Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing PR

  • pher

    Medlem
    31 maj, 2001 vid 16:18

    Kan bara hålla med!

    Om man jämför skidåkning och vindsurfing så tycker jag pratar lite goya. ( inget ont menat)

    Som exempel kan jag meddela att jag testade slamom för första gången i vinter, Sälen, ( ja det finns dem som det tar tid för ;).
    Och om jag jämför inlärnings kurvan så kändes skidåkning grymt mycket lättare att lära sig. Efter ett par timmar var det inga problem att köra i svarta backar. Testade tillomed “väggen” första dagen.. Det gick dock åt helvete…

    Jämförelse med mitt första försök och segla bräda tog det väl några dagar innan jag ens fick skiten att gå åt det håll som jag ville och kände att jag hade hyfsad kontroll på vad jag gjorde… (Detta var en långbräda), Ytterligare några år senare och jag har inte lyckats lära mig fullplansgippa ännu… (Kanske är det så att jag valt fel sport…trög som man är.)

    Mvh

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2001 vid 04:53

    Du har nog inte valt fel sport men det lät lite tungt att komma igång. Jag windsurfade första gången 1978. En kompis som jobbade i Grekland som surflärare var hemma tillfälligtvis och jag fick prova en Mistralpråm, kompisen seglade bredvid. Efter en timme kunde jag kryssa och slå och ta mig dit jag ville (Stora Värtan, Täby). Fast det var en helt annan sport än att segla centerbordslöst i planingsfart.
    I övrigt har jag lite svårt att förstå aversionen mot skidåkning som en del surfare har. Många av mina surfpolare är skid- eller snowboardfreaks på vintern. Vi bor iochförsig så det är snö på vintern och det finns hyfsade skidbackar i närheten.
    Jag personligen tycker om väldigt många sporter fast på sommaren är windsurfing klart roligast.
    /Seasurf

  • pher

    Medlem
    1 juni, 2001 vid 18:50

    “aversionen”??

    Jag har absolut ingenting emot skidåkning, det kändes roligt, inget snack om den saken.,,

    Men skidåkning som jag upplever det är lite mer Svensson betonat iomed att åtminstone jag tyckte det kändes bra mycket lättare att lära sig. (nu snackar vi basåkning) Kanske var det så att vi hade väldigt tur med vädret och snön…

    Precis som med att lära sig segla bräda (långbräda), så är väl de idealliska att ha ganska lätta vindar typ 3-4 m/s. Vilket man inte alltid har.

    En annan grej som jag skulle vilja prova nu på sommarn är att använda segel till inlines… Någon som provat?
    Verkar juh finnas mycket roligt på land som man kan använda vinden till?
    Jag drar även en parallel till skidåkning här… Samma typ av segel borde man kunna använda?

    Mvh

  • t_b

    Medlem
    1 juni, 2001 vid 20:44

    Testa att skatesurfa. Perfekt om man har en sliten liten rigg och en gammal skateboard (gärna longboard). Bara att borra hål i skaten och fästa mastpucken.

    /Tompa

  • joce

    Medlem
    1 juni, 2001 vid 20:55

    Vad för katrineholmstidning?? Kkuriren ??

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Windsurfing PR

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.