• Zanzibar

    Publicerad av isakmansson på 3 maj, 2016 vid 13:59

    Tjena!
    Ska dra till Zanzibar i Augusti och tänkte höra om det är någon här som har varit där de senaste åren?
    Hur har ni gjort med utrustning tagit med elr hyrt?
    Tacksam för alla tips! 🙂

    nick svarade 7 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • emerson

    Medlem
    6 maj, 2016 vid 17:03

    Tjena,

    Jag var där sommaren 2014 och tog med eget, kunde checka in specialbagage på 30 kg.
    Flög med Condor som var mycket smidigt och rekommenderas, tror inte de visas på flygsöksidor utan gå in och kolla pris direkt på deras hemsida.

  • isakmansson

    Medlem
    10 maj, 2016 vid 07:23

    Tack för svar 🙂
    Bodde du vid Paje? Kan du rekommendera något ställe?
    Tänkte försöka åka med på en downwind trip, något som du gjorde?

  • emerson

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 09:18

    Jag bode på Arabian Nights vilket höll bra standard och låg precis på stranden, du kan starta kiten 10 m utanför hotelområdet. Dock vara inte maten någon höjdare där, så ta inte helpension.
    Vill du dock ha lite mer hålligång så liger Paje by Night granne och där bor nästan bara kitare och de har en mer västerländsk matmeny.

    Gjorde ingen downwind när jag var där.

  • nick

    Medlem
    14 maj, 2016 vid 09:43

    Vill du bo billigt kan du bo på Ufukwe Bungalows mitt på Paje beach. Jag hyrde ett rum där en månad till en mycket billig peng. Väldigt spartanskt dock o det hände att man var tvungen att slåss med stora tusenfotingar mitt i natten. Är du intresserad så kan jag maila över ett par bilder på hur det ser ut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.