Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Weather channel

  • Weather channel

    Publicerad av callep på 28 oktober, 2007 vid 08:03

    var det någon mer än jag som såg det 30 min långa (!) programmet på weather channel om windsurfing på nåt ställe som hette the gorge i USA igår?!
    Sjukt bra reportage iallafall, det såg ut som ett sjukt nice ställe..

    el_duderino svarade 16 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • lolve

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 10:13

    här är en film därifrån: http://www.youtube.com/watch?v=I4IiOJhUQ7o ser nice ut!:)

  • simpa

    Medlem
    28 oktober, 2007 vid 15:36

    XL-version av krabbsjö?? ser helt skumt ut

  • totto73

    Medlem
    29 oktober, 2007 vid 12:36

    Man seglar på Hood River. Utanför Portland Oregon. Super fint ställe. Skön by med många surfbutiker oh surf kultur. Det blir venturieffekt i den djupa dalgången. 20 min med bil så är man uppe på Mount Hood med året runt skidåkning. Hellt sjukt bra parker. Många Snowboard filmer spelas in där. Hela området är fantastiskt. För att inte nämna MTB åkningen. De bästa trails jag cyklat.

  • jalla

    Medlem
    29 oktober, 2007 vid 13:12

    Ser sjukt bra ut för att vara insjö!!!! Tänk om Vättern hade levererat på samma sätt 😉 Gränna ett surf meka…?

  • kamaaina

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 15:55

    Har seglat där väldigt mkt de senaste 3 åren då jag bodde i Vancouver, BC. Det är som totto säger, en riktigt mysig stad med lite cowboy känsla. Skulle påstå att det blåser mer i Hood River än i pozo under sommaren. 99% vindsäkert mellan juni och Augusti. Har själv aldrig seglat större än 4.7 där, men ofta varit i behov av 3.0. Om du trotts allt får torsk på vind så finns mängder av saker att göra, grym MTB och roadbike områden osv.
    Hus finns att hyra relativt billigt oxå.

    det mesta från filmen på youtube verkar vara från the hatchery och the wall. Vågorna påverkas väldigt mkt av hur de släpper ut vattnet i dammen som finns uppströms. Har själv seglat the wall i logo högt, vilket kan vara svårt att fatta i en jäkla flod. Dessutom planar man betydligt tidigare då flodenens riktning är motsatt från vinden. I praktiken betyder det att lägger man sig ner o vilar i vattnet så driver man upp mot vinden. Vissa dagar har strömmen varit så kraftig att det känns som man e tvungen att slöra för att hålla sina riktmärken, detta resulterar i att det blir något enklare att komma med fart i de onshore liknande vågorna som levereras.

    Vinden byggs upp då kusten är ganska kall under sommaren jämfört med inre Oregon som kan få en 35 grader eller varmare, detta plus en canyon som trycker ihop vinden resulterar i den starka vinden. Vi har ett liknande fenomen i Vancouver på ett ställe som heter Squamish halvägs (45min) mellan Vancouver och Whistler, men stället saknar vågor totalt, bra för freestyle dock.

    Floden Columbia river är dock ganska förorenad från kärnvapen sprängningar (vad jag hört) i mitten av förra århundrandet…..

    Sedan 2 timmar västerut så finns ju en massa w-surf spots längs Oregon kusten mot stilla havet, Manzanita, Lincoln city, Pistol river för att nämna några). Speciellt södra Oregon har mkt vindsäkert under sommaren med ofta bra vågförhållanden. Dock lite kallt i vattnet…. 12-16 grader eller så brukar det vara tror jag.

    Helt klart värt en roadtrip under sommaren tycker jag, enklast att flyga till Seattle eller Portland. Själv planerar jag 4 veckor i detta drömlandskap i sommar, kommer starta i Vancouver o se vad jag hinner med.

  • el_duderino

    Medlem
    30 oktober, 2007 vid 17:26

    Här finns ett klassiskt klipp från stället:

    http://www.sailworks.com/web/video/video.cfm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Weather channel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.