Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing What is this place?

  • ida_

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 15:41

    Är det lätt att ta sig från Boracay till Bagasbas?

  • wakenils

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 21:53

    det är nog bara att simma tillbaka till caticlan och flyga via manila till naga eller om bagasbas har egen flygplats? bäst är ju att inte ta omvägen via boracay….

    byGuy;679795 wrote:
    Nisse, du skall bara jobba och tänka på karriären (som datanörd)

    passa dig gubbe! karriären som snackesurfare flyter dock på!

  • dadil

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 22:16

    Hur har ni det med vind där? (ser att ni har samma molniga himmel som vi hade..) när vi var där (2008 tror jag) var det inte mycket vind men lagunen är ju svinfin…

    stompa vidare, ses i vår.. /D

  • ida_

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 22:32
    WakeNils;679912 wrote:
    det är nog bara att simma tillbaka till caticlan och flyga via manila till naga eller om bagasbas har egen flygplats? bäst är ju att inte ta omvägen via boracay….

    Men om man nu befinner sig i Boracay kan det ju vara bra att veta om andra kitespoter i Filippinerna…

  • regfellow

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 22:43

    Naish International har länkat filmen på sin Facebook tråd. Creds!

  • dadil

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 22:53
    ida_;679919 wrote:
    Men om man nu befinner sig i Boracay kan det ju vara bra att veta om andra kitespoter i Filippinerna…

    Ja.. och nu vet du.

  • lelleee

    Medlem
    18 januari, 2012 vid 04:45

    flyg till naga via manilla, sen 3-4 buss från naga till daet, från daet 20min trike till bagasbas,, mikes-kites har bra boende nära stranden. Men det ser inte ut att va någon vind där uppe nu. Men boracay verkar inte ha så mycket vind heller. beror kanske på el nino.
    Vi hade iaf bra vind när vi va där i 3 dagar.
    blir kanske en vågsurfingtrip upp dit imorn.

  • ida_

    Medlem
    18 januari, 2012 vid 09:23
    Lelleee;679928 wrote:
    flyg till naga via manilla, sen 3-4 buss från naga till daet, från daet 20min trike till bagasbas,, mikes-kites har bra boende nära stranden. Men det ser inte ut att va någon vind där uppe nu. Men boracay verkar inte ha så mycket vind heller. beror kanske på el nino.
    Vi hade iaf bra vind när vi va där i 3 dagar.
    blir kanske en vågsurfingtrip upp dit imorn.

    Tack för informationen! Är inte i Filippinerna än, landar den 28 januari och har 3 månader på mig att utforska landet. Alltid bra att få tips på bra ställen att åka till!

  • saami

    Medlem
    23 januari, 2012 vid 16:21
    dadil;679917 wrote:
    Hur har ni det med vind där? (ser att ni har samma molniga himmel som vi hade..) när vi var där (2008 tror jag) var det inte mycket vind

    Det är väl just det som är nackdelen med Bagasbas, du får inte samma soliga väder som i till exempel Boracay… Mulet är snarare regel än undantag och så fort vinden frisknar i så börjar oftast regnet också… All den där fuktiga stilla havs-luften som lyfts uppåt över land.

    Den riktiga fördelen med Bagasbas är väl att det kan bli lite vågor, till skillnad från runt Boracay. Att du sen kanske får kita i allt från duggregn till hällregn får det vara värt 😀 Det är ju trots allt varmt regn.

    Lagunerna tycker jag kan kvitta – plattvatten kan man alltid hitta. Det är trevligt att ha en lagun som omväxling men det stora utbytet av att sätta sitt i en trike och ta sig hela vägen upp till den där lagunen är väl mest möjligheten till en skön downwinder i vågor tillbaks sen :cool2:

  • wakenils

    Medlem
    23 januari, 2012 vid 21:09

    hellre regn än chopp… men borde ju finnas soliga laguner som är lättillgängliga

  • atte

    Medlem
    24 januari, 2012 vid 15:09
    ida_;679933 wrote:
    Tack för informationen! Är inte i Filippinerna än, landar den 28 januari och har 3 månader på mig att utforska landet. Alltid bra att få tips på bra ställen att åka till!

    mest vind har du i norra Luzon typ Pagudpud, Cuyo island (palawan) och Boracay.
    Pagudpud är mest vågor 1-6m vanligtvis.
    Cuyo är plattvatten
    Boracay har allt det ovanstående inte har.

  • lelleee

    Medlem
    5 februari, 2012 vid 05:34

    Helt seriöst så är det bästa plattvattenspoten jag kört i. det blir extra platt pga att det är strömt mot dej som i sin tur ger extra pop. kabelparken är choppig i jämförelse.
    Sen helt seriöst så har det vatt mycket vind. Power i 9a och 11a
    vi har haft växlande solighet alla kitedagar.
    Regnar gör det när det är vindstilla och då åker man kabel.
    Perfekt med tanke på att sprinklersystemen har falerat och slidersen är 2 m höga

    ett tips om man ska hit: ta inte med flickvännen, hon kommer klösa ut ögonen på dej 🙂

  • wakenils

    Medlem
    5 februari, 2012 vid 08:42

    inte många dagar kvar nu…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing What is this place?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.