above_the_law
Forumsvar skapade
-
Yann;522496 wrote:Snyggt Sam! 😀
När jag kom hem så kom jag på att jag glömde min strappade vågbräda på stranden så det var bara att vända och hämta den igen! Blev nog runt 70 mil idag… Dessutom så gick lite prylar sönder:
Bröt lilltån
Dingade nosen
Körde sönder en fenbox
Gjorde sönder min vattensäckHar haft lite för många trassliga dagar det senaste. Nästa gång det går av så får det bli gammel hederlig vågsurf tror jag.
… Känner exakt lika dant som din sista mening Yann!
Det enda som är bra med det är ju att man inte behöver känna sig ensam om att man har oflyt/klantar till det för sig;-)Två trashade LE:s på 1 mån tid, delaminerad twintip, brustet stroppfäste på vågis, trashad bom och tvingades skära upp en massa linor med line-cutter-kniven efter att fått fotfängsel i vattnet, ömmande revben o s v…
MEN har som sagt en ny vintervåtis nu, så hör gärna av dig när du ska ut och vågsurfa nästa gång:-)!
(Ska försöka få med mig min 6.6 vågis till julfirandet i Tjockholm och hoppas på en tur till Torö eller Grisslehamnsområdet till att börja med…)
Krya på dig med tån nu och bygg upp kolhydratförrådet, ho ho!
-
Yann;522496 wrote:Snyggt Sam! 😀
När jag kom hem så kom jag på att jag glömde min strappade vågbräda på stranden så det var bara att vända och hämta den igen! Blev nog runt 70 mil idag… Dessutom så gick lite prylar sönder:
Bröt lilltån
Dingade nosen
Körde sönder en fenbox
Gjorde sönder min vattensäckHar haft lite för många trassliga dagar det senaste. Nästa gång det går av så får det bli gammel hederlig vågsurf tror jag.[/quote]
… Känner exakt lika dant som din sista mening Yann!
Det enda som är bra med det är ju att man inte behöver känna sig ensam om att ha oflyt/klantar till det för sig;-)Två trashade LE:s på 1 mån tid, delaminerad twintip, brustet stroppfäste på vågis, trashad bom och tvingades skära upp en massa linor med line-cutter-kniven efter att fått fotfängsel i vattnet, ömmande revben o s v…
MEN har som sagt en ny vintervåtis nu, så hör gärna av dig när du ska ut och vågsurfa nästa gång:-)!
(Ska försöka få med mig min 6.6 vågis till julfirandet i Tjockholm och hoppas på en tur till Torö eller Grisslehamnsområdet till att börja med…)
Krya på dig med tån nu och bygg upp kolhydratförrådet, ho ho!
-
RobRox;522488 wrote:Ja du shit det hade varit något. Då hade jag kunnat investerat i en fotopåse till kameran och kört vattenbilder oxå 🙂 det hade la varit coolt.
Ja jag var nere mellan 11:20 – 13:00 mestadels i södra delen men gjorde en snabbis upp till norra men sen tillbaka igen.
Vet kanske inte hur sugna robsport e på att punga ut med en sådan fin dräkt för att få synas på min sida ?? Men man kanske ska skicka iväg ett PM eller mail.
….tills dess får du gärna låna min OR Pyro Pro den dag det är dags att köra sessions med vattenpåse/hus eller vadande. Bara att pälsa på sig valfritt antal lager flecce under efter behov. På så vis kan man ju dessutom gå mellan skidkläder och torrdräkt med samma underställ. Den har paneler som ska andas, men lite kondens brukar det allt bli när man rör sig mycket. Har även dykskor och extra våthandskar som kan avvaras:-).
-
RobRox;522421 wrote:Här kommer bilden på dig wakenils bakfull och jäklig tycker ändå du hoppade ganska bra.
Tog bilder i apel idag och har nog några riktigt fina kitebilder då windsurfarna var halvvägs till Danmark.
Bilder kommer senareoch annonseras i ny tråd.
God Jul 🙂
// Robert
Det där gillade jag att se Nils & Robert!
Måste väl ändå vara ca 12 m upp med tanke på att avstampet sker en bra bit bort och linorna du körde med var väl 25 m (eftersom du inte kortat extensinons)?
Tror det är helt rätt att ta helbild (kite, avstamp och åkare) för att få referenser när det är höga hopp man fotar. Inte fel med en annan kite eller vindsurfare på ungefär samma avstånd men en åkare på vattent…
Jag körde med 20 m linor idag och 7:an och visst får man ett snabbt gensvar från kiten (kanske ser högre ut i förhållande till kite också). Med vågis är det ju givet men det blir ju väldigt ryckigt och svårtimat med avstampet när man kör freestyle på korta linor. Blir lätt att man roterar ett extra varv.
Intressant skulle i o f s vara att köra en DUBBEL kiteloop med korta linor. Höll på att göra det idag av misstag vid ett S-bendtillfälle, men jag tvekade lite och landade på tyggen istället. Luftbrist m o o…
-
Knivskarpt Robban:-)!
Jag tar med datorn till julfirandet (skit i julklappar om drängfulla faketomtar, samt svärmödrar och annat patrask)…
Var du där ungefär det tid du tänkt från början (typ 11-13) eller? Tyckte jag såg din siluette i södra delen, eller?
Svårt stressad av dagishämtning hann jag i alla fall köra någon timme denna gång innan bladdern sprack;-). Det var det värt!Ps. Du får be Robban på robsport (eller Tomten) om spons på en O´neill Psycho 2 att ha under fotosessions. Då fryser du garanterat ALDRIG, även om du skulle blåsa ut i vattnet i en timme eller två (en som vet…)Ds.
Natten är ung;-)
-
Mat;522445 wrote:🙂 gött Sam! Definitivt inte bästa dag i Dalen men däremot några timmar timmar tidigare…några mil därifrån… innan vinden vred till NV… var det största dag jag har sett i Sverige!!!! Helt galet STORT!!!!!
tyvärr får ni vänta för bilderna ;-)… i NSM #4…
He he!
Vem är det som blir tumlad Mat?
Secret eller kan du ge ledtråd om spoten?
Ser fram emot fler foton i nästa eminenta Nordic Surfers Mag… -
WakeNils;522434 wrote:ser gött ut!
grymt med filmleverans samma dag, så ska det vara även om sourra försöker motverka det med sin filmtävling =) (som jag iofs tycker är ett bra initiativ!)Där sa du nåt!
Håller helt med att det blir ett dilemma på något sätt. Skitkul med filmtävling och ffa festen för visnninge, ha! MEN det motverkar ju att det kommer ut bra skit när det fortfarande har nyhetsvärde. Man suktar ju jämt efter lite bilder eller film från dagens session för att liksom förlänga njutningen och kanske hitta lite förbättringspunkter… Hmm… -
Snyggt Sam och övriga åkare!
Såg bröderna H i ögonvrån när jag blåste ner till A-bay och förbannade att jag var inte kunde åka med…
Men frågan är om ni inte gick över bron efter vatten ;-), för viken visade sig verkligen från sin rätta sida och våghöjden i mitten av viken var nog banne mig högre än vad som framkom på filmen från D.Dock skulle det ha varit roligt att varit med ”The Posse” i D ändå. Alltid gott när man är några som pushar varandra.
Snyggt kört och God Jul! -
Zilversurfarn;522407 wrote:Byigt var ordet! Ena stunden full patte, sekunden senare sjönk man igenom och fick vifta med draken upp och ner för att få fart. Men shit va gött det var! Fick äntligen komma ut efter 5-6v på land, och solsken dessutom.
Jaså det var en våtdräkt, trodde du börjat köra foil Nicco! (Flysurfer har väl en Psycho om jag inte minns fel!?)
Jajjemen ggr två:-).
Kostar att ligga på topp…
Skulle väl varit lite tydligare och skrivit O´neill Psycho 2. Ville knappt ta av mig den när jag kom hem. När är nästa fetischfest Kenta;-)!!! -
God Damn, va fint det var i A-Bay idag:-)!!!
22 dec, soligt och hur varmt som helst i Psycho 2:an samtidigt som några av årets bästa swell i viken rullade in till akompanjemang av vnv 15-20 m/s på förmiddagen och lagom många på vattnet!!!
Då gör det inte så mycket att jag åter igen avslutade med ett haveri och fick öva selfrescue in till stranden;-). Tror jag börjar bli ett riktigt orakel vad gäller selfrescue… Någon som vill ha en lektion, ha ha?
Det sköna var att nya Psycho 2:an gjorde att jag kom iland helt svettig och var helt oberörd när jag blev spolad av 1,5 gubbe höga vågor fast det är slutet av dec! Vilken dräkt!!!!! Såååå varm, löjligt lätt och smidigare än min NP 4/3:-)!
Tack för att din bil pajjade Robban, så att vi hamnade i butiken och jag fick tummen ur:-)!GOD JUL bröder & systrar!
-
nic;522318 wrote:japp 😉
nic
Gott för dig/er:-).
Då ser jag fram emot lite sköna foton då till kvällen…
Kör hårt!
Ps. Du kan väl kolla med Mat vad han tycker om sin nya Xelerator -09?. Var det en 5.10 han skaffat? Är lite sugen på lika dan nämligen…Ds. -
nic;522240 wrote:edit: vi åker nog söderut.
nic
Har du fixat barnvakt nic?
Antar att det är Dalen eller K-viken som gäller… Skulle gärna hänga på men kan inte lämnna Filip på dagis förrän kl 10 och måste hämta senast 13.30 p g a inskolning och personalbrist:-(.
Några tips på lösning;-)???Annars satsar jag nog på vågsurf i Åsa Stenudde mellan 10.30-12.30. Inte fy skam det heller eftersom jag nu har en Psycho 2:a, he he.
-
Gott att det blev ett ”kitealbum” också Robert:-)!
Kom ju faktiskt med på ett par även om prylarna strulade, men det var ju inte direkt några radikala moves på mina bidrag (denna gång), ha ha…
Däremot dom två sista på Alex tycker jag du lyckades riktigt bra med, samt någon av närbilderna på Mat.
Det är ju också först på den sista bilden som man får en uppfattning om att det faktiskt rullade in en hel del stora swell emellanåt.Som input så tror jag att kite på foto blir bäst om man fångar;
– En fet ”off the lip” med mycket spray, samt arials där man landar i samma våg och fortsätter rida, när det gäller vågbräda. En kraftfull cutback med utsträckt kropp (typ snowboardcarvingsväng) borde också kunna se bra ut i frusen bild. Varför inte en tub;-)?
– Med freestylt/twintip tror jag på hööööga hopp och kiteloops med snygga grabs som tweekas ut läääänge och tydligt, samt höga urkrokade och inverterade trick (t ex S-bend, slim chance etc).
Vad tror ni andra?Stort tack till Robert och alla andra fotografer för att du/ni tar dig/er tid att fota andra ”dårar”, trots att normala människor skulle hålla sig inne .
Keep on rockin´!
(I morgon (måndag) blir det nog vågsurf i Åsa Stenudde/Hamnen mellan 10.30-12.30, alt kite med vågis i A-bay om jag hinner…)
-
RobRox;522062 wrote:Grymt Mat själv fotade jag hela dagen eftersom jag inte har några grejer att surfa med.
Hur gick det med killen som fick bogsera sig genom viken när han tappat brädan??
Kör upp lite kitebilder på http://www.stoneandwater.nu under helgen oxå.
God Jul
Gott att det blev ett ”kitealbum” också Robert:-)!
Kom ju faktiskt med på ett par även om prylarna strulade, men det var ju inte direkt några radikala moves på mina bidrag (denna gång), ha ha…
Däremot dom två sista på Alex tycker jag du lyckades riktigt bra med, samt någon av närbilderna på Mat.
Det är ju också först på den sista bilden som man får en uppfattning om att det faktiskt rullade in en hel del stora swell emellanåt.Som input så tror jag att kite på foto blir bäst om man fångar;
– En fet ”off the lip” med mycket spray, samt arials där man landar i samma våg och fortsätter rida, när det gäller vågbräda. En kraftfull cutback med utsträckt kropp (typ snowboardcarvingsväng) borde också kunna se bra ut i frusen bild.
– Med freestylt/twintip tror jag på hööööga hopp och kiteloops med snygga grabs som tweekas ut läääänge och tydligt, samt höga urkrokade och inverterade trick (t ex S-bend, slim chance etc).Stort tack till Robert och alla andra fotografer för att du/ni tar dig/er tid att fota andra ”dårar”, trots att normala människor skulle hålla sig inne:laugh: .
Keep on rockin´!
(I morgon blir det vågsurf i Åsa Stenudde/Hamnen mellan 10.30-12.30…)
-
Snygggt Robert:-)!
Gillar särskilt bild 21 (pics.aspx?id=l%c3%a4jet081220-21.jpg)! Ser ut som rena väggen av vattenspray eftersom en vindby kastar tillbaka det i en fet stöt. Cooolt med den skarpa färgen i seglet mot det i övrigt grå grå grå. Ser nästan ut som om det är svartvitt, förutom seglet!Vilket objektiv du måste ha nu! Ser ju ut som om de nya höghusen inte ligger alls långt från Läjets pir där du väl stog…
Sitter fortfarande och förbannar min egen klantighet att lyckas lösa ut quickreleasen på chickenloopen. Hade ju precis värmt upp och tagit mig upp till pirens övre del för att börja kötta vågor. Inte blev det tid till någon freestyle med höööööga hopp heller eftersom jag fick spendera ca 1h för att reda ut linor och annan skit;-(.
Bättre lycka nästa gång:-)
RobRox;522062 wrote:Grymt Mat själv fotade jag hela dagen eftersom jag inte har några grejer att surfa med.Hur gick det med killen som fick bogsera sig genom viken när han tappat brädan??
Kör upp lite kitebilder på http://www.stoneandwater.nu under helgen oxå.
God Jul