Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Windsurfingresa höstlovet

  • Windsurfingresa höstlovet

    Publicerad av peli2 på 29 juli, 2015 vid 13:43

    Höstlovet ser ut att vara sista veckan i oktober. Vart skall man åka om man vill att även barnen som inte windsurfat så mycket ännu skall kunna surfa. Var på Gran Canaria, men Pozo var lite väl tufft för oss 🙂 Hur är Rene Egli och Mistralcenter på Fuerteventura? Är det frånlandsvind där? Känns ju inte så bra isåfall? Funkar verkligen lagunen som det gör reklam för? Någon annan idé? Grekland är väl för sent på säsongen då?

    mikaels svarade 8 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • hollister

    Medlem
    29 juli, 2015 vid 20:46

    Klart mest nybörjarvänliga stället jag har varit på hyffsat nära håll för vinterresa är Dahab i Egypten. Ligger ca 10mil norr om Sharm El Sheik. Ända nackdelen var att vi blev magsjuka under veckan som vi var där. Lagunen vid Rene Egli funkar med korta fenor men är nog ändå bäst för kitesurfare. Jag gillade även Flag Beach på norra delen av Fuerte men det är djupt vatten och inte så nybörjar/barnvänligt.

  • peli2

    Medlem
    29 juli, 2015 vid 21:22

    Tack Hollister. Dahab var helt nytt för mig. Det ser ju väldigt bra ut! Känns ju tyvärr lite osäkert med Egypten för tillfället eller hur är det med det?

  • mikaels

    Medlem
    31 juli, 2015 vid 12:37

    Bahia Feliz på GC är rätt OK, barnvänliga hotell och ett Mistealcenter, men kanske inte ideal surfing, en smal lagun och se havet …
    Säkrare än Egypten i dessa IS- och terrortider.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Windsurfingresa höstlovet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.