Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Winsurfare i Habo?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 april, 2002 vid 17:49

    Habo 1000 meter norr om Lomma i Skåne.
    JJ

  • vatternjohan

    Medlem
    4 april, 2002 vid 22:30

    Tja!
    Jag började också undra lite! Vättern är nog lagom varm nu… var i och surfade i torsdags… dock i västersjön, men tror inte det skiljer så mkt…
    /
    bankeryd

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2002 vid 07:49

    Borde funka i Baskarp från SO till NO i alla fall, men jag har aldrig provat där själv. Vätterstranden i Jönköping från V till NO. Är det någon som kör hos Ragge i Landsjön numera?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2002 vid 09:08

    Tja, har inte sten koll men har seglat tre gånger i Habo. skulle tro att det funkar från NNV till NO det kan nog funka på sudliga vindar också men då får man sticka utan för udden och det är nog inte så bra. Stället jag varit på är en land tunga som sticker ut i ostlig riktning. Där finns gräsmatta att rigga på och sandstrand som vätter mot norr och där blir det bra med vågor. Det ligger 50m norr om en båt hamn. Man svänger ner höger ett par hundra meter innan Statoil macken om man kommer söder ifrån.Svårt att missa. Stället är klart värt att pröva när det turar i från norr.
    Ha det.

  • judo-freddan

    Medlem
    5 april, 2002 vid 10:13

    Kolla min sida http://fullspeed.to/surfbussen där finns Habo med

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2002 vid 11:04

    Visst surfar vi hos ragge, vi började den 8 feb.
    Så fort det blåser SV-V och 6-7 m/s och uppåt, så försöker vi vara där.
    Vid VNV-N är vi vid “Oset” i Huskvarna och från N-NO Vätterstranden i JKPG.
    Surfa på
    Classe

  • vatternjohan

    Medlem
    5 april, 2002 vid 23:16

    funkar det verkligen i Domsand (habo)? måste man inte ut en väldans bit ut på sjön för att få någon sjysst vind?…
    har själv funderat många ggr att köra där.. men när man väl kollar in det så blåser det oftast mer inne i Jönköping… men vid rak ostlig vind kanske…..

  • frank

    Medlem
    6 april, 2002 vid 07:13

    har prövat domsand en gång på NNO, men det är som du säger att man måste ut långt för att det skall blåsa, viken ligger ju ganska skyddad från vind så det är nog bättre i jönköping, och mycket trevligare också

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2002 vid 09:20

    Ledsen killar, men antingen talar vi inte om samma ställe för vid stranden vid båthamnen i trakten av Habo så blåser det rakt på vid nordliga vindar.
    Ha det i Habo i Vättern!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Winsurfare i Habo?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.