• t_h_s

    Medlem
    4 augusti, 2012 vid 18:05

    Finns inte “all möjlig info” om Zanzibar redan på steffo? Jag tycker iaf att jag har skrivit några gånger.

  • ghiller

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 06:22

    Jag är där nu, fråga på pm eftersom alla andra inte vill ha info tydligen 🙂

  • davids

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 07:57

    Här finns en hel del info: http://www.kiteworldwide.com/destinations-tours/zanzibar/

    Ser ruggigt nice ut!!

  • t_h_s

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 08:20

    Det viktigaste att kolla upp är hur vindsäkert det är så man har rätt förväntningar. När jag var där för snart tre år sedan vid jul så kom vinden lite senare än normalt. Det blev en vecka helt utan vind och en med lite vind. Jag tror att det var i år som det var ännu värre. El Ninia har nog gjort att gamla tumregler om när det ska blåsa inte stämmer så bra längre. Sommarvinden kanske är annorlunda?

  • ghiller

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 09:11

    Vad jag hört från kitecenterna här så verkar det inte lönt att åka under våran vinter. Vissa vekar ha stängt under den perioden med. Nu däremot så blåser det 6-10m/s varje dag. Vi har varit här 4 dagar och kitat alla fyra. Mest med 12:a och 9:an en dag. Om man kör twintip skulle man nog haft en större drake med sig också. Man bör kolla tidvattnet med, nu när det är som mest, så försvinner allt vatten några timmar. Då går det bara att åka i lagunen, då är där ca 10-40cm djupt och mycket kites, dock riktigt nice förhållande. Skulle rekommendera att man åker när tidvattnet är som minst varierar. Finns massa tabeller för det. Då kan man kita hela dagarna.

  • vogon-jeltz

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 09:56

    Fint ställe , men inte så bra med vind när vi va där iaf . men det finns vågor och platt/chopp beroende på hög/låg vatten . Åk till paje

  • skanepaul

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 13:24

    Så med andra ord det är under vår sommar man ska åka?

  • vogon-jeltz

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 14:57

    Vi va där i jan och det ligger tydligen två vindperioder då sommaren är mest vindsäker

  • ghiller

    Medlem
    5 augusti, 2012 vid 16:23

    Titta på pajebykite:s hemsida, där finns mycket info om tidvatten och vindar och några schyssta filmer. Men det stämmer att man ska åka under våran sommar, tror juli-aug är bästa tiden. Paje by kite/night är för övrigt stället med bäst mat och trevligast kvälls-häng här.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.