Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing West Coast Crew blir svagare…

  • gh0st

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 07:07

    @flowbrow 487293 wrote:

    joodå, helt säker !:P jag såg tom röntgenbilderna, av på 2 ställen ovanför hjärtat typ och på ett ställe på vänstersida där bakom.. kom just på att jag tog morfin hela tiden jag jobbade så de kan ju spela en roll..! ja vet hur de va att inte kunna andas, men redan någon, kanske 2 dagar efter så andades jag bra om jag låg ner 🙂

    Kanske beror på var dom sitter, mina var de tre längst ner på vänster sida, jag käkade morfin jag med men jag hade frakturer i ryggen med. Kanske det påverkade med. Hoppas du kommer ut på brädan snabbt igen Nils!

  • gh0st

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 07:07

    @räggi man 487376 wrote:

    prova hett grötomlägg och persilja

    hehehe

  • flowbrow

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 10:26
    gh0st;487383 wrote:
    Kanske beror på var dom sitter, mina var de tre längst ner på vänster sida, jag käkade morfin jag med men jag hade frakturer i ryggen med. Kanske det påverkade med. Hoppas du kommer ut på brädan snabbt igen Nils!

    de måste vel bero på de.jag fick morfin och burana 800mg på samma gång. morfin 2tabx2 och burana 3×2 så de var nog en stark dos.. mina njurar var sprucka på samma gång men det har nog ingen betydelse på andningen, och joo när jag säger andas så menar jag ytligt..skotten: it was ok for me, i´m just talking from experience !

  • flowbrow

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 10:31
    WakeNils;487372 wrote:
    när ni säger andas är det vanliga eller djupa andetag? djupa funkar inget vidare för mig, kanske fått för vek medicin, kör på ibumetin 600mg + 1000mg panodil 3ggr/dag

    du verkar inte ha fått så stark dos .. jag skulle begära morfin om jag var du, enda negativa är att du blir så pass hög så att du inte får köra bil, och nej, trotsa inte läkarna , jag har provat endå men körde in i ett räcke vid en busshållsplats så de lönar sej inte ..

  • trumpeten

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 10:36

    Morfin är inte hardcore

  • gh0st

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 16:19

    Precis, det var att andas riktigt “ytligt” som gällde.

  • johnk

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 22:32

    du kanske kan bygga en hemmagjord respirator av två kitepumpar modell mindre, så att du andas en kontrollerad mängd varje gång. sätt den ena på sug och den andra på blås och så är det bara att pumpa på tills det har läkt. fast pumpa inte sådär djävla ultra-fort som du brukar!

  • blackadder

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 05:26

    @flowbrow 487441 wrote:

    du verkar inte ha fått så stark dos .. jag skulle begära morfin om jag var du, enda negativa är att du blir så pass hög så att du inte får köra bil, och nej, trotsa inte läkarna , jag har provat endå men körde in i ett räcke vid en busshållsplats så de lönar sej inte ..

    Du verkar ha järnkoll grabben!

  • kvabbso

    Medlem
    6 augusti, 2008 vid 06:32
    johnk;487670 wrote:
    du kanske kan bygga en hemmagjord respirator av två kitepumpar modell mindre, så att du andas en kontrollerad mängd varje gång. sätt den ena på sug och den andra på blås och så är det bara att pumpa på tills det har läkt. fast pumpa inte sådär djävla ultra-fort som du brukar!

    biltema har små upplaningsbara kompressorer

  • flowbrow

    Medlem
    7 augusti, 2008 vid 10:37
    Blackadder;487680 wrote:
    Du verkar ha järnkoll grabben!

    jaa på vissa saker ., btw byt din bild…. varje gång jag ser när du har skrivat ett inlägg på tänker jag på hur elak du måste vara, eftersom de ser så ut på bilden ..! va e upp me typ cesar alexander iix ?

  • kvabbso

    Medlem
    7 augusti, 2008 vid 10:51
    flowbrow;488038 wrote:
    jaa på vissa saker ., btw byt din bild…. varje gång jag ser när du har skrivat ett inlägg på tänker jag på hur elak du måste vara, eftersom de ser så ut på bilden ..! va e upp me typ cesar alexander iix ?

    blackadder kan ju inte hjälpa hur han ser ut, men han är bara hård på utsidan.

  • flowbrow

    Medlem
    8 augusti, 2008 vid 12:47
    kvabbso;488043 wrote:
    blackadder kan ju inte hjälpa hur han ser ut, men han är bara hård på utsidan.

    de känns bra att veta…tack skvabbo !

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing West Coast Crew blir svagare…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.