Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing WCL vs Ornitologerna…. da mynning

• WCL vs Ornitologerna…. da mynning

Publicerad av niklas82 på 28 augusti, 2005 vid 20:20

Ni som följt (följde) intrigerna kring vår kära mynningen med fågelskåfarna, så vet ni juh om dödsstöten som vi la in iform av ett välformulerat brev, uppbackat av en välkänd (inom fågelskåderi världen) herre som vi gladeligen fick citera om att det inte finns en chans i helvetet att fältpiplärkan skulle ta skada av kiteandet i mynningen…

vill bara säga att efter det så har ingen hört ett knyst från herr wirdheim &co.. ja förutom då att han var med i tv4 halland med sin bror o pratade kärlek om varandra.

detta ser juh jag som ett gott tecken på att dom förhoppningsvis lagt ner hela eländet, som han beskrev det i stridens hetta : att kite förekommer i lagans mynningen kommer inte finnas en chans att det accepteras. och att vi får se fram emot ett TOTAL förbud mot detta.

ELLER så kokar dom planer på gammla måsar o släpper en bomb på helt ny research som dom gjort i dynerna kring mynningen själva…

hur som haver så är det klart som korva spad att vi vann ronden iallafall..

OCH om dom ligger o trycker i dynerna kring mynningen så kan jag bara hoppas att dom lägger sig i min lösbajs som jag (under hemska förhållanden) var tvungen att avbryta mitt kiteande för i fredags eftermiddag. Tack pappa mårten för att du tog ner min kite så snabt när helvetet brakade lös i min mage…

så jag avslutar med som jag brukar säga :
    Några kitear, några hejjar på Gais, och några ornitologer krälar i mitt bajs.

peace im out

arnolderik svarade 19 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    28 augusti, 2005 vid 21:37

fint att höra att det blir lite verkliga konseksensbeskrivningar av kitandet ch fåglar.
    se upp bara om det kommer förslag på att det skall skapas nationalsjöpark runt mynningne elller vad de nu kommer på.regeringen skall ju införa ett antal till sådana parker vilka omöjliggör/förbjuder mänsklig närvaro på nämnda platser.
    men som sagt, det var ju bara en fågel som inte påverkas av det, hur vet man att inte det finns någon annan fågel som kan påverkas. smile.gif
    grattis i alla fall
    (undrar baraq om det är någon som har kontakt med ornnitologerna i sverige? på pynten i .dk verkar de ju ha en dialog med ornitologerna)
    angënde näset så har de ju fått upp fina skyltar som visar var man får köra ooch inte.
    nåväl, skallringa handläggaren imorrn ooch se vad som händer med det hela.

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 06:14

Inte en chans att fågelnissarna har gett sig, det är bara lite vapenvila för att dom med all säkerhet återkommer nästa vår.

Men bajs i dynorna….. ingen dum idè, jag lägger mitt bidrag till helgen.

/Magnus

• arnolderik

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:30

jag hjälper gärna till, kommer ner ända från stockholm å sprejar lite bajs i dynerna grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing WCL vs Ornitologerna…. da mynning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.