Forumsvar skapade

Sida 123 av 135
  • above_the_law

Medlem
    6 mars, 2008 vid 07:55 som svar på: shorts utanpå dräkten??!!
    AnnaS;173180 wrote:
    Och för att skydda dräkten. Min går iaf alltid sönder i baken. Fast jag har inte shorts utanpå så ofta 🙂

Det tackar vi för Anna:wink: …

• above_the_law

Medlem
    6 mars, 2008 vid 07:48 som svar på: Varber this weekend is ON
    sourra;448911 wrote:
    Nu ligger Gonzo’s bilder av hans, Nickes och Tony’s three man show uppe på http://www.jah.se/goodlife

20080301-SH105248.jpg

Fan Gonzo, jag trodde det var du och jag:wink: ?!
    Hoppas RobSports Epic överlevde festen….Har Robban fått tillbaka den ännu? Snygga klebor på den i alla fall…
    Ses kanske idag, för det blåser ju stormkite IGEN!!!!!

• Frånsett sträckta vrister la gympa så kan man ju absolut plocka en del trick och kanske modda dom lite med respekt!
    Som sagt, riktit bra kite- och brädkänsla i all fall! Inte många som fixar dom där snurrarna samtidigt som man flippar brädan och landar perfekt….Be open minded or fade out;-)

• above_the_law

Medlem
    1 mars, 2008 vid 20:17 som svar på: peru filmen 2a försök..

Riktigt bra filmat och klippt:-)!
    Skulle i o f s velat se mer stor vågsurf och vågkiting….förutsättningarna verkade ju finnas. Svårt att inte imponeras mest av vågsurfarna i de snabba tubarna. Superior helt enkelt….

• above_the_law

Medlem
    29 februari, 2008 vid 18:02 som svar på: A-bay Onsdag!
    snygging;448276 wrote:
    gött gött! det var faktiskt en del riktigt roliga bryt längre ut, synd att man inte hadde längre tid. är nog inte omöjligt med en vågbräda framöver om ekonomin tillåter. Testar gärna 5:an framöver! vi ses kanske i helgen!?

Jeppsis, jag kommer ner till Varberg lördag fm om prognosen håller!

• above_the_law

Medlem
    29 februari, 2008 vid 08:47 som svar på: Terje & Co ikväll på tv

Har inte den kanalen men har sett filmen vid ett annat tillfälle och den visar verkligen Terjes storhet!!!

Jag undrar hur många andra snowboard-/skidåkare (om någon), som skulle beordra piloten att lasta av honom/henne på den minimala ytan (toppen i filmen) på ett helt oåkt och extremt brant ”face” i Alaska? Killen är ju dessutom helt ensam!!!!
    Är det någon som har sett en mer extrem prestation inom snowboard-/skidvärlden???? Jag har då inte sett något svettigare än när Terje droppar in i den sista sekvensen…….

PS. Han viste dessutom vad han talade om när han valde att bojkotta os;-).
    Att dom tävlande inte bojkottar skiten när den nu ska köras i diktaturen Kina är för mig så jävla ledsamt. Fy fan för dessa pengakåta (eller vad det är) och själslösa idrottsmän-/kvinnor som inte tar sitt ansvar när dom har chansen att göra skillnad som räknas! Hoppas dom ångrar sig när dom sedan ligger där på långvården med sina utslita kroppar vid 50 års ålder:-(.
    Rage against the machine!

(Vilken go vändning det blev av den aggressionen va? Skönt att skriva av sig ibland, he he;-)…….

• above_the_law

Medlem
    29 februari, 2008 vid 08:17 som svar på: A-bay Onsdag!
    surfmc;447978 wrote:
    J jag har ju en bild på dig när du lyfter med 4,5:an! Får bidra med den senare, den är mycket vacker.

Kan du inte lägga upp resten av bilderna?! Måste ju finnas någon som visar vilka goa vågor det var….kanske någon med en go vågsväng på läppen eller någon skön cut back?

• above_the_law

Medlem
    29 februari, 2008 vid 08:06 som svar på: A-bay Onsdag!
    snygging;447979 wrote:
    hmm funderar vad för kite jag skall ha under 9:an 5 eller 7 atom, vad tror du nicco hadde en 7:a atom fungerat som igår? tydligen skall finnas 2 infästningar för frontlinan om man vill ha mer depower!

Pierre:
    Jag håller nog med Nic där…Vill du kunna köra i medelvind på 21 m/s, d v s när vågorna är som bäst i Svedala så ska du ha en 5 kvm och en vågbräda.

Jag hade 5:an alltför mycket nedtrimmad p g a lite för korta mittlinor. Dessutom satt bridlar och knutar på ”high wind-läget” i onsdags i A-bay.

Jag var i Åsa igår en sväng och trimmade 5:an på land och när jag flyttat styrlinorna till bakre läget samt förlängt mittlinorna en aning så hade jag riktigt bra ”low end grunt”, samtidigt som kiten svängde precis så direktstyrt som jag ville, även fast vinden inte var tillräcklig att köra den på vattnet.

Men vilken drake det är rent kvalitetsmässigt!!!!!! Märks på bl a ventiler, sömmar, tampar, detaljer, material, enkelhet, funktionalitet, säkerhetstänk mm….Jag skulle vilja dra en paralell som när man t ex jämför känslan av att stänga/öppna dörren på en Mercedes vs en gammal plastig Ford Fiesta….
    M a o, om jag haft råd skulle jag bara köra Flexifoil….men det har jag ju inte, Men man kan ha riktigt roligt på mina gamla lagade Waroo -06:or också:laugh: , som tur är.

Svårt att råda dig eftersom du väl kör mest freestyle, men du får gärna testa min 5:a (om det blir tillräckligt med vind i helgen).

• above_the_law

Medlem
    29 februari, 2008 vid 07:35 som svar på: Nordic Surfers Mag

Fantastique Mat:-)!

Det är gött att det finns goa gubbar som du som får saker och ting att verkligen hända!! Du är en riktigt god ambassadör för surfsporten.
    Riktigt inspirerande för oss andra också….

Will it be available on the web as well?

• above_the_law

Medlem
    27 februari, 2008 vid 22:29 som svar på: A-bay Onsdag!
    sourra;447873 wrote:
    Byigt? Jag märkte inget. Men å andra sidan kör jag ju en Sigma, välkänd för sin stabilitet =)

Tjoooohoooo vad bra det blev:grin: !

Stort tack till Robban (Robsport) för lånet av Flexifoil Atom 5:an!! Riktigt stabil och skön, även fast jag körde med waroo-bom och fick modda med lite sneda knutar på mitt-/depowerlinornas fästen för att få det att passa.
    Utan den kiten hade det nog inte blivit någon surf alls…För som sagt runt 21 m/s och dubbelgubbar med riktigt mycket kraft i strålande solnedgång vill man ju inte missa!!!!

Håller med Yann till 100% att jag inte heller vill vara utan stormkite och vågis en sekund av mitt liv i fortsättningen…särskilt med tanke på växthusvintern! Däremot måste jag nog bygga en lite mindre och tunnare vågis, trotts allt…

Men va fn Johan, du har väl en Naish-vågis? Eller orkade du inte släpa med den just idag?

Gott kört; Håkan R, Johan, Yann, Tompa, Magnus ”Bonnen” och Pierre och vem det nu var mer…:laugh: !

• above_the_law

Medlem
    27 februari, 2008 vid 08:33 som svar på: A-bay Onsdag!

En downwind kanske??!!!!
    Förslag:
    – Träffas i A-bay
    – Parkerar bilarna där, utom en som vi packar full och drar till Björkäng. Testar vinden och riggar ”safe”, samt delar upp oss två och två (så vi håller koll på varandra). Sedan är det bara att ge gärnet, hoppa och rida vågor tills vi spyr:-)!!!!
    Vad sägs?

• above_the_law

Medlem
    27 februari, 2008 vid 08:20 som svar på: A-bay Onsdag!
    Plattvatten;447649 wrote:
    hey, finns det plats till en som vill hoppa högt imörra? Bensin fixar jag.
    Tompa 0732-616844

Kan tänkas. Jag är i stan (Götet) ca kl 14.15. Kan du dra redan då? Jag ska försöka vara tillbaka i Billdal ca 18.00. Tyvärr ska jag egentligen inte ända till stan då, utan till Billdal. Kan kanske åka med någon annan hem, eller så kör jag väl in dig (men då måste vi dra lite tidigare…).
    Ring mig på 0706695030

• above_the_law

Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:30 som svar på: vågsurfingmaskin i lindvallen
    Haze;447631 wrote:
    Du skojar inte bort off-pisten bortanför väggen. Kan vara en av de bästa i Sverige. Framför allt i vinter. Hellre 200 meter fallhöjd med 30 cm puder än 3 veckor med sol härnere 🙁

Sen kan man ju surfa oxå!!

Hahahahaha

Ha ha!
    Hasse min vän, bara att dom kallar den skiten för ”väggen” får mig att bli förbannad!

Står du verkligen för ditt inlägg? Eller är det bara för att du haft några veckor utan nysnö? Det går säkert att hitta nordliga rännor i Schweiz ännu också om du är beredd att ta på stighudar eller snöskor.
    Ang Sälens orörda delar bortom ”!”#¤%&”: Visst om man är villig att hyra skoter eller knalla längre än i någon ”bra” ort och det råkar vara puder så kan det området vara värt besväret….men var är det inte värt att hika om det är rätt sorts snö i massor?:wink:

Mitt inlägg handlade ju dessutom om deras val av ort för flowridern….

Du får nog din snö också till slut….men antagligen först till dess att jag ska ner till Davos, he he:wink:

• above_the_law

Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:17 som svar på: A-bay Onsdag!

Jag dyker nog upp vid 15-tiden:-)

• above_the_law

Medlem
    26 februari, 2008 vid 21:15 som svar på: A-bay Onsdag!
    Yann;447555 wrote:
    Köp mina!!!!!

Varför sälja?

Sida 123 av 135
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA