Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies WIPIKA Kites??

• WIPIKA Kites??

Publicerad av mr_steel på 6 augusti, 2008 vid 07:53

Är det någon som provkört 06 WIPIKA Kites, Indy eller Matrix?

Jag är hyfsat ny inom kitning, har kört ca 15h och har en gammal Scoop C-kite 14m2 utan 5:e lina.
    Börjar tröttna på att den e så jävla svår att få upp ur vattnet när det blåser lite mindre.

Har börjat kolla på nya grejer men har inte obegränsad budget.
    Så hittade jag WIPIKA Kites Indy och Matrix, verkar grymt prisvärda och jag skulle kunna ha råd med både en 11 och en 16,5 för under 10000:-.

Skulle oxo var kul att komma i kontackt med lite folk som kitar i trakterna runt Sthlm och Sörmland.

GO GO
    Micke

milkman svarade 16 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • highflyer

Medlem
    6 augusti, 2008 vid 13:01

Vet inte hur de kitarna är men om du har begränsat med pengar kan du säkert hitta 2 fina drakar som är nyare än 06 här på köp och sälj här för 10000.
    Är du ute efter en drake som är lätt att vatenstarta så är en bow eller sle kite att föredra tex best waroo.

Tror att stockholmskitarna håller till mycket på kitenation.se

• thorn

Medlem
    6 augusti, 2008 vid 18:38

Tycker också att 10 000:- låter väldigt mkt för 2 C-kites från 06. Du kan ju få 2 SLE kites från 07 för det priset. gå in och kolla på köp och sälj.

Lycka till

• mr_steel

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 07:57

Jo det e sant!

Men som nybörjare så är jag ganska inne på att skaffa 2 olika storlekar av samma märke. Lite svårare att hitta 2 av samma märke och passande storlek till ett rimligt pris.
    Har kört på Ozone light2 och gillade den som fan.

Råkade lyckas sälja en gammal Mc som bara stått i garaget och sammlat damm ett par år så ne e budgeten lite roligare..:laugh: :laugh: :laugh:

Jag är en stor pojke runt 100kg så jag tänker mig 9m2 och 14m2, vad tror ni om det?

//Micke

• milkman

Medlem
    9 augusti, 2008 vid 13:44

Bra storlekar för din vikt… Om du har möjlighet så borde du kika på Sport II för den finns i 15m. Men din lilla kite ska vara 9:a till att börja med och Light II 9m funkar fint i kombination med den kiten. Det gör den med Light II 14 med förståss 🙂

Jag vet inte vart du håller till, men Simon från Kitekraft.se är i Varberg och Halmstad i helgen. DU får gärna testa sporten där om du är nära. Annars är det bara att ringa honom för att diskutera storlekar och villja, han nås på 073-141 1910

Lyckat till / Jens på Ozone

• mr_steel

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 08:36

SÅÅ nu väntar jag bara på att min sport 13m2 skall landa i Gnesta!!!!!!!!

:laugh: :laugh: :laugh:

• milkman

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:55

Kul, lycka till. Vart det en Sport II, eller lyckades du komma över en begad?

• mr_steel

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 00:38

en 07:a så det är väll en sport bara

• milkman

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 04:50

Toppen, va roligt! Lycka till nu.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies WIPIKA Kites??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.