Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Yngsta kitaren?

  • Yngsta kitaren?

    Publicerad av ursuspolaris på 16 juli, 2010 vid 08:28

    Min äldsta tös, 8 år, gick sin första kurs igår, lyckades komma upp på brädan och ta sig en bit och måste väl där med kallas Kitare? Från är bara om hon är yngst än så länge i landet? Någon som har hör talas om någon under 8 som kitar?

    Nästa steg blir att se om hon är mogen nog lära sig kitarvett tillräckligt för att man ska kunna släppa henne bland andra…

    Är det någon som har en 5m2 nybörjar kite med mycket depower till salu? Eller en väldigt liten sele?

    Aloha!

    hildingdude svarade 13 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 08:50

    men vilken kite kom hon upp på brädan med?

    Din 12a? hehehehehehehehehe troll

  • ursuspolaris

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 10:54

    Med min 12a hade hon nog också kommit upp… fast inte på brädan utan på en av pylonerna till Öresundsbron vilket iofs också hade varit en unik bedrift…

  • betbangan

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 12:07

    Låter bra. Det var nån instruktör som sa att man åtminstone ska väga 50 kg för att börja kita. Men tvivlar på att din tös gör det. Min dotter är 5 månader, så nu är det bara 7,5 år kvar tills jag kan börja lära henne.

  • wiken

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 13:49

    hör av dig till nilssont@kite.se ang. 5a.

    jag tror vi fortfarande har en 5 m2 north rebel. MKt bra kite med depower. Inte allt för snabb som 5a och bra pris.

  • svinet

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 14:23

    alternativt har jag en 7,5a Naish cult 2009 till Salu skicka PM vid intresse

  • kitemaster

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 18:14

    GOPR02922.jpg
    hon ser rätt cool ut!
    Jag träffade en kille på stranden i Björkäng i förrgår som hade köpt en femma till sin dotter som också var typ åtta år. Snart har vi ett helt gäng unga brudar som visar de gamla gobbarna var skåpet ska stå. Kul!

    PS. Tack för förtroendet!

  • kenjie

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 18:33

    Starta i den åldern, och håller intresset i sig.. ja då får Gisela Pulido, Karolina Winkowska och de andra tjejerna se efter nya jobb!!

  • acemattias

    Medlem
    16 juli, 2010 vid 21:20

    Har en liten grabb jag börjat träna lite med men ett problem tycker jag är att smådrakarna knappt går att relauncha när det blåser lagom för hanns storlek, har ni samma problem?

    Ps, pojkens sele börjar bli lite liten så den kan du få köpa, det är en svart Mystic Force Shield Seat Harness, storlek xs i nyskick, den passar yngre åkare mycket bra, 750kr.

  • dalen

    Medlem
    17 juli, 2010 vid 05:42

    Fan vad coolt med en tjej som är så ung! Hon kan åka till denna killen så kan de åka bra ihop.
    Eden fyllde 8 samma dag som han lärde sig höjda. Sänd tösen till Kapstaden så kan de åka vågor tillsammans.

  • hildingdude

    Medlem
    17 juli, 2010 vid 21:51

    Jag her en midjeselé XXS hemma! i frillesås rågelund. passar den får hon den!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Yngsta kitaren?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.