Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing på USA’s västkust

  • Windsurfing på USA’s västkust

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 1999 vid 18:08

    Hej! Jag undrar om någon har windsurfat på USA’s västkust (Californien/Oregon). Vart är det bäst, när, går det att hyra grejor, vad kostar det att bo? Tacksam för svar.
    /D

    anonym-anvandare svarade 24 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • windseeker

    Medlem
    10 september, 1999 vid 07:55

    Kolla in nya numret av Engelska Windsurf, eller vid närmare eftertanke vet jag inte om det är Augusti eller Septembernumret. Iaf så gör John Carter en trip med Kai Katchaduorian runt omkring L.A S.F (n:a Calif.) och Seglar Waddell plus några andra ställen, verkar vara riktigt bra segling Maj-Sept.
    Som vanligt vad gäller USA så finns allt bara man har pengar. USA är hyfsat dyrt. Boende finns väl allt från slott till koja, hyra brädor har jag ingen aning om mer än att sist jag var i USA (i påskas) pröjsade jag 80USD!!! för två dagar, eller rättare sagt 1,5 dag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 1999 vid 08:45

    I SF kan du segla ett ställe som heter Crissy field. Ligger nära Golden gatebron. Inne i bukten finns det ca: 8 ställen du kan segla. Sök efter segling i SF på nätet så hittar du en karta över området med beskrivning. Längs kusten ner mot Los Angeles finns det gott om ställen. Gamla vägen mot Los Angeles(highway one tror jag den heter) följer kusten som är riktigt snygg. Los Angelesområdet duger inte till annat än vågsurfing. En bit in i landet har du ju annars the Gorge som ska ha suverän vindstatistik och bra spots längs stora delar av floden.

    /Fredde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing på USA’s västkust

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.