adde
Forumsvar skapade
-
ojdå. nu uppdaterades wetterzentrale. Nya bud – Öland i helgen?!
/adde
-
Förra året hade jag bara 4 vågdagar innan jag åkte till Fuerte i Juli. I år har jag EN dag i apelviken med 6.2 och onshore… förutom 13-14 dagar på Maui såklart. 10-15 freestyledagar är det nog i sverige…
Helgen ser bra ut, lite olika buda bara… Gurun säger stanna och kör freestyle lördagförmiddag och vågor lördag kväll+söndag förmiddag. Wetterzentrale säger åk ned till skåne! (och åk till klittmöller på onsdag!!!!!)
/adde
-
Tyvärr kan jag meddela att det inte hjälper. Inte mig i alla fall…

/adde
-
Låter som om du är ute efter Chinook! vågbommarna är tighta och har smart, roterbart fronbeslag som tar SDM och RDM. Riktigt bra pris i sverige dessutom! I USA kostar HPL och Chinook lika mycket, men i sverige går HLP:en på över 5000:- medans motsvarande Chinook går på 3700:-
Finns på http://www.surfbutiken.nu och http://www.swell.se
/adde
-
Det är lite skillnad på att köpa ett segel som ligger i en shop i Tyskland och skicka hit med DHL och på att bygga en bräda i thailand – två månader från beställning till möjlig leverans FRÅN fabrik (detta kan göras 6-8 ggr per år, dvs det är inte bara att maila en beställning när som helst) – och sen skicka hit den i en container på en båt…
Först skall den alltså byggas klart i tid, levereras till rätt fraktbolag och sen åka båt.
Detta gäller de företag som inte jobbar med ett Europalager, då tar det samma tid att få dit grejerna – och sen tar det ca en vecka att beställa dem till butik i sverige.
/adde
-
Uppmärksamma läsare av surfdagboken ser att S.. redan kallar sin chilli 109 för chilli 107

/adde
-
Smhis vanliga prognos lämnar ju mer att önska, frågan är om plus-tjänster kan erbjuda något som vi inte kan få gratis, tex hos DMI, wettercentrale, wetteronline etc…
/adde
-
Jag har redan skrivit att den inte poppar superbra, men det är inte DET som är mitt problem. SBS (skit bakom spakarna) eller kanske rent av FFF (för feg förare) sätter mina begrännsningar. Jag får det att fungera hyffsat när jag kör utan maxdrag men då behövs bättre timeing och mer kraft, i mer fart behövs mindre kraft men då fegar jag, av någon anledning, gärna ur… vilket som alla vet betyder hårdare krascher!
Men visst, bästa Naishseglaren på EFTP (2004) seglar i år på Vector i stället för playmaten.
/adde
-
Rackarknull är ett ord som behöver få större plats i det svenska språket!
-

adde i Torkelstorp, foto Kris LevemyrNog går den att poppa alltid!
/adde
-
På Maui är det tydligen ganska vanligt, neilprydemaui sålde tex PX RDM master. Däremot håller NP fast vid att deras master är att föredra och att RDM är för mjuka och slöa… MEN skall man tolka vibbarna från NP så kommer de med en egen RDM… frågan är väl hur de skall bortförklara sin tidigare rent negativa hållning
. Arrows är ju ett annat märke som inte gillade RDM men som kom med en egen till detta år, tror att de skyllde på att Goya inte gillade RDM./adde
-
Men frågade väl ”Waj då jo havv a skägg dat loks lajk a f-tthår”?
/adde
-
Båda är pre-preg, men PowerEx byggs av Maclean Industries i USA och Tush byggs i Italien av ”fariken på T” kommer aldrig ihåg vad den heter. Triana?…
/adde
-
Vågbommen tillhör ju de bästa på marknaden, har dock en kompis som lyckats knäcka två st. Tydligen kan man sätta i freeride bakstycket (60cm) och få en bom på 145-205! HPL och chinook var de klart dominerande vågbommarna på Maui och där kostade de lika mycket. I sverige är chinooken nästan 1500 spänn billigare?!
/adde