Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Whipe Outs (Surf)

  • Whipe Outs (Surf)

    Publicerad av above_the_law på 21 augusti, 2009 vid 07:51

    Vet att den är gammal & lite ot, men den är jäklig mäktig ändå och nice att ta första (och sista) fredagsölen till;-)!

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=_qj_Ybf2APY&feature=player_embedded”]YouTube – Style Evolution: Wipeout![/ame]

    yann svarade 14 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • kitelife

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:06

    PhEt juuh .. . .

    dom två snubbarna på klippan (1.50) – hur fan ska dom komma upp igen :confused2:

  • chuckey

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 10:32

    Den på 2.20 e bara så iskall

  • above_the_law

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:02

    Ja…fast avslutet är ju ändå fetast där han rider ut en till synes livsfarlig våg:-)!
    Sen hat/gillar jag sekvensen där longboardern som har rätt till vågen knuffar av han som snejkade och sedan bara fortsätter, ha ha.
    Dom två tandemsurfande youngsters:erna där emot kom undan som tur var;-)

  • above_the_law

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:06

    En iaktagelse och fråga:

    Har surfat en del malibu i min dag, men jag fattar inte hur dom gubbarna i filmen kommer ut till lineup med som där brädorna i dom feta vågorna?!!!!
    Man brukar ju vända brädan upp-o-ner när man kör brädor man inte kan dyka med, men hur i helvete funkar det i dom monstren?

  • above_the_law

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:21

    ännu mer….fast nyare tappning:
    Även Andy Irons kan baila och han blöder gott;-), han också…
    [nomedia=”http://www.youtube.com/watch?v=6O9qAyjGDLs”]YouTube – Surf over the limit – surfing wipeouts[/nomedia]

  • above_the_law

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:34

    …men det kan gå åt hlvte för vem som helst…:
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=bqNdFxH4RHk”]YouTube – The Death Of Mark Foo (1958-1994)[/ame]

  • pepa

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 12:59

    Fifan asså man kan fundera på varför man tvekar på kite ibland. Det går ju inte att slå sig jämfört med sånt där.

  • yann

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 13:57

    …och det är lätt att glömma att det ibland bara är några decimeter djupt och sylvassa korallrev på de tunga bryten.

  • sourra

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 15:19
    Chuckey;569045 wrote:
    Den på 2.20 e bara så iskall

    Haha, man bara ser hur han tänker “Ska jag åka tvättmaskin så ska fan du det också”

  • hengo

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 00:39

    uuuuhhh amerikansk surfklyssha

    visst dör det nån då och då i fetvågorna, men dom har fan så mycket mindre hårda landingar än vi. mer typ, som å bli omskakad av en pitbbull X10. kräkas vatten

  • sj0gren

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 09:14

    Första filmen riktigt nice, en kille på shortboard, en dude snor hans våg, han slänger sig av bakåt och brädan träffar den andra som voltar hahaha

  • yann

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 11:02

    Går ju intte jämföra wipeouts på kite och surf överhuvudtaget. Själva fallet är ju oftast den lindriga biten i surf. Långa hold downs och revet är ju det som oroar en. Jag bröt iofs näsan mot vattenytan i ett fall en gång på surf så helt smärtfritt är det inte alltid 😀 På kite funkar det ju bra att vara en hårdnackad landkrabba men i surf så måste man känna sig jäkligt bekväm i vatten om man vill köra lite storlek och med tunga vågor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Whipe Outs (Surf)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.