adde
Forumsvar skapade
-
Kommer jag inte iväg så länge över jul så MÅSTE jag nästan åka en sväng till i vår… se nu till att spika alla tentor så kan vi dra över påskperioden

/adde
-
Undrar om mitt hemmabygge kan klassas som assymmetrisk bräda

/adde
-
Ja för fan, man vill ju inte missa en svensk vinter igen.
När kommer en reseberättelse från senaste trippen då…
/adde
-
Jag tror det kan bjudas på både det ena och det andra, om jag läst kartan rätt kan man hitta plattvatten med cross-off. Möjligtvis kan det finnas nån lagun eller annat trevligt
.Vågen ser ju sjuk ut…
/adde
-
På fuerte såg jag en pajsare med trasig gylf och draggen ute, det gillade publiken… vilket svin

/adde
-

vem har lärt dig att byta prylar så ofta …
/adde
-
Fan om man skulle plita ned en ansökan om forskningsanslag…
Så fort det blåser är man ute och bedriver fältstudier

/adde
-
Det var så lite så

/adde
-
Sportverletz Sportschaden. 1999 Dec;13(4):107-11.
[Injury mechanisms in windsurfing regatta]
[Article in German]
Prymka M, Plotz GM, Jerosch J.
Klinik fur Orthopadie, Christian Albrechts Universitat zu Kiel.
In a retrospective study, we evaluated the injuries of 44 semi-professional competitors for the German Windsurf Cup, which were suffered from during one windsurfing season. This Cup is the national qualification tour for the annual ”production fun board world championship”. The subjects, participating in our study were randomly chosen. There were no surf-specific differences between the two groups. The average age was 24.63% had competitive surfing as their hobby, 37% were professional or semi-professional board sailors. The subjects surfed an average of 85 days in 1995. 23 (52%) windsurfers did not get hurt during the entire season. 21 (48%) of them got injured during the 1995 windsurf season. This is an incidence of only one injury per 174 windsurfing days. Only three windsurfers were injured during a competition. The other 18 occurred during training sessions. Most accidents happened because of an overpower situation, i.e. the sail was too big for the wind force (43%), or through negligence on the part of the windsurfer (19%). The most frequent type of the accident was the so called catapult crash (57%). The most common injuries were ligament ruptures of the lower leg (33%) and head burst wounds (19%). Compared with other competitive fun sports (e.g. snow boarding), windsurfing has a lower injury risk. In regard to the injury mechanisms, prophylactic recommendations are made.
/adde
-
adde
Medlem18 oktober, 2004 vid 13:00 som svar på: RDM-förlängare i Boards ”test”? Master i Ws test?Ja det med masterna är lite klantigt. Samtidigt så skriver de ju om en RDM-revolution och att fler och fler tillverkare skickarmed en RDM. Jag ögnade igenom testet igår igen och faktiskt nämns det bara om något om masten i texten om Naish Force.
/adde
-
Jag kör med en tulebox som är ca 50 bred (eller smal). Den rymmer 5-6 segel och man kan få ned 400cm master samt smala (typ chinook våg-)bommar. Ovansidan på boxen är skålformad så jag har satt fästen på sidan och spänner fast mastbagen ovanpå.
Vad jag vet finns det inga standardboxar som rymmer 460 eller 430 master, möjligtvis kan man klämma ned dem på diagonalen på en riktigt bred box. Det finns ju också specialboxar bla en bred box med ett takräcke på! Man har brädorna på boxen.
/adde
-
Jag minns en scen ur instant replay (för övrigt ett riktigt bra soundtrack!) där någon gör en table-top och snittar akterliket på någon annans rigg med fenan.
– A good sail rigged bad is lika a bad sail rigged good.
– So if you rigg a good sail good it’s gonna be… very nice./adde
-
Instant Replay är 24 minuter och Fast Forward är 25. Rigmalore(?) var nog bara 22.
/adde
-
Hade inte NP en film som hette ”Fast Forward” någon gång i början av 90-talet? Efterföljare (eller föregångare) till ”Instant Replay”.
/adde