• Publicerad av markforce-f-d-markram på 8 oktober, 2007 vid 14:47

    Nu närmar ju TT-F2 SpeedChallenge och jag börjar inse
    att man borde skaffa en gräsfena eller två.

    Har ni några rekommendationer på märke och butik?
    skall fämst ha till en F2 SXm (tuttle)

    och till en thommen small (PB)

    Kanske någon här som har fena till salu rentav?

    rabbit svarade 16 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    9 oktober, 2007 vid 18:30

    Ingen som har några rekommendationer?

  • speedrider

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 19:32
  • Oregistrerad

    Gäst
    10 oktober, 2007 vid 07:03

    Är det duo weed eller chameon du kör?

  • bicless

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 07:51

    Vi har en hel del weedfenor, bland annat Lessacher, se http://www.surfspot.se

    Mvh

    Bicless

  • tbsurf

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 14:00

    Jag har en del lessacher fenor med tuttlebox som jag inte använder.. duoweed 32 och speedweed 25,24,22,20.. Skicka ett pm..

  • rabbit

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 14:55

    Jag passar på i weed diskussionen och undrar om det finns någon ungefärlig formel för vilken längd av weed-fena som motsvarar vilken längd av “vanlig” fena?
    Givetvis kommer ytarea, profil och sånt att påverka men ni rutinerade weed-användare borde väl ha något ungefärligt?

  • tobhed

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 15:01

    Generellt kan jag säga att jag kör med 29 cm till 6.7 kvadrat. Brädan i detta fallet har varit en isonic 87 eller en FS XS S.

    det är svårt att ge sig på att säga att en viss storlek på en weedfena motsvarar en annan storlek på en rak fena, det är så otroligt många faktorer som spelar in (precis som du själv säger).

  • rabbit

    Medlem
    10 oktober, 2007 vid 21:24

    @tobhed 421095 wrote:

    Generellt kan jag säga att jag kör med 29 cm till 6.7 kvadrat. Brädan i detta fallet har varit en isonic 87 eller en FS XS S.

    det är svårt att ge sig på att säga att en viss storlek på en weedfena motsvarar en annan storlek på en rak fena, det är så otroligt många faktorer som spelar in (precis som du själv säger).

    Tack för något att gå på, iallafall. Senaste åren har det blivit sjögräs till hösten på en plattvattenspot här uppe.
    Så man måste kanske skaffa en weedfena. Jag får helt enkelt kolla vad som är specifikt rekommenderat till just den brädan.

    Tack för info!

    /r

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.