Forumsvar skapade

Sida 106 av 204
  • adde

Medlem
    5 juli, 2005 vid 08:32 som svar på: Freestyle som freeride..och freestyle?

Jo visst är det lite träligt på jobbet just nu…

På 83 kg kommer Skate 112 gå rätt bra i 7 m/s och 7.0. Sätt på en lite större fena än originalet så kan den kanske klara 7.5 men jag tror inte det ger specielt mkt tidigare planing. När det gäller snabbheten så körde några i Fanaticteamet superX med skate 04 på Fuerte förra året.

En mkt bra bräda som min sambo har tagit över nu.

/adde

• adde

Medlem
    5 juli, 2005 vid 07:53 som svar på: Freestyle som freeride..och freestyle?

Du läste inte mitt inlägg en rad ned?

/adde

• adde

Medlem
    5 juli, 2005 vid 06:23 som svar på: Köp och sälj

Det finns inga andra svenska sidor som kan mäta sig med den du just nu befinner dig på!

/adde

• adde

Medlem
    4 juli, 2005 vid 13:09 som svar på: PWA, just nu…

Idag går det fint för Living i dubbelstegen i Wave! Han har vunnit två(? om jag räknar rätt) heat och nu väntar Diony Guadagnino!

Intressant att se om Matt kan klättra i dubbelstegen (hans heat i 3:e är inte kört ännu). Kauli kan ju som sämst bli tvåa och med två andraplatser (eller en 2:a och en 1:a, om han vinner nu) så blir han svårslagen i wave i år!

Igår återtog Campello tronen i freestyle genom att vinna dubbelstegen och sen slå Kauli två gånger! I finalerna seglade de med 3.0 resp 3.3 segel!

Det är väl tveksamt om de hinner med ytterligare en stege i freestyle så lanzarotetävlingen blir avgörande för freestyleresultatet.

/adde

• adde

Medlem
    4 juli, 2005 vid 09:04 som svar på: Freestyle som freeride..och freestyle?

Skaten 03 var riktigt bra både som freeride och freestyle. Carvar helt okej och är rätt så snabb. Tyckte kanske den var lite smal i tailen för freestyle (glida bakåt etc.) men det gör den ju andra sidan bättre för carving trick.

/adde

• adde

Medlem
    2 juli, 2005 vid 13:36 som svar på: Bussgods (prisexempel?)

Räkna med 150-200 per segel, det är vad jag brukar betala. ibland går det som skrymmande, ibland på vikt och ibland på volym…

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 14:17 som svar på: NY FILM AV DANNEMAN !!!!!!!!

Det är mitt JOBB som jag inte gör laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:59 som svar på: ABplus

Jag syftar såklart på den högra brädan, de andra är Kaulis egna. Men det är klart, kanske såg den i Quatros Shop i våras och tog den för en ”standard” laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 13:22 som svar på: ABplus

Kaulis brädor på Maui såg sjuka ut. Riktigt korta. I Pozo ser han ut att köra även på Quatros ”standard” 04 shaper, eller så ha de bara lagt den grafiken på hans egna brädor.

_H0U0197.jpg

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:50 som svar på: Resa till Fuerte Ventura mellan vecka 28-32

Det gäller charter, men då kan man åka till Lanzarote och ta färjan över. Går på 2-3 timmar eller nått sånt.

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 11:21 som svar på: Midjesele, automatic krok eller vanlig???

Jag hade NPs automatic (00′ tror jag) men den fick jag dra åt skruven (som håller fast plastbandet) med jämna mellanrum, samt att den släppte flera gånger under segling.

Då är ProLimits QR bättre, finns på ProLimits egna selar, men även på NS och Naish.

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 09:37 som svar på: Lite statistik över surftillfällen

Fan jag har nog bara 35 i år och i Juli blir det inte så mkt seglat för min del… Får väl resta til pozo i augusti eller nått.

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 09:03 som svar på: Challengers master??

Ola, är det inte dags att vi en gång för alla mäter upp lite master? Tex 400 vs nedre 400 på 430, 430 vs 400+30längare osv…

Kanske tom fota dem och sen parameterisera kurvan för att få jämförelser av nedböjning, constant curve etc…

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:35 som svar på: Tunna fenor med flexig topp?

Hehe, får ta dem på måndag!

/adde

• adde

Medlem
    1 juli, 2005 vid 08:34 som svar på: Tunna fenor med flexig topp?

Hybriden trivs inte alls med styva fenor. Faktum är att den tunna, smala, flex-tippiga orginalfenan på 23! cm fungerar bäst hittils mellan 4.0 och 6.2!

Hur är originalfenorna till tex. Evo, pocket och waveswallow måntro?

/adde

Sida 106 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA