above_the_law
Forumsvar skapade
-
Tack Robban & Pia, för ett oförglömligt öppningsparty i lördags!
Gott om alkohol, bra musik, nice videos, sköna damer och coola dudes i en skön fimiljär symbios!Förlåt för att jag inte kunde låta bli att smasha marshallen under lmitt ongboardrace ner för Såggatan. Anna, jag kan många sköna trick med searin annars…
Var hemma vid 5-tiden efter efterfesten hos Anna (Tack Anna för den 58-procentiga rommen!), men vaknade redan 07.30…körde gardenparty för Andys familj och Bengan & Svenpa dök upp på em, kitate från kl 20-22 med skogsbranden på ena sidan och solnedgången på andra med bra tryck i 10:an. Sköljde prylarna i trädgården och somnade i hängmattan.
En sån da:-)!Robban: Har du min longboard i butiken? Tror kanske att det ligger en case logic med cd:s någonstans också va?
-
HugeO;473336 wrote:kom på en bra sticker line så skall jag npg trycka stickers 🙂
”RÄDDA ALLEMANSRÄTTEN FÖRBJUD FÅGELSKÅDNING”
http://www.raddaratten.se + förbudsskylt på en fågel?
Bästa slogan på länge Huge!
MEN, för att få mer gehör hos en större massa och kunna starta en debatt i media, så kanske vi skulle tona ner fokuset på just fågeskådarna och istället fläska på med lagboken!
”Rädda allemansrätten & försvara strandskyddet!”
”Strandskydd” d v s att allmänheten ska han tillträde till alla svenska stränder (förutsatt att det inte är tomter och byggnader som anlagt innan lagens tillkomst i början av 70-talet), är ju något som många grupper i samhället måste värdera jävligt högt!
T ex:
– Alla som ägnar sig åt vattensport
– Sportfiskare
– Stadsbor som vill kunna göra en walk about var och när man vill.
– Båtägare o s vDetta är något som vi borde ta upp på nästa möte i VSK!!!!
-
Henric;473409 wrote:Känner igen det där tornet=). Var är det?
Är ganska säker på att det inte ligger långt från Ystad Saltsjöbad… Riktigt fin spot!:wink:
-
above_the_law
Medlem4 juni, 2008 vid 09:30 som svar på: TIPS för er med ont i foten/Hälen? Häsporre eller liknande!Ett annat tips som jag använt när jag gjort dåliga hällandningar under bigjump med sowboard är att införskaffa ett siliconinlägg för hälen.
De finns på apoteket. Ett alternativ för kite skulle ju kunna vara att man skär ut en bit i det padset man har och sedan limmar i ett siliconinlägg! Kanske lika bra att ta två till varje pad eftersom man ju ibland vill kunna ändra vinkeln lite beroende på vilket håll man kör åt o s v…? -
MårtenT;472299 wrote:Det finns i Ängelholm och på öland!
Be Robban på Robsport att Dema, så kanske ni kan få en bra återförsäljare i Göteborg också. Kanske svårt med marginalerna i o f s eftersom det är så bra pris från början, men ev kanske ni kan hjälpa varandra på något sätt? Vore ju inte fel om en ”ny” marknad för speed växte fram?
-
Äntligen Broder (eller vad säger du Pia;-)!
Ser fram emot ett gott party på söndag och ett häng dit man kan ta sig när man har lite trist (d v s vindfattiga dagar):-)!
Sedan har jag hört något om att dom fixat ihop en skatepark på Karl-Johansskolan… Någon som kan bekräfta?Hör av dig om du behöver lite hjälp att fixa o trixa inför öppningen och festen!
-
gh0st;471822 wrote:Schysst filmat! Schysst redigerat! Schysst musik och härlig känsla! Aloha!
Vill bara instämma! Du kanske borde satsa lite på kitefilmbranschen ett tag…? Skönt att höra lite sköööööön musik också för en gång skull:cool2: . Keep it up!
-
debkåusf;471251 wrote:Dom vill fan förbjuda allt! Hatar fåglar!!!
Håller med!
De har hävdats (på Nidingen förra året kl 05.00) att vi stressar och skrämmer fågellivet! Fåglarna ska visst tro att det är stora rovfåglar, eh… Jag gick på den för ett ögonblick, MEN har någon någonsin sett en så stor rovfågel och med sådana färger?!!
Tillåt mig smålé… :
– De anser INTE att dom stressar fåglarna när dom fångar in dom i stora nät, tvångsinfångar dom och sätter på dom en jävla metallbojja runt foten, ha ha ha ha. ÅÅÅÅÅÅ vad dumma dom där jäkla supertöntarna är (oss emellan)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
– Måsarna låg och hangade bakom min skärm i en skön harmoni och verkade trivas förträffligt när jag senast var i ett fågeltätt område. I Lundåkra trodde jag att jag kanske skrämde änderna några ggr, men de låg ju kvar hela dagen! Skulle dom bli rädda så borde dom ju ha förflyttat sig lite eller?
– Skärmarna är ju dessutom helt ljudlösa och har en mindre yta än någon segelbåts segel, vilka det ju dessutom finns rätt många av….
– Fåglarna verkar dessutom vänja sig snabbt, efter att dom märkt att dom inte blev uppätna eller attackerade!Parentes: I Billdal ha vi en annan dåre (halvbonde), som hävdar att vi skrämmer hans får i viken….eh. Dom står ju bara där och idislar och verkar inte fatta ett skit oavsett vad man gör!
Nej, nu får dom fan ta och ge sig!Kan det vara så att det är dom själva som är RÄDDA av naturen (för det mesta) och att kite är alldeles för outforskat område för att dom inte ska råka i panik med sina taskiga psyken!!!!??????
-
stebe;471270 wrote:Faan vad gott ni har de!!!! era jävlar 🙁
Vad gör du då Stebe? Jobbar i ”Grottekvarnen” eller…?
-
above_the_law;471268 wrote:Kan inte ni som fotade lägga upp några sköna bilder från i förrgår i lundåkra?
Särskilt intresse kan nog finnas för blond skönhet som var så kite-sugen så hon visst glömde ta av solbrillorna när hon skulle ut…eller hur var det?!Ahaaaa! Robban hann först…. Stort TACK till Robsport för det:laugh: ! Namn och civilstånd?:wink:
Och ja, ölen i hängmattan har börjat göra underverk på skaparandan….Sorry!:santa: -
Kan inte ni som fotade lägga upp några sköna bilder från i förrgår i lundåkra?
Särskilt intresse kan nog finnas för blond skönhet som var så kite-sugen så hon visst glömde ta av solbrillorna när hon skulle ut…eller hur var det?! -
Virena;470979 wrote:schyrrans, fasen va kul, e super sugen. Hörs å ses snart, jag tror att jag är ledig måndag tisdag iaf. kanske hänger på i två dagar om det blåser, Hoppas!e så kitesugen:laugh: :laugh: :laugh:
Du verkar ofta vara super sugen (nu för tiden) Virena (ännu en ”Skotten-komentar” i vanl. fall). Bara positivt om du frågar mig alltså…
Förlåt, menar verkligen inte att vara gubbsjuk men hur löd den där tråden du skrev om när ”du skulle försöka få in den där långa grejen och hitta det där lilla jevla hålet”, ha ha. En klassiker på Steffo. Snälla, lägg upp den tråden igen:wink: ! -
debkåusf;471261 wrote:Det var visst en wakebåt med plog och barlasttankar!
Drar säkert ingen soppa/diesel alls;-).
Men det har väl Mackan råd med om någon, he he:laugh: !
Måste testas! -
djevulen;470905 wrote:enligt senaste ryktet tyckte även nicko ”above the law”att lundåkra var en höjdare så vida att han vägrade köra hem till gbg så han slaggade i bilen,å vem vet kanske han ligger kvar där än idag
Helt riktigt Matte!
Fan vad trevliga alla skåningarna var också:laugh: ! (utom vakten till danmarksfärjan på kvällen…hm!). Riktigt gott om vackra damer som kitade var det också. Stort cred till alla som inte körde med surfshorts (annars Skottens kommentar f ö…;-)!
Inte undra på att ”Kniven” utmämnt stället till en av sina absoluta favouriter att träna nya trick på:-)!
Jag fick dessutom en lite väl bra fest i Hlb senare på kvällen. Var på det berömda att jag hamnat i Köpenhamn vid 03-tiden också men lyckades missa färjan precis, som tur var, he he.
Körde Vejbystrandsregionen fast mer sydost (vad det nu hette) morgonen efter för att inte ha så långt hem och jobbe… Också helt ok, men inte som LÅ dagen innan.Vi ses igen när det blåser!
Skåne åt Svenskarna;-)*!
-
Dags att vi lägger upp en tydlig länk med förklaringar och bilder för MEDIA på t ex Surfzone, så att dom lättare kan få RÄTT information om situationer och ev incidenter med kite!
Kanske också något för VSK:s surfklubbs kommande hemsida!!!???Om vi gör det enkelt för medierna att få info från oss så kanske vi kan få bort alla dumma tankar (från en ignorant allmänhet som tror att allt i tidingen är sanning) om kiteförbud och annat skitsnack!!!