Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf Windsurfer LT kommer starkt!

  • jlhp

    Medlem
    23 februari, 2019 vid 07:35

    Superkul, hoppas det kan komma i rullning i Sverige också.

    Windsurfer LT har ju flera poänger. Tex billigare, enklare och (i mitt tycke) coolare än Kona, och flera märken kan marknadsföra den som sin fast det ändå är en one-designklass vilket borde kunna minska sektmentaliteten som jag tycker Kona lider (inte så) lite av. Den är nog också bättre anpassad för att kunna dubblera som SUP-bräda än Kona.

  • barkis

    Medlem
    24 februari, 2019 vid 22:22

    Superkul, hoppas det kan komma i rullning i Sverige också.

    Windsurfer LT har ju flera poänger. Tex billigare, enklare och (i mitt tycke) coolare än Kona, och flera märken kan marknadsföra den som sin fast det ändå är en one-designklass vilket borde kunna minska sektmentaliteten som jag tycker Kona lider (inte så) lite av. Den är nog också bättre anpassad för att kunna dubblera som SUP-bräda än Kona.

    Det jag gillar mest är trekantsseglet som verkligen är underbart.
    På min D2’a föredrar jag detta framför det cambrade, modernare som säkerligen är snabbare, men inte ger samma känsla. Dessutom riggar man på ett tjilivipp!

  • jlhp

    Medlem
    25 februari, 2019 vid 09:05

    Det jag gillar mest är trekantsseglet som verkligen är underbart.

    På min D2’a föredrar jag detta framför det cambrade, modernare som säkerligen är snabbare, men inte ger samma känsla. Dessutom riggar man på ett tjilivipp!

    Kul att du också gillar elefanttanga. De flesta brukar annars bara titta konstigt på mig när jag säger att trekantseglen har sina poänger. Personligen upplever jag att alla tre segeltyperna (A, B och C) har både för- och nackdelar, så jag använder gärna allihop (dock ej samtidigt), beroende på omständigheterna. Det viktiga är att man har samma som seglingskamraterna, sen spelar det inte så stor roll vilket av dem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Longboard Vindsurf Windsurfer LT kommer starkt!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.