Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Why not Bris i Klagis idag?

  • Why not Bris i Klagis idag?

    Publicerad av jumper på 28 april, 2009 vid 14:27

    Såg ju bra ut enligt DMI prognos med bra grund vind, rak ostlig. Var det ingen sol som hjälpte? DMI Drogden mätaren visade ju inget speciellt.
    Bara så man kan lära sig lite för framtiden:)

    s19 svarade 15 år sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • s19

    Medlem
    28 april, 2009 vid 16:48

    Regnade en del inatt och då är det ju molnigt… som det varit stora delar av dagen och en nordostlig vind… som sedan vred på SO… där har du en stor del i orsaken…

  • el_duderino

    Medlem
    28 april, 2009 vid 16:53

    Jag skyller på molnen… hade det varit sol så hade det pungat på fett… vilket det gjorde en liten stund… den lilla stunden läser jag av som brisens försök att övervinna sura element så som moln, lite fel vind riktning samt linus existens

  • s19

    Medlem
    28 april, 2009 vid 17:06

    Varför detta hårresande påhopp på mig???!
    Du mange… tror det var fel vindriktning… inte fel vind riktning… *där fick du tillbaka*

  • naish

    Medlem
    29 april, 2009 vid 12:06

    Linus Brisexperten Andersson…..talar ut… Som Mange säger. Hade solen visat sitt ansikte lite mer än vad det gjorde runt 3 tiden igår kan jag garantera att vinden hade kickat in.

  • jumper

    Medlem
    29 april, 2009 vid 12:26

    Thanks grabbar, då blev man mer insatt i brisens värld:)
    Men när vinden kommer mer från ostnordost, då blir det inte lika mycket extra power eller? t.ex imorgon om man kollar DMI.

  • s19

    Medlem
    29 april, 2009 vid 16:01

    Då har Phille ännumerbrisexpert och optimistisk sådan uttalat sig…
    Men sa ju att det var MOLNIGT… molnigt så är det ingen sol 😉 som jag sa att avsaknad på sol som du säger… Mr Besserwisser 😉
    Dessutom underlättar det med OSTLIG vind…
    Sol idag och INGEN VIND… Sydostlig riktning hela morgonen (senaste dygnet) och stora delar av dagen (till 14 ungefär..)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Why not Bris i Klagis idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.