Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Willy Skipper with the back on the boom

  • Willy Skipper with the back on the boom

    Publicerad av surfmore på 25 september, 2003 vid 19:02

    Skulle testa en Willy Skipper idag men det gick inge bra alls.
    De sluta med att jag hamna me ryggen rätt på bommen och tappa ur en del luft också kändes det som crazy.gif. Ont som f*n gjorde det mad.gif

    Jag tror inte jag kom upp nåt i luften innan jag försökte snurra brädan. Men i alla fall så blev bommen lite krökt ganska långt bak, kanske nån halv centimeter, problemet är att den inte går att justera längre smile.gif. Går det att böja tillbaka eller är det svårt att få till det bra? Får väl köpa en ny annars men denna är rätt så bra så det är synd att behöva slänga den.

    surfmore svarade 20 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Johan!!

    Gäst
    25 september, 2003 vid 21:35

    Nu är ju jag inte någon expert på området men aliminium kan väl bara böjas en gång.
    Dvs att om du försöker böja tillbaka den så spricker den? Även fast det går så skulle inte jag rekomendera det.
    Jag har själv aldrig lyckas bocka en bom utan de brukar säga pang och sedan är bommen av.

    //Johan

  • xavier

    Medlem
    26 september, 2003 vid 06:25

    jag har bockat två bommar på ungefär samma ställe (men på andra sätt) som du, dock kunde jag justera längden efteråt med lite välriktat våld.

    man ska vara försiktig när man bockar aluminium eftersom den kan spricka (kan hjälpa om man värmer upp den… men då går skumgreppet åt pipan eftersom det krävs att den blir ganska varm…). Risken om den inte spricker är att den blir mjuk i den punkten och lättare böjs igen där.

  • surfmore

    Medlem
    26 september, 2003 vid 08:02

    OK, det var det jag misstänkte, får väl göra ett tappert försök att böja tillbaka den, men får vara beredd på att köpa en ny.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Willy Skipper with the back on the boom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.