Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing West Coast Crew blir svagare…

  • kiters_se

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 11:04

    @WakeNils 486611 wrote:

    Neven pajjade som bekant sitt knä, Sourra lillfingret och nu tog jag o pajjade ett revben i kabelparken… säkra källor säger dock att augusti ska vara regnigt och 5ms så varför vara bitter…

    Nån som har pajjat revben förut och har lite erfarenheter hur lång tid det kan ta? Är kanske inte av, var svårt att se på röntgen men ont gör det…

    Ja har lyckats med de två ggr när jag tränat hopp. Så här några år efter vet jag vad jag gjorde för fel. Jag höll mina händer långt ut på bommen och i hoppet gick kiten ner i kraftzonen.

    Men spela fotboll för tidigt, jag fick en tackling när jag trodde jag var frisk. Jag har nog aldrig blivit så aggresiv efter den tacklingen, sedan blev jag utvisad hiii.

    Lycka till en som vet.

    Peter

  • gh0st

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 17:58

    Fan vad tråkigt att höra Nils! Jag bröt 3 revben och det tog 8 veckor för mig innan det slutade göra ont, nästan på dagen 8v faktiskt.

  • blackadder

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 18:14

    Hahaha. Fan jag kommer att tänka på en jävla rolig sak du sa på styrelsemötet “När fan använde du ditt lillfinger senast?”

  • blackadder

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 18:14

    @sourra 486762 wrote:

    Sjukt surt Nils. Ge fan i att skratta sa underlattar du laekningen. Fast det blir ju inte svart far dig din surkart =)
    Kan for ovrigt meddela att gipset flog all vaerldens vaeg efter halva tiden och nu rippas det for fulla muggar haer nere. Det ommar lite men det haller bra.

    Hahaha. Fan jag kommer att tänka på en jävla rolig sak du sa på styrelsemötet “När fan använde du ditt lillfinger senast?”

  • wakenils

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 19:14

    fan Nicklas, 8 veckor har jag inte tid att ha ont… var iofs ute o körde wake 1 månad efter att jag brutit nyckelbenet och det var verkligen av och rörde på sig varje gång jag reste mig, nu syns knappt nåt på röntgenbilden så det här borde ju läka snabbare men kanske är värre med revben

    sourra, man vill ju va glad men det är fan svårt nu… kan ju alltid börja med fågelskådning, ornitologerna verkar vara ett bittert släkte. jaja får väl ta tag i allt som man skjutit upp alla blåsiga och vindstilla dagar nu

  • trumpeten

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 19:17

    Krya på dig Nils, se till att bli bra så ska vi ta en session i Varberg snart

    Drick massa mjölk och rök inte cigg så läker det snabbare

  • johanw

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 19:54

    tur vi håller ställningarna ner i west skåne då…

  • _sofia_

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 20:25

    nu e tiden över i Oslo så kommer ah tar lit plats snart, men ska först repa upp min style i Portugal :laugh: den är int som den ska efter det här uppehållet…

  • flowbrow

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 21:17
    WakeNils;486611 wrote:
    Neven pajjade som bekant sitt knä, Sourra lillfingret och nu tog jag o pajjade ett revben i kabelparken… säkra källor säger dock att augusti ska vara regnigt och 5ms så varför vara bitter…

    Nån som har pajjat revben förut och har lite erfarenheter hur lång tid det kan ta? Är kanske inte av, var svårt att se på röntgen men ont gör det…

    jag fick sönder 3 revben i fjol i en skatehall, tog kanske 1 vecka före ja tyckte att jag var återställd, tror jag fick sjukledigt i 4,5 veckor nånting, men de gick nog att jobba efter ca 1 v…men de repar sej ganska fort ! lycka till.

  • gh0st

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 07:26

    @flowbrow 486918 wrote:

    jag fick sönder 3 revben i fjol i en skatehall, tog kanske 1 vecka före ja tyckte att jag var återställd, tror jag fick sjukledigt i 4,5 veckor nånting, men de gick nog att jobba efter ca 1 v…men de repar sej ganska fort ! lycka till.

    låter lite skumt, efter 1 vecka kunde jag fortfarande inte andas. Säker på att du bröt dom?

  • flowbrow

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 21:52
    gh0st;486979 wrote:
    låter lite skumt, efter 1 vecka kunde jag fortfarande inte andas. Säker på att du bröt dom?

    joodå, helt säker !:P jag såg tom röntgenbilderna, av på 2 ställen ovanför hjärtat typ och på ett ställe på vänstersida där bakom.. kom just på att jag tog morfin hela tiden jag jobbade så de kan ju spela en roll..! ja vet hur de va att inte kunna andas, men redan någon, kanske 2 dagar efter så andades jag bra om jag låg ner 🙂

  • skotten

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 22:05

    pff hardcore, I came off by bike, broke my shoulder and 4 ribs on my left side, no way I was ok after a week lol

    Morphine rocks though.. they give it to you so that you keep breathing properly, dont get fluid in your lungs and die from a broken rib hehe. Not so hardcore.

  • blackadder

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 04:27

    @flowbrow 487293 wrote:

    joodå, helt säker !:P jag såg tom röntgenbilderna, av på 2 ställen ovanför hjärtat typ och på ett ställe på vänstersida där bakom.. kom just på att jag tog morfin hela tiden jag jobbade så de kan ju spela en roll..! ja vet hur de va att inte kunna andas, men redan någon, kanske 2 dagar efter så andades jag bra om jag låg ner 🙂

    Hahaha, redan efter två dagar kunde jag andas igen. Skitlungt att bryta revben. Brukar bryta några bara på skoj!

  • wakenils

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 06:53

    när ni säger andas är det vanliga eller djupa andetag? djupa funkar inget vidare för mig, kanske fått för vek medicin, kör på ibumetin 600mg + 1000mg panodil 3ggr/dag

  • raggi-man

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 06:57

    prova hett grötomlägg och persilja

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing West Coast Crew blir svagare…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.