above_the_law
Forumsvar skapade
-
Har åkt till Indo med dom ett par ggr (-97 och -01) och det var då ett riktigt bra bolag med superservice och inget tjafs om vågsurfbrädor.
Skulle ändå ringa flygbolaget och kolla (ev i annat namn) för säkerhets skull… Golfbag kostar väl ca 500 pix som vanligt (ovsett om det är kiteprylar i eller ej:-).
-
Nice Anton!
Vem filmade i vattnet? Cred till honom/henne!
Fixat vattenhus och vidvinkel?
Riktigt snyggt, fett kört och snabbt jobbat! -
RobRox;522062 wrote:Grymt Mat själv fotade jag hela dagen eftersom jag inte har några grejer att surfa med.
Hur gick det med killen som fick bogsera sig genom viken när han tappat brädan??
Kör upp lite kitebilder på http://www.stoneandwater.nu under helgen oxå.
God Jul
Men, de måste nog varit jag!
Inte min dag idag helt enkelt, ha ha.
Hade just tagit mig ut till övre delen av stenpiren för att börja rippa vågor på riktigt när plötsligt chickenloopen löser ut oavsiktligt, suck. Måste ha slagit till på quickreleasen när jag gippade eller något i den stilen….
Sedan försökte jag att få tillbaka den igen i vattnet, men det var lättare sagt än gjort med handskar och en massa folk i lä om mig. Eftersom chickenloopen dessutom åker upp och trycks mot bommen med den ”dubbla depowerlinan” så var det nästan omöjligt att fixa. Kopplade först leashen till OSR-handles på mittlinorna för att avlasta centerlinan och cl, men det var för mycket vind. Kopplade den sedan till OSR-handle på ena styrlinan, drog mig mot kiten, la ett par halvslag runt bommen och förjade dra mig mot land. Inte så kul och gick en massa tid att trassla ut linor men ingen idé att äventyra lirarna i lä…
När jag kommit in och rett ut trasslet, säkrat kiten med tång och sand, samt kopplat i volleyballnätets stolpe för självstart skulle jag bara hämta brädan som drivit i land en bit bort (antagligen med hjälp av Patrik eller Nils). Dröm om min förvåning när jag vänder mig om så är kiten inte längre där!!!!???? Måste sett ut som en fågelholk! Istället ser jag Falle och Alex komma släpandes på något rosa uppe från vägen… Skiten hade självstartat, gått rätt upp och leashen släppt från metallöglan på nätstolpen. Hur fn är det möjligt? Tur att den höll i alla fallJ.
Nåväl, STORT tack till Falle och Alex mfl för hjälpen! Bara att börja trassla upp linor igen, MEN sedan fick jag i alla fall ca 1 h i uuuuuuuunderbara förhållndenJ, tills jag blev galet överriggad med 7:an. Tyvärr hade en av styrlinorna blivit lite uttöjda eller en knut flyttat sig för jag fick köra med en kite som drog snett resten av tiden, men va fan kunde ju slutat sämre;-)…
Värre var det för Robban t ex! När jag var tvungen att gå in ca kl 14, kollade mobilen för att ta reda på var Robban tagit vägen. Ville ju vågsurfa i min nya Psycho 2:a som han skulle ta med, nu när jag blivit toköverriggad med 7 kvm och 6.6 vågisen… Stackarn hade skickat sms om att bilen stannat i höjd med ÅsaL på vägen till Läjet… Så det var bara att rädda en kompis i nöd. Kred till Robban som iklädd våtdräkt ändå hade ett leende på läpparna när jag anlände Shellmacken! Det var då det gick upp för mig att jag ändå hade haft det rätt bra!
Gott kört idag boys´n girls!
Gillar Nils stora kiteloops och alla som kom förbi och kollade så att jag var ok när jag bodydraggade till strandenJ!!!!
Peace & God Jul!
PS: Måndag morgon/fm ser ut att bli fett:-) -
smaskens;521800 wrote:Vad sägs om att kolla evt spot för ostlig. Typ Öckerö Långesand.
Jag var där och kollade med bil men var nog på fel ställe.
Såg helt hopplöst ut att komma i vattnet. Eniro kartan är lite för
grov.
http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=44&areaId=6&windDir=E&#spotTips är att köra Jungfruviken istället på Hönö vid ost och oso.
Kör ner vid kyrkogården och när det inte är en massa badare så kan du köra väldigt nära vattnet med bilen på grusvägen. Långgrunt och riggyta på gräs, men se upp med små rosenbuskage! -
Menar du verkligen på lördag?
Är det verkligen en bra idé att flyga sportplan när det verkar bli den bästa kitedagen på en månads tid;-)??!!Är det Anders ”Bengha” du ska våga livet med? Se bara till att han håller sig inom TMA (Visuell flygning) och utanför luftlederna. Var lite si och så med det när jag flög med honom, ha ha!
-
Ska köra mellan 9-13 om det funkar, men tror det blir för mycket syd för Askim, tyvärr.
Har inte så lång tid på mig så frågan är ju var man ska köra annars… Ev Torkel eller Rogelund men det skulle blåsa mer norröver så ev Getskär/Stora Höga eller Stenungsund.
BESLUTSÅNGEST!!! -
above_the_law
Medlem14 december, 2008 vid 18:25 som svar på: Draget eller Olofsbo, SO 8-12 m/s, någon som är på?Jasså, såg riktigt blekt ut när jag var vid Draget vid 10-tiden… Blev tydligen bättre lite senare då. Good for you:-)!
Drog till Olofsbo istället, men knappast till någon större nytta. Fullt upp att ta höjd med twintippen, men soligt i alla fall;-). Kom i o f s en del vind runt 14-tiden och t o m lite dyningar som man kunde komma med på vågbrädan och 12:an. Gav i alla fall lite mersmak på att köra mer helt ostroppat:-).Någon som ska ut imorgon fm?
-
Ha ha! Den lättate ju t o m på våg-/vindabstinensens grepp om en nedstämd och förkyld själ:-)…För en lite stund…
Tack Robban! -
World Class Mat:-)!!!
Ja, nu börjar man ju faktiskt må riktigt dåligt av våg- och vindabstinens…
Och dom där fotona gjorde ju knappast saken bättre;-).
Riktigt fina dock! -
Tjenare Mat,
har försökt köpa tidningen både hos Robsport, No Comply och prestbyrån i Göteborg utan framgång:-(.
Jag vet att det går att prenumerera, men tänkte främja Robban lite genom att köpa maget där… Men nu orkar jag inte vänta längre.
Hoppas jag får även denna månads nummer även om jag signar mig först nu? -
Jepp,
två genomförkylda grabbar här och lilleman dessutom ögoninflammation;-(.
Eftersom Flippen inte får vara på dagis då så får jag nog stå över idag. Tror att kommer vi ner till Askim med kameran ändå mellan ca 12-13-tiden, då han brukar sova.Robban: Tar du med nyckeln, så kan Filip sova vidare i bilen?
Brushanen;520002 wrote:Tänkte köra i Askim vid 11-tiden. Tar med kite till dig WakeNils och bräda till dig Sofia.Kul om du kommer förbi och filmar Nicco! Vi behöver matrial till Onshore filmfestivalen.
-
Jag tänkte köra från kl 9-12.30, som sagt.
Om inte förkylning och Filip blivit sämre imorgon… -
above_the_law
Medlem3 december, 2008 vid 14:28 som svar på: Någon som har haft lite roligt i vågornaYann;519290 wrote:Nej (tyvärr), jag är goofy. Schysst rulle!Tänkte inte på det… Men nästa gång;-)!
-
Man tackar ödmjukast på förhand Mike:laugh: !
Om du kommer ihåg så får du väldigt gärna maila deras kontaktuppgifter på [email protected]
eller skicka personligt meddelande här på Steffo.Håller tummarna för dig inför nästa PKRA.
Man blir ALDRIG för gammal för att leva drömmen!Kör hårt!
MikeTK;519281 wrote:Det finns 2st här nere som jag känner till som hyr ut rum o hela hus. Vilket är mycket billigare en att bo på hotell. Ska ta deras nr o webb adresser när jag ser dom.såklart jag har vatt ute o kört one eye 🙂 Men håller mig oftast innan för revet. vågor har man tid med sen nu är det freestyle som gäller 🙂
kommer snart upp lite video från Mauritius osså ,,
mike
-
above_the_law
Medlem3 december, 2008 vid 13:40 som svar på: Någon som har haft lite roligt i vågornaSnyggt!
Man undrar ju lite vilka som kom i bild? Var det Yann som red vågen kanske? Såg ut som Kvabbso också med sina röda…Robban!
Dags att trycka upp färgglada (individuella) rashguards med enorm robsport-logga bak och fram:-)!!! Jag vill ha den Kermit-gröna så klart, ha ha;-)…