above_the_law
Forumsvar skapade
-
debkåusf;501412 wrote:Funderar på att bygga eller köpa en. Någon som har lite tips?:confused2:
Hallå mannen,
du kan få köpa min för en billig penning.
Det är en Groundrush med ställbara/hydraliska trax och pumpbara hjul.Roligast och enklast är det faktiskt att köra den med vindsurfingrigg på land och is, så jag har borrat ett hål för en mastfot okså.
Har även låtit fixa en tillsats så att du kan köra på is (borttagbara långfärdsskridskor med vinkeljärn i lättmetall och rundstav mm).
Ska du ha långfärdsskridskoskenorna så kan det ju inte bli lika bra pris, så vida du inte tänkt köpa sådana ändå;-)… Du kan få med två av skenorna, för de andra två använder jag till det dom är ämnade för ibland.Rolig att ha, men nu måste jag rensa ordentligt i förrådet…
Ge ett bud om du är intresserad.
-
Stort Grattis till hela familjen!
Ja, då är lär ni ju behöva den fin-fina solskydds-/badoverallen (Second Skin) som min lill Flipp fick låna i somras. Har planer på en surfresa i vinter också, men innan sommaren lär ni väl inte behöva den? Så vida det inte kommer blandas anabola i vällingen;-).
Namnförslag:
Leading Edge;-)
Occy, efter Marc Occylupo (hur det nu stavas…)
Rocker
Scoop
Haze (Fast lite upptaget kanske..)
Dre
Robby
Best(en)Lycka till!
-
@Blackadder 500411 wrote:
Kommer upp lite info om det mötet på hemsidan inom kort.
Riktigt gott att höra att ni haft ett ”riktigt” möte:-)!
Det är nog bara genom en grundlig dialog som vi kan ”mota Olle i grind”, där vi kan framföra våra MYCKET starka och befogade argument emot ett totalförbud.
Men som Yann skrev så måste vi ju göra allt för att ”the dark side” inte ska ha några som helst argument och referenser att ta till….
Bra jobbat.
-
above_the_law
Medlem17 september, 2008 vid 05:15 som svar på: Kolfiber i Göteborgsområdet till skapligt pris?Tack för alla svar grabbar:-)! Surfzone är fn mig bara bäst!
Tror jag börjar i Grimmereds industriområde eftersom det ligger närmst och eftersom jag bara ska ha lite mindre mängder den här gången.
Vi hörs och ses.
-
@johnk 500311 wrote:
Jag håller med. Skärpning nu. Ändåmålen helgar inte medlen. Vi vinner den här opinionsundersökningen ändå. Så länge vi har majoritet kvittar det om det är med 80% eller 90%. En liten skara kommer alltid tycka tvärt om. Vi har inget att komma med om vi inte respekterar de demokratiska grundpelarna. Vi lever i en värld som inte styrs efter hur många inlägg man gjort på steffo. Rösta rättvist annars gör vi oss själva en björntjänst.
Nere på 9 % nu och det måste väl räcka, ha ha! Annars lär dom ju förklara röstningen ogilltig. Den är ju hur som helst knappast statisktiskt säkerställd med signifikans och 95-procentigt konfidensintervall o s v….. Så varför lägga mer tid på den där skiten?!
-
@MikeTK 499547 wrote:
tackar alla,,, !!!
En sak kommer jag aldrig glömma en kompis sa till mig när jag var i venezuela för 4 år sedan,,,, sa han
mike seriusly,,im just being honest,,, you are to old!!!!
vad e man nu då ???
😀
….”-Så sätter man själv sina gränser!”…..
Var det verkligen en ”vän”???
😉
No limits GRATTIS Mike!!!! -
@Haze 499287 wrote:
Cool skotten. You prefare waves before party? Respect. I go to G-land now for some waves man. Surfing is still the shit. Party can you always do later 😉
Antar att du menar G-löve (Gislövs Hammar) va Hasse?
I så fall så ses vi där vid ca 10-11….. Eller är du på väg till Indo for real?
Ha de. -
above_the_law
Medlem11 september, 2008 vid 06:51 som svar på: Reservdatum för freestyle tävlingen i helgen?sourra;498749 wrote:Vi skulle kunna lösa det genom att jag åker till Norrland. 15 m/s med manshöga vågor varje gång, det slår aldrig fel.OK mannen, kanske kan vi göra en deal?
Om alla deltagare skramlar ett par hundra var så kunde det ju vara värt det?! Kanske t o m så det räcker med en flygbiljett så du fixar att dyka upp till festen på kvällen, ha ha:-).Nä vars, just nu känns det som om det kan kvitta med tävlandet…. Har inte kunnat förmå mig till att köra freestyle på flera veckor, p g a antingen för bra vågor eller för mycket familj, kurser och annan skit;-)
Hur som helst så verkar det väl blåsa på ostkusten enl inlägget om Borrbyn????! Så kanske kan vi köra vågor där på dagen och pppaaaaaaarrrrrttttttaaaaaaa ordentligt på kvällen istället?!
Ha de gott så ses vi på lördag om inte förr!
-
Hm,
verkar ju som om vinden inte behagar infinna sig den här gången…Så, vad är plan B (från tävlingsledningens p o w) , förutom att festen kommer att kunna bli ännu våtare, he he???!!!
-
Grattis:-)!
Men hur väljer dom???
Dom bilderna som du själv la upp i andra inlägget var ju fn så mycket bättre faktiskt…. -
GOTT MOS:-)!!!!! GRATTIS!
Vad var det för snubbe då? Någon som tipsat kanske?
Det MÅSTE ju vara någon som visste precis vad du hade där!!!!??
Gör det hela ännu obehagligare, när man tänker på detta…. Vem vill anklaga/misstänka någon i bekantskapskretsen, hm? I så fall lär ju kanske resten av prylarna vara kvar i landet i alla fall…. Hopp finnes m a o!Hade du lagt ut bilder från verkstaden mm på nätet eller?
Är Gonzobrädan fortfarande missing? Kommer i så fall naturligtvis att hålla ögon och öron öppna även i Götet.
Lycka till med återuppbyggnaden och hoppas du fått bra PR i alla fall:-)!!
-
SMASKENS:-)!!!
Vill också tacka för att du verkligen vågat satsa helhjärtat på detta mag Mat!
Nästan samma längtan efter nästa nummer som när man började prenumerera på SurfSport/FunSport back in da days:-). Kanske finns det plats för en sida med Kent Z:s gamla tecknade hjältar också, Radical Ronald & Rudy Splash, he he?!Fan Mat, man skulle ha haft sin digitala kamera i vattenhuset på huvudet idag i Läjet du…. Såg många sköna ”bilder” där ute som etsade sig fast på näthinnan.
Gillade speciellt en där jag gick upp toeside mot läppen på en ”1.5-gubbe” ca 40 m utanför stenen och ser Yann i en kraftfull bottomturn på andra sidan, just innan jag downloopar kiten och smackar läppen, går ner i botten på vågen och hämtar fart och träffar vågkammen igen men med en heelside snapp så det small till gott i vattnet… Snacka om addicted man blir av sånt här va, ha ha:-)………..
Cheers!
-
above_the_law
Medlem2 september, 2008 vid 16:55 som svar på: Läjet 080820: Vågor, Sol, 5kvm, vågis, Soul….Video!Det kommer MERA:-)!
-
Bra sida Robban:-)!
Nu ska här nötas!:laugh:
Imorgon från kl 15.30 har jag barnvakt.
Ska vi samköra?
/Nicco -
Tja,
är det inga nyblivna pappor/mammor som vill ut och kita idag (gärna Läjet eller i Gbg)?
I så fall kan vi ju turas om att passa knoddarna och köra varannan timme eller liknande.
Vad sägs?
Nic, Pierre mfl…..??!!!