Forumsvar skapade

Sida 112 av 204
  • adde

Medlem
    8 juni, 2005 vid 05:49 som svar på: Takbox

Jag körde med Thules box som är ca 55 bred och ca 220 invändigt. Den rymmer INTE 430 master, men som mest 6 segel, eller 5 segel och två bommar. Boxen är skålad på ovansidan och jag satte 4 öglor så jag snabbt kunde spänna fast en mastbag ovanpå boxen (som fortfarande går att öppna. Bredvid fanns plats för brädorna!

/adde

• adde

Medlem
    7 juni, 2005 vid 15:09 som svar på: Diesel bil?

En multivan har inte 1.4 meter bakom mittensätena. Korta T4 kan bara lastbilsreggas för 2 eller 3 personer. Långa modellen kan dock reggas för sex personer.

/adde

• adde

Medlem
    7 juni, 2005 vid 06:16 som svar på: nån som fick bra surf idag?

Saxat från brädseglarförbundets hemsida…

…Leder gör vår Nordisk mästare David Kruse framför ett riktig framtidslöfte Niklas Stråhlen 16 år…

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 13:11 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Bring da cam!

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 12:23 som svar på: Varberg under helgen!

Snygg signatur ditt svin.

Läjet i morgon, be there or be square! Hörs i morgon.

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 12:15 som svar på: Gottskär / torkelstorp idag fredag ?

Dom kanske spar sig till helgen. 15 m/s i varberg!

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 12:13 som svar på: SWT Freestyle tävling i Lomma 4-6 juni

Han söker bara en anledning till att stanna hemma och segla vågor två dagar i sträck!

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 11:36 som svar på: Hur bemöts kunder…?

Jag är inte säker på att branchen klarar att ha en planeringshorisont på flera år, dvs att man kan ”odla” potentiella framtida (ffa inte flera år fram i tiden) storkunder på detta sätt. HFS må ha varit hur trevliga som helst och sålt bättre begagandade prylar, men de finns ju inte kvar…

I mina ögon är det bemötandet som du fick som är problemet, inte att de inte tog emot det och det är nog också på det sättet som de förlorar pengar/kunder i detta fall. Jag försvarar inte på nått sätt försäljarens attityd! Det korrekta hade såklart varit att säga att det bättre att du säljer det privat själv.

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 08:11 som svar på: Hur bemöts kunder…?

Om ”nästa kund” är villig att betala fullt pris för seglet så har han ju förlorat 400 spänn på affären. Givet att ”nästa kund” kommer innom den tid som han kunde tjänat in 400 spänn på räntan.

I vissa fall kan det såklart vara bättre att sälja med förlust – eller liten vinst – än att sälja med större vinst senare. Tex, kan han ju frigöra kapital för att köpa ett nytt segel som han kan sälja med bättre vinst.

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 07:54 som svar på: Hur bemöts kunder…?

Jag förstår nog inte riktigt hur du/man kan tycka att man kan förvänta sig sig 3-400 spänn rabatt på ett segel för 2-3000. Varesig det är ren rabatt eller att de köper ditt segel som de sedan knappt kan sälja. Det är inte självklart så att de är bättre att sälja ett segel för 2600 än att inte sälja det för 3000…

Att du blivit dåligt bemött är en annan sak och DET har man inte råd med som handlare.

/adde

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 07:30 som svar på: Vågor kring Oskarshamn

Medelst båt kan man hitta grund som bygger hyggligt på NO. Möjligtvis kan man lägga i vid badplatsen (vad fan heter den…) ute vid kristinedal. Vi seglade längre söderut, kan nog funkar att gå i nere vid Vånevik och dra en Oceanbog ut och segla vid norra inloppet mellan öarna och Runnö, där ligger några grund som kan ge bra ramper i alla fall.

/adde (fd O-hamnare)

• adde

Medlem
    3 juni, 2005 vid 07:13 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Ni andra kan boka in 4.7 från den 13:e till 15:e juni. då skall jag bort.

/adde

• adde

Medlem
    2 juni, 2005 vid 06:47 som svar på: Check out Varberg på windguru till helgen…

Sssshhhh, sannolikheten att en prognos skall slå in är omvänt propertionelig mot uppmärksamheten på steffo.

/adde

• adde

Medlem
    2 juni, 2005 vid 06:23 som svar på: konsten att driva en bild till sin udd

Kinespojken är nästan bättre… men jag har tappat bort den länken….

/adde

• adde

Medlem
    1 juni, 2005 vid 15:12 som svar på: Bomtest 2004

4 dagars surf på raken och 92 mil i bilen. Lördag kväll 00.09 får jag ett SMS om olika lösningsmedel och dess påverkarn på bom-kol och epoxi…

Är månne S.. sveriges mest fanatiske vindsurfare??

/adde

Sida 112 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA