Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfer -78 ???

  • Windsurfer -78 ???

    Publicerad av jerker67 på 4 maj, 2010 vid 19:41

    Hej som ny på forumet söker jag några svar:
    Har alltså en Windsurfer från 1978 med allt i trä som Bom, mastknopp, mastfot, stort fast centerbord i MDF tippar jag ev någon slags plast.
    6-6,2 m2 grönt segel med röd Windsurfer logga..

    Är det någon som vet om det finns någon säljmarknad för dom klassic grejerna.

    jerker67@yahoo.se

    local svarade 14 år sedan 11 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • poppo

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 19:51

    knappast. och nåt museum finns inte heller (än)?

    å andra sidan är det stylish att cruisa Original en solig sommardag! har kört de grejerna en del i mina dar – vi har några sletna nere på klubben där de har levererat som skolbrädor i nästan tre decennier, nu ersatta med långsammare och fulare (dock stabilare) skolvarianter.

  • jerker67

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 20:04

    kollade på Winsurfers typ hemsida där säljs nya fantastiskt dyrt i USA 19 tusen ca.

    Killen som har Surfbutiken i Gävle har en som han tror kan bli värdefull.. jag trodde i min enfald att det inte fanns många sådana brädor kvar i sverige..

  • joachim_larsson

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 20:49

    Behåll den den ökar i värde, det är cult för många, faktum är att man kommer göra en revavelregatta under Kona VM i Miami där många kändisar kommer och visar vad de går för i freestyle och slalom (classic slalom 6 bojars) kolla in http://www.windplayevents.com/index.html och http://www.kona-windsurfing.com/events.asp ryktas om att Zane Schweitzer, Matt Schweitzer kommer att vara där.

  • macedu

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 06:27

    Vi får kalla på Surfslusken!
    Han får grotta ner sig i detaljerna för detta ärende och sen inkomma med en tydlig inriktning på action!

    /mac

  • trimmarn

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 09:08

    Är den i bra skick så finns det säkert ngn som kan vara intresserad. Det lär ju inte finnas massor av fina x kvar. lägg upp ett par bilder.

  • sode

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 09:29
    MacEdu;609967 wrote:
    Vi får kalla på Surfslusken!
    Han får grotta ner sig i detaljerna för detta ärende och sen inkomma med en tydlig inriktning på action!

    /mac

    …om inte annat så är säkert virkespriserna på väg upp…

  • surfslusken

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 16:45
    jerker67;609929 wrote:
    kollade på Winsurfers typ hemsida där säljs nya fantastiskt dyrt i USA 19 tusen ca.

    Killen som har Surfbutiken i Gävle har en som han tror kan bli värdefull.. jag trodde i min enfald att det inte fanns många sådana brädor kvar i sverige..

    Ja, ska väl va nån stollig Kalifornia millionär som ska ge 19k SEK för en sån. Men glöm inte frakt, tull mm i kalkylen om du ska kränga den på Ebay.
    Fast om nu killen me Surfbutiken i Gävle (???) är övertygad om att den kommer bli SÅÅÅ
    värdefull bör han väl va villig o slå till??

    Joachim_Larsson;609937 wrote:
    Behåll den den ökar i värde,

    Jo, kanske, men inte under vår livstid.

    MacEdu;609967 wrote:
    Vi får kalla på Surfslusken!
    Han får grotta ner sig i detaljerna för detta ärende och sen inkomma med en tydlig inriktning på action!

    /mac

    Ekonomisk bästa rådet:
    Beckna den omedelbart till högstbjudande sätt in slantarna på Avanza Zero om du inte vill
    engagera dej. Vill du ha lite spänning så lägger du dom på en säljwurre kopplad till BP alt Grekiska statspapper.

    sode;609987 wrote:
    …om inte annat så är säkert virkespriserna på väg upp…

    Ja om 200år lär nog en bom i ädelträ kosta som elfenben gör idag me tanke på
    hur vi far fram me maskinerna i regnskogarna så vi kan få teakdäck på Svan 45an i plast.

  • tsss

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 17:44

    Finns tydligen helt nya, men gamla, brädor i stugorna. Här är en Mistral från 80-talet som aldrig blivit blöt. Tvivlar på att han får några pengar alls för brädan. och i alla fall inte 4 lakan…

    Mistralbräda

    Säljes av roger hessling. Insänd 5 maj 09:07. Ta bort, ändra, förnya din annons.

    Pris: 4 000:- Typ: Dyk & Vattensport Täby: Visa var

    “ny” mistralbräda från 1989,ej vart i vattnet än,1 st segel,1 st stormsegel, brädan är komplett med alla tillbehör

  • canoya

    Medlem
    7 maj, 2010 vid 09:27

    Skulle inte just Windsurfer och Mistralen ovan funka OK som SUP? Är de inte rätt lika i formen (dock ej i vikt gissar jag)?

  • vinta_kestrel

    Medlem
    8 maj, 2010 vid 22:32

    Jag har en Windsurfer från 1974 och jo, den funkar som SUP, men min 12’2″ funkar bättre 🙂 Men som ett billigt alternativ, klockrent. Det var så jag började SUP’a

  • local

    Medlem
    9 maj, 2010 vid 19:07

    Finns ett bra Vindsurfing Museum på Fehmarn i Norra Tyskland där färjan landar från Rödby till Puttgarden. Fehmarn är en riktigt trevlig Ö som för övrigt är ett riktigt bra surf och kiteställe med mycket grunda vikar om man är nybörjare eller kör Freestyle. Där kan man även shoppa bra och billig utrustning, många som säljer senaste begagnat som kommer från tester mm.

    http://www.modellbahn-fehmarn.com/index.html

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfer -78 ???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.