andersbq
Forumsvar skapade
-
tobhed;585248 wrote:Var köper man pinnar, funderar på att göra nåt liknande de du har gjort fast i Klagshamn
Japp Lantmännen heter Granngården nuförtiden, dom kostar typ 23:-/st men om man köper 20-pack så tror jag de kostar 18.90:- inkl moms
Om man behöver 250st kan man köpa här http://www.nimaab.se/se/art/snokapp-2m-utan-reflex.php moms tillkommer dock.
-
Idag så ”synade TT sina kort” med en vattennivå som var minst en meter under normalen.
Jag tog en 2 timmars walkabout till bondgården och lite längre. (tog bort våra flaggor från SM).
Blev nog drygt 5 km totalt i gyttjan. Hittade 23 ”nya” stenar där vi brukar segla (området för heat 1 på SM), hade 9 snökäppar kvar, när de var slut så fick jag ta lite pinnar på stranden. Har dock positionerna nu på samtliga. Så när Lantmännen får in nya snöpinnar i lager igen så ska jag gå ditt och fortsätta.
Vill också passa på att tacka alla som bidragit till märkningen. Ni som satt in en hundring, kan nu känna att ni äger 5 av de 100 käpparna!Det finns dock lite fler sten kvar innan det är klart:
-
andersbq
Medlem25 oktober, 2009 vid 07:52 som svar på: Direktrapport – Torkelstorp, Söndagen den 25:e Okt.OK, är där strax efter 10.00
-
Här är en riktigt djup slör som heter duga, inte på formula, men av en gubbe som är bra på alla sorters korta brädor, (även formula): [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=UJiwuxrmj4I”]YouTube – run Albeau 49,09kts[/ame]
-
Tidningen som påstår att Klaus & Malte Simmer är Sveriges största bidrag till vindsurfingen. Seriöst?
-
Marcus;584972 wrote:..tror jag är den i Sverige som har mest slörtid på
brädan i år*
*Du kanske är aspirant BQ ?Vet inte, men det blir nog runt 80 dagar i år, kanske 4-5 timmar i snitt per pass. Men vi två tävlar ju i samma liga; typ 8 & 10-åriga barn & snäll fruga!
-
P Malmkvist;584937 wrote:Tror Marcus käkar ryssfemmor el nåt:wink: hur är det möjligt att vid 47 års ålder segla 39.75knop på 500m med några graders värme i luften..
Se det så här Petter, om 20 år när Marcus och undertecknad sitter på hemmet och äter passerad pyttipanna, kör du skiten av våra barn och barnbarn. Säkert i 55-60 knutar!
-
OK, en minut av den där filmen räcker. Nu säljer jag huset, köper en båt och far norrut.
-
Någon (t ex en som hemskt gärna vill vara med i Swespeed) borde reka stället och märka upp ett par linjer med pinnar vid västliga vindar. Enklast att ta en gammal course med centerbord och paddla. Sedan åker vi dit nån stormdag och sätter lite PBn. Man borde kunna kolla med flygplatsen som ligger nån km norr, hur mycket by-vinden är och hur långa vindbyarna är. Min erfarenhet från Trollhättan är att byarna är uppåt en minut, när det är riktigt blåsigt.
-
glader;584481 wrote:När jag ser färgen på vattnet börjar jag tvivla på hur dedikerad jag är. Ser mig själv stående i gyttjan en urkall vinterdag, har inte slagit PB och grejerna luktar gödsel.
Jag tror i och för sig inte att det är så azurblått vatten på detta stället heller, men vad spelar det för roll? Det är inte en ny badplats åt ungarna vi letar efter!
[ame=”http://www.youtube.com/watch?v=R3-euMjOAA0″]YouTube – Windsurf Speed Record![/ame] -
Oj, fyller han jämt, eller?
Inte 20 eller 30 va?
Om det är 40 så är det bara stämma in i kören, stort GRATTIS gubben!
Och när blir kalaset? -
Jag tror den är mellan 0,5 och drygt 1 meter. Ganska gyttjig, men det är bara bra.
Dels för att det är skönare när man klotar och dels för att fenan bara fastnar när man kör i botten.Sjön är 1 x 2 km och saknar skog runtomkring. Kan ha samma potential som ankdammen (som också ligger mitt i ett fågeltittarområde). Borde vara bra från samtliga vindriktningar.
-
peterpett;584365 wrote:Hmmm Hullsjön åker jag förbi varje dag och tänker att här måste det vara perfekta speedspoten, vi ska inte ta och reka där tillsammans någon gång?? Vet du vad som gäller Hullsjön och fåglar osv…? Blir nog en del traskande också för jag har inte hittat några vägar ner till vattnet men det är det kanske värt. Dättern däremot har jag hört är skvalpigt på dom vanliga riktningarna men ska ta första bästa syddagen och dra dit och reka. Alternativet med 100 snökäppar låter inte så jättelockande:eek:
Det fina med Hullsjön är att det varit åkermark, och därmed borde de tagit bort de flesta stenar. Dock är den bara ”öppen” för segling mellan 15/11-15/3… Men å andra sidan så är det då det brallar i däruppe. Jag kan ju ta med lite grejer till jul om inte isen lagt sig. Enklaste stället att laucha är nog vid fågeltittartornet där finns bra parkering, du kan ju skicka upp Eva med kameran så blir det fina flygbilder. (Kör dock alltid weedfena första gången, ifall det finns sten i sjön).
Här är lite info:
http://www.vastkuststiftelsen.se/VisaNaturres.asp?id=234