adde
Forumsvar skapade
-
Det kommer inte bli en butik förrens tidigast i vår. MEN Henrik på Swell har sitt kontor i samma lokaler som lagret så det kommer inte vara några problem att komma och klämma på prylar…. Slå dem en signal så kan ni alltid ordna ett möte, man går alltid nöjd därifrån – eller hur Lars_K?
Hemsidan (som nyss uppdaterades) kommer nog innehålla någon form av lagerstatus så-småningom.
Är det något speciellt du är sugen på? Jag har snart en av varje som man kan få klämma och kanske provsegla

/adde
-
Kanske DET händer i helgen… saxat från masters of speed…
All of the 24-hour forecasts are ringing off the bell for the weekend. We are expecting an average wind of 35-knots with gusts up to 55………
The best part about tomorrow is that we will get angle, at least 120 degrees of it plus some extra on Sunday which should yield us decent speeds.
There is frantic action from all of the competitors to get ready. We are all here in attendance and we have our TV and media crew on site tomorrow and Sunday.
Wish us luck…. as we will need it.
Keep tuned.
Vi håller tummarna för Finian och grabbarna
/adde
-
Haha, ja det gäller att känna sina egna svagehet…
”tyvärr” var det ett boxer 5.4 och 6.2 med… Jag hämtar dem på måndag

/adde
-
vindsurfing.se har fram tills nyss INTE haft ledade frontbeslag, inte enligt den mail-konversationen jag haft med johan i alla fall (möjligvis kan alun haft det, men det var jag inte sugen på). Dock så var det ett nytt parti på väg in och där var det möjligen det. Local Spirit har det inte (möjligtvis för 2005).
Vilka NP bommar är det som är ledade och passar RDM master?
/adde
-
Du behöver byta din förlängare ja, men inte bommen. De flesta RDM master (däribland Naish Firestick) levereras med en adapter som man sätter mellan bommen och masten.
Vill man köra lyxigt (jo, adaptern väger ju 200 gram
) så skaffar man en Chinook bom, deras nya frontbeslag fungerar på både RDM och SDM master. Förövrigt är chinooks front ledat så man kan ha bommen hööögt och endå inte få några konstiga vridkrafter i bom-beslaget. Det finns andra (kol)bommar som också tar RDM och SDM men de har i allmänhet inte ledat frontbeslag (tex local spirit) och för mig har det faktiskt inte fungerat – beror såklart på hur clew-en sitter på seglet också.Det landade ett lass segel hos http://www.Swell.se nyss, vet inte om det var några Stealth med där… men jag har för mig att det funnits något eller några stående…
/adde
-
No boards yet!
Men jag lånar hem wave 78:an så länge.
/adde
-
Gött mos, mina boxer 5.4 och 6.2 ser ut att ligga i varberg nu
. Nu är segel-stället fullt!/adde
-
Gött mos, men hade de verkligen ett Session 4.0 hemma?
/adde
-
Jag är mästare på subtil manipulering

Gött Lars_K, jag har seglat dem sen slutet av Juli, du kommer inte bli besviken! Vilka storlekar blev det?
/adde
-
Svenska tecken?! är du hemma?
/adde
-
För en tyngre seglare är det absolut mer känsligt med (för)lång förlängning, detta gäller specielt segel som du kommer pumpa mkt med (läs största seglet). Just därför skall du vara försiktig (eller noggran) med valet av 5.7/5.8/5.9.
Sen får du också fundera på VAD du seglar, jag har valt 5.4 som största vågsegel eftersom det sällan bjuds på bra vågor med 5.8 (om man inte bor i halmstad såklart
). Jag skall inte säga att valet var självklart… eller rätt… Jag har ju visserligen 6.2 över också. Kanske är det inte fel att gå mer åt freestylehållet på 5.8? Du har ju inte heller samma krav på ”bullet-proof”. Just därför jag rekommederade 5.8 Boxer(*) och sedan 5.0/4.2 Force.(*) From 2005 riggas 5.8 på 430 mast, med -5 cm förkortning (:D), men riggen testades med 400 mast i boards och fick fin-fina betyg.
/adde
-
Jag var på Fuerte i sommras och såg SuperX live. Det var grymt! Racen var tighta, 2 minuter mellan varje. 8 startande, denna gång ingen Le-mans start. Det var snabbt, spektakulärt och spännande in i sista sekunden. Ibland vann han som låg sist vid första bojen…
Då var det framåtloop på varje ben utom på sista där det var spock.
Frågan är vad som blir kvar när vi skall köra…
/adde
-
Kombinera ett Force 4.2 med ett Boxer/Force 5.0 och Boxer 5.8 så har du fina doningar å¨en 400 mast. Jag hoppar från 4.0 till 4.7 och det funkar bra. Sen har jag 5.4 som nästasegel.
För övrigt har swell sjukt bra pris på just Force och Boxer 5.0, 2005, nu.
/adde
-
Killer har ju dessutom en bräda brädvid brädan, brädar de flesta enbrädes brädåkare.
/adde
-
Finns endel skrivet om RWW bla 76 och 83 och jämförelser med pocketwave, waveswallow samt Evo. Sök vetja

/adde