• Publicerad av herodude på 8 april, 2005 vid 23:09

    är tacksam för ALL info ni kan ge om detta segel står mellan detta och årets modell av vision som jag har ett 5.3 av som jag är välidgt nöjd med, men allt som har att göra med det här seglet uppskattas är intresserad av 4.7:an….

    herodude svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mickew

    Medlem
    9 april, 2005 vid 08:25

    Tja

    jag kör zone -04 5.3 och 4.7. Vägde när jag köpte seglen runt 70 kg. Jag har också zone -02 4.1 och jämför jag dessa känns det som det är mer tryck i -04orna. Väger du inte över 80 kg behöver du inte oroa dig för för dåligt tryck i alla fall. Personligen tycker jag dessa segel har både bra tryck och är väldigt lätthanterade. Klockrent för en finlirare tongue.gif

    Micke

  • ola_p

    Medlem
    9 april, 2005 vid 10:02

    Jag hade ju satsat på att försöka hålla mig till samma segel i hela linjen istället för att blanda vilt…

  • herodude

    Medlem
    9 april, 2005 vid 12:06

    oow väger ju 70.. :S mm jag hade ju tänkt att hålla mig till linjen med vision som är grymma segel, men kolla på surfkeppler och blir ju rejält mycket billigare för jag måste köpa en ny mast med.. :S så känar drygt dunt 2 å 5 på att beställa det…

    någon som har erfarenhet av båda seglen som kan säga hur mycket de skiljer sig???? :S

  • herodude

    Medlem
    10 april, 2005 vid 12:24

    Svar till:


    Tja

    jag kör zone -04 5.3 och 4.7. Vägde när jag köpte seglen runt 70 kg. Jag har också zone -02 4.1 och jämför jag dessa känns det som det är mer tryck i -04orna. Väger du inte över 80 kg behöver du inte oroa dig för för dåligt tryck i alla fall. Personligen tycker jag dessa segel har både bra tryck och är väldigt lätthanterade. Klockrent för en finlirare tongue.gif

    Micke

    [/ QUOTE ]

    så det är rätt mycket tryck i dem eller?

    attans as svårt det här ju.. :S

  • chrillecarlsjo

    Medlem
    10 april, 2005 vid 15:37

    Kör Zone 04 4.1/4.7/5.3..
    trevliga leksaker smirk.gif
    /C

  • star

    Medlem
    10 april, 2005 vid 15:44

    Kört -04 Zone 4,2, 4,7, 5,0 samt Search 5,8 och väger 70 kg. Överlag är Zone -04 de bästa seglen jag haft. Snabba, välbalanserade samt full kontroll även i det högre vindregistret. Hade även -03 som inte alls hade samma drag, balans och stabilitet. Search-04 är däremot ett segel jag inte kom överrens med. Kanske en kombination av min vikt samt RDM-mast? Gillade Search -03 bättre. Eftersom jag gått på årsmodellshetsen byter jag varje år, men i detta fall med lite ånger. Zone -04 får fem framåtloopar i betyg. KÖP!

  • mickew

    Medlem
    10 april, 2005 vid 16:39

    Som sagt bra tryck för 70 kg. Men jag håller med Ola P ovan att du nog borde satsa på en model och inte blanda.

    Själv har jag gått upp till 80 kg och är i valet och kvalet att köpa -06or till hösten. Då står valet mellan Zone och Combat…

    /M

  • herodude

    Medlem
    10 april, 2005 vid 18:38

    mm jag vet att det är lite farligt att blanda, jag trodde nog att zone och vision var lite mer lika varandra… men ändå så skiljer det sig lite mellan just 4.7 och 5.3 som är min nästa storlek med visionet… för enligt mig så skiljer det mer mellan 5.3 å 4.7 än kanske 4.7 och 4.0 fast det verkar ju grymmt seglet annars….

    men om man ska kolla från ett håll till så behöver jag nog verkligen pengarna.. :S tack som fan för infon….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.