Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windfinder vs windguru @ Roxen

• Windfinder vs windguru @ Roxen

Publicerad av tim-eriksson på 9 september, 2007 vid 19:44

Blir galen…

Vet att det är långt i förväg.. men..

Windguru säger 9 ms på lördag, windfinder säger under 3 ms…
    Har dem inte samma rådata eller vad är det?

När ska jag veta när kommer blåsa….

stinger svarade 18 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • oaxen

Medlem
    10 september, 2007 vid 08:35

Enkelt.

Kolla alla prognoser och extrahera en genomsnitts-”prognos”. Använd sedan de senaste tjugo årens prognoserfarenhet för Roxen så ska du nog hitta hyfsat rätt.

He he.

SV-V Kolla SMHI-prognosen för kusten, Landsort och neråt. Har stämt bra i år. Roxen är alltid blåsigare än Vättern! Därför är just Vättern illa lämpad som prognosort.

Foreca kan ge bättre detaljinfo en eller två dagar innan. Fredag-lördag ser just nu lovande ut.

• rasmus_w

Medlem
    10 september, 2007 vid 14:16

Låter som att Roxens Windguru heter Patrik. 🙂

• tim-eriksson

Medlem
    10 september, 2007 vid 14:21

Lör-Sönd blir det surf!

För det ska inte blåsa på fredag, jag har nämnlingen 8 timmar matte i skolan då !

Ses på roxen på lördag då 🙂 Premiär !

• oscar

Medlem
    10 september, 2007 vid 14:22

Nej men CG… 🙂 genomsnittsmetoden använder nog dom flesta. CG kan däremot ge detaljprognoser med 10 minutersintervaller genom att tyda vecken i sina gamla Bringdals-protosegel…. haha

• stinger

Medlem
    10 september, 2007 vid 14:59

Det blåser säkert på lördag för då fyller min lillasyster år och jag ska på kalas!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA