adde
Forumsvar skapade
-
Jo visst är det lite träligt på jobbet just nu…
På 83 kg kommer Skate 112 gå rätt bra i 7 m/s och 7.0. Sätt på en lite större fena än originalet så kan den kanske klara 7.5 men jag tror inte det ger specielt mkt tidigare planing. När det gäller snabbheten så körde några i Fanaticteamet superX med skate 04 på Fuerte förra året.
En mkt bra bräda som min sambo har tagit över nu.
/adde
-
Du läste inte mitt inlägg en rad ned?
/adde
-
Det finns inga andra svenska sidor som kan mäta sig med den du just nu befinner dig på!
/adde
-
Idag går det fint för Living i dubbelstegen i Wave! Han har vunnit två(? om jag räknar rätt) heat och nu väntar Diony Guadagnino!
Intressant att se om Matt kan klättra i dubbelstegen (hans heat i 3:e är inte kört ännu). Kauli kan ju som sämst bli tvåa och med två andraplatser (eller en 2:a och en 1:a, om han vinner nu) så blir han svårslagen i wave i år!
Igår återtog Campello tronen i freestyle genom att vinna dubbelstegen och sen slå Kauli två gånger! I finalerna seglade de med 3.0 resp 3.3 segel!
Det är väl tveksamt om de hinner med ytterligare en stege i freestyle så lanzarotetävlingen blir avgörande för freestyleresultatet.
/adde
-
Skaten 03 var riktigt bra både som freeride och freestyle. Carvar helt okej och är rätt så snabb. Tyckte kanske den var lite smal i tailen för freestyle (glida bakåt etc.) men det gör den ju andra sidan bättre för carving trick.
/adde
-
Räkna med 150-200 per segel, det är vad jag brukar betala. ibland går det som skrymmande, ibland på vikt och ibland på volym…
/adde
-
Det är mitt JOBB som jag inte gör

/adde
-
Det gäller charter, men då kan man åka till Lanzarote och ta färjan över. Går på 2-3 timmar eller nått sånt.
/adde
-
Jag hade NPs automatic (00′ tror jag) men den fick jag dra åt skruven (som håller fast plastbandet) med jämna mellanrum, samt att den släppte flera gånger under segling.
Då är ProLimits QR bättre, finns på ProLimits egna selar, men även på NS och Naish.
/adde
-
Fan jag har nog bara 35 i år och i Juli blir det inte så mkt seglat för min del… Får väl resta til pozo i augusti eller nått.
/adde
-
Ola, är det inte dags att vi en gång för alla mäter upp lite master? Tex 400 vs nedre 400 på 430, 430 vs 400+30längare osv…
Kanske tom fota dem och sen parameterisera kurvan för att få jämförelser av nedböjning, constant curve etc…
/adde
-
Hehe, får ta dem på måndag!
/adde
-
Hybriden trivs inte alls med styva fenor. Faktum är att den tunna, smala, flex-tippiga orginalfenan på 23! cm fungerar bäst hittils mellan 4.0 och 6.2!
Hur är originalfenorna till tex. Evo, pocket och waveswallow måntro?
/adde