? Simmare kör ju med sträva “hajskinnsdräkter”. När jag klämt på nya brädor i affärer är de ofta sträva på undersidan.

    Blankt eller matt, vad talar egentligen för och emot?

    Minns förresten något inlägg från Jimmy där han sa att man skulle polera och inte våtslipa fenan. Antar att det är resonemang på samma tema.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.