Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing windsurfing Grekland

  • windsurfing Grekland

    Publicerad av lmj på 30 januari, 2000 vid 20:57

    Är på väg till Grekland (Naxos, Paros m.m.) och vill gärna ha lite tips på bra surfspots. Har du varit där ellr vet något bra – skriv!!!Tack!
    Linda

    anonym-anvandare svarade 24 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 januari, 2000 vid 22:18

    Hej

    Både Paros och Naxos är vindsäkra, bäst i juli-sept.
    Jag kan egentligen bara uttala mig om Paros där jag varit årligen sedan 95. Det blåser mer än 80% av dagarna så mycket att man kan få fart på en 290 med 7,5 om man som jag väger 90 kg. Vanligatse segel är 5,5-6,5.
    Detaljerad vindstatistik kan du hitta i paros surf guide vilken du bör kunna finna på nätet om du söker på Windsurfing + greece.
    På Paros är det vindsäkrast på sydsidan, Golden beach och världscupsiten New golden beach.

    Nu har jag ingen lust att så här på kvällskvisten göra någon större uppsats.

    Åk dit, du kommer inte at bli besviken och om du vill ha mer information kan du maila mig på lpc_g@hotmail.com så berättar jag mer.

    /Christian

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 februari, 2000 vid 21:34

    Det här är info från mitt huvud som fått det från mina ögon som gluttade i en tysk surftidning från -96 nån gång i julas:

    Naxos är scheissebra! Vindstatistiken är väl ungefär som Paros men Naxos har gott om snygga stränder och flera bra spots längs västkusten. Bilden från det södraste spottet Pyrgaki visar en ohyggligt tjusig strand med långgrunt azurblått vatten(tungan hänger utanför) och sned frånlandsvind. Andra ställen: Mikri Viglia, Naxos Stad (stådjup lagun med bra vind), ett wavespot jag inte minns namnet på, Alyko (Snyggt ställe med grönt vatten och camping med tyskar och WoMo-s förstås och ev. en och annan naken stjärt. Tror det fanns två surfcenter på ön eller så. Inte mycket till nattliv på ön tillskillnad mot Paros! En mycket bevuxen ö och så fanns det visst nåt ställe man kunde köpa smaskig citronlikör på harjagförmig!

    /Fredde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing windsurfing Grekland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.