-
WCL vs Ornitologerna…. da mynning
Ni som följt (följde) intrigerna kring vår kära mynningen med fågelskåfarna, så vet ni juh om dödsstöten som vi la in iform av ett välformulerat brev, uppbackat av en välkänd (inom fågelskåderi världen) herre som vi gladeligen fick citera om att det inte finns en chans i helvetet att fältpiplärkan skulle ta skada av kiteandet i mynningen…
vill bara säga att efter det så har ingen hört ett knyst från herr wirdheim &co.. ja förutom då att han var med i tv4 halland med sin bror o pratade kärlek om varandra.
detta ser juh jag som ett gott tecken på att dom förhoppningsvis lagt ner hela eländet, som han beskrev det i stridens hetta : att kite förekommer i lagans mynningen kommer inte finnas en chans att det accepteras. och att vi får se fram emot ett TOTAL förbud mot detta.
ELLER så kokar dom planer på gammla måsar o släpper en bomb på helt ny research som dom gjort i dynerna kring mynningen själva…
hur som haver så är det klart som korva spad att vi vann ronden iallafall..
OCH om dom ligger o trycker i dynerna kring mynningen så kan jag bara hoppas att dom lägger sig i min lösbajs som jag (under hemska förhållanden) var tvungen att avbryta mitt kiteande för i fredags eftermiddag. Tack pappa mårten för att du tog ner min kite så snabt när helvetet brakade lös i min mage…
så jag avslutar med som jag brukar säga :
Några kitear, några hejjar på Gais, och några ornitologer krälar i mitt bajs.peace im out
Logga in för att svara.