Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing i Västindien?

  • Windsurfing i Västindien?

    Publicerad av anonym-anvandare på 30 november, 2001 vid 09:54

    Är det nån som har nåt bra tips på bra windsurfing i västindien i februari? Vi har ett litet barn (6 mån) så det vill till att det är hyfsat rent. Vi har varit på Bonaire vilket var superschyyst men det vore kul att prova nåt annat.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 1 Medlem · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 december, 2001 vid 14:59

    har jobbat på cayman islands i 3 år bra surfing i south sound prova gärna har säkert vänner kvar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 december, 2001 vid 16:24

    Jag var på norra sidan av Dominikanska republiken i julas surfa endast en dag (i närheten av Puerto plata) men såg killar de andra dagarna som hade grymt kul i vågorna. Blåste 6.0 eller mindre ungefär 10 av 14 dar. Jag har inte varit nån annanstans i västindien, så jag har inget att jämföra med, men jag tycker du bör kolla upp detiallafall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 2001 vid 02:03

    Var på Barbados förra vintern. I februari hade vi 22 dagar på raken med vind. Segelstorleken låg mellan 5.3-6.0, vågstorlek från loggo till midjehöga.
    Enda nackdelen med landet är att det är väldigt dyrt, då B´bdos dollarn är knuten till USD.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 januari, 2002 vid 16:26

    Hur var windsurfingen? Var ön fin? Tillräckligt för att åka på med sin fru?

    Vill åka i Mars.

    /martin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 januari, 2002 vid 06:52

    Om du ska surfa i Västindien i Februari och har barn med så kan jag varmt rekommendera Cabarete på Domenikanska Rep. Massor av hotell längs stranden. Bekvämt om man har barn med. Var där Feb 2001. Surfade 8 dar av 14 med 5.0-5.8 Kunde surfat fler dar men vi gjorde några utflykter.
    Bra vågor på revet som ligger ca. 300 m från stranden. Vinden kommer efter lunch. Flera hyrställen med bra grejer till normala hyrpriser. Om du bor på Villa Taina så har du 20% på deras surfuthyrning F2 + North Om du bor på Estrella Del Mar så har du 10%. Du kan boka Villa Taina via Apollo och Estrella Del Mar via Fritidsresor.

    http://www.hispaniola.com/Cabarete/ws/windsurf.html

    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing i Västindien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.