Forumsvar skapade

Sida 144 av 204
  • adde

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:05 som svar på: Corallejo, Fuerteventura hyra prylar?

Flagbeach (http://www.flagbeach.com) har fina fanatic och north prylar. De ordnar också med transfer från stan till beachen.

/adde

• adde

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:26 som svar på: Westcoast i morrn..

Mellan S och SV fungerar Tollenäs i Stenungsund riktigt bra för freestyle. Ungefär lika långt som till Torkelstorp men åt andra hållet…. Blåser det uppåt är det ett bra alternativ. Lite gräs i fredags förra veckan, men det fungerade utan gräsfena (körde Stylemaster L). Långgrunt. Rigga på gräs.

Är det mer mot Väst blir det byigt!

Sen har vi ju läjet såklart, perfekt på S om det blåser nedåt…

/adde

• adde

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 06:07 som svar på: VISION eller CROSSOVER??????

Du har alltså råd att köpa nya segel men inte en tidning laugh.gif

/adde

• adde

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 15:12 som svar på: VISION eller CROSSOVER??????

Köp nya windsurf där testas tydligen en rackarns massa vågsegel…

Och som tack för förslaget scannar du in allt och mailar mig laugh.gif Jag hinner inte till någon tidningshandlare före helgen…

/adde

• adde

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 08:58 som svar på: Evo på plattvatten?

Jo tailen är rejält smal. 35.5 cm för att vara exakt.

Det är mindre än alla EVOsarna (utom nya 62:an), Evo 80 är39.8. Din Amigu (7’4″ är typ 39 i tailen och 90 litern är 42. Å andra sidan (eller änden) är nosen 44 cm!!! vilket nästan är 10 cm bredare än Angulus brädor.

Den som lever får se, såhär ser den ut i alla fall:
    HbSgl.jpg

/adde

• adde

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:21 som svar på: Evo på plattvatten?

214×59 och 85 liter. Skall se om jag kan få upp lite mer bilder i dag…

/a de e adde

• adde

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 07:15 som svar på: Man håller på att bli bortskämd…

Damsektionen i GWC har ju måndagsseglingar i fiskebäck varje måndag (no shit). I helgen skall de ned till Varberg på ett camp, de har ju en starboard start och en F2 dicovery.

Klart du skall få henne att börja segla!

Min sambo har i år tagit sig från en bic calypso till en starboard freesex via en gammal bic fun rock… Sele, planing, slag, kastfall och vattenstart. Nu skall hon bara stå säkert i stropparna…

/adde

• adde

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 14:34 som svar på: Blir en jävla massa master… Hur många har ni?

Både ja och nej…

5.8 från 2003/2004 har 420 i luff och skall riggas på 400 mast, 5.8 från 2004/2005 har 425 och skall riggas på 430!!!

2004/2005
    color_boxer120.gif

2003/2004
    boxer_2.gif

På Naishs hemsida står det, vad jag vet, ingenstans att det skall vara 400 på 5.8:an. I tech-sheetsen har jag för mig att jag sett detta ”feltryck”…

/adde

• adde

Medlem
    25 augusti, 2004 vid 08:01 som svar på: Blir en jävla massa master… Hur många har ni?

Man kan absolut sy ihop smarta rigg-blandningar, tex. genom att kombinera kompakta segel (Boxer, Compact, Morpho/Fuego etc) med traditionella segel.

Värt att notera är att både simmer Compact och Naish Boxer har fått något längre luffar till 2005. Simmer Compact behöve tydligen betydligt mer luff än vad som angavs redan 2004. Tex hamnar Boxer 5.8 på 425 (tidigare 420) och rekommenderad mast är 430! Likaså hamnar compact 6.6 på 460 mast i år. Man behöver helt enkelt en styv mast för att hålla stabiliteten i ett sådant kompakt segel. Noterar dock att Naish 5.8:a testades (enligt egen uppgift) på en 400 mast i Boards April 2004 och fick väldigt bra resultat…

Eftersom jag gillar Naish skulle man kunna köra force/session 4.0 + Naish Boxer 4.7 på 370 mast. Sen session/force 5.3 + Naish Boxer 6.2 på 430 mast…

Körde, med stor framgång, tidigare års boxer 5.4 och 4.7 på 370 tillsammans med Session 3.8 och 4.2 laugh.gif, Underbart för minimalisten!

Nackdelen, för det måste ju finnas sånna, är att man blandar olika segel modeller och får ingen enhetlig kännsla i sina riggar – det är faktiskt mycket värt att ha samma segel i olika storlekar. Med flera master kan man dessutom ha flera segel riggade samtidigt, ökar (eller minskar) det är det bara att åka in och byta rigg. Det tar ju emot att rigga ned och upp, men har man prylarna färdiga på stranden är det enklare. Vidare kanske man, som jag och min sambo, delar på utrustningen (eller, hon använder mina segel laugh.gif) och då ”måste” vi kunna ha vilka två segel som helst riggade samtidigt.

Så svaret på din fråga är: lika många som antalet segel… 370, 2×400, 430, 460. JA, en JÄVLA massa master blir det…

/adde

• adde

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 07:12 som svar på: Ang Söndagen…I WAS THERE!

Hehe, det var nog mer synd på dagen än om brädan. Hade gärna fått mig några timmar till på vattnet.

Fastnade i vitvattnet efter en cutback, fullt drag i seglet men brädan kommer inte ur… katapult! katastrof!

Gjorde en närmare damagecontrol igår och det var inte sååå farligt. Jag har ju tränat mina epoxi-skills så den behöver inte ens in till Uffe.

laga på!

/adde

• adde

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 06:39 som svar på: Mera Naish 2005…

pic4.jpg

/adde

• adde

Medlem
    24 augusti, 2004 vid 06:31 som svar på: Ang Söndagen…I WAS THERE!

Hehe, det är bara att inse att prylar är en förbrukningsvara. Vad var det för mast?

Freestylen fick smaka mast i ett okoncentrerat vulcanoförsök i Björlanda.
    Den skadan var inte så farlig utan det gick fint att laga den temprärt med lite Kapten Däng, kommer dock att behövas lite kolfiber när jag får tid. På vägen hem krockade jag nästan med S.. som hade seglat spot K och var på väg ned till Åsa…

Vågisen är det lite värre med…

Själv blev jag ”outad” i Lejet i torsdags då två, av varandra oberoende, personer kom fram och frågade om det inte var jag som var adde…

/adde

• adde

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 15:22 som svar på: VISION eller CROSSOVER??????

Det är ju en stor fördel med segel ur samma linje; Alla segel riggas på samma sätt, känslan i seglen är samma och hoppet mellan två storlekar är riktigt. Det senare gäller oftast även inom ett märke. Har man tur kan man färgmatcha hela linjen också laugh.gif

De flesta brukar dock välja att byta från våg till freestylesegel någonstans kring femhalv. Även om just CrossOver lär vara ett bra freestylesegel i de större storlekarna. Det beror såklart på var och hur man seglar.

/adde (öhh, själv har jag fyra olika segel från samma tillverkare…)

• adde

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 14:47 som svar på: You should have been there yesterday…

Det är lokalpatriotism!

Tommas Persson är väl från Halmstad?

/adde

• adde

Medlem
    23 augusti, 2004 vid 08:47 som svar på: Action när det inte blåser?

Jag köper nya prylar. Det är extremt…

…dyrt.

/adde

Sida 144 av 204
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA