Forumsvar skapade

Sida 1 av 197
  • andersbq

    Medlem
    12 september, 2019 vid 23:00 som svar på: Sjönöd!!! Ojjj, vad fel det gick…

    skaffa en PLB, jag har alltid, ALLTID den med mig i framfacket på viktvästen
    http://www.andersbq.com/2012/06/personal-location-beacon-no-luxury.html

  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2017 vid 19:15 som svar på: Bräda för foil

    fel bild, det där är några andra av mina nya mindre brädor,

    Attachment Image
  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2017 vid 19:14 som svar på: Bräda för foil

    Jag har den senaste största CA slalomen med förstärkt fenbox och bakåtflyttad mast kassett samt chicken strap, på flyg från NZ,

    Attachment Image
  • andersbq

    Medlem
    5 april, 2016 vid 09:02 som svar på: Köp/sälj-tråd!

    Nån som har en SP53 till salu? (Till Zara D)

  • andersbq

    Medlem
    5 april, 2016 vid 09:01 som svar på: Speed 2016

    Jag planerar själv att åka på VM och Weymouth i år. Inget Karpathos MAO (blir en roadtrip genom USA i sommar istället)

    Nån annan som ska med till VM?

  • andersbq

    Medlem
    23 oktober, 2015 vid 21:10 som svar på: Luderitz 2015

    Typ 90% av Namibias BMP kommer från gruvindustri, så vattenpumpar finnes nog…
    Vad det gäller nivån så är den nog några cm högre, men framför allt så har dom kört med väghyvel på lovart sidan, samma som de gjorde v 3-4 2013

  • andersbq

    Medlem
    17 oktober, 2015 vid 19:45 som svar på: Luderitz 2015

    vallarna är inte högre i år än 2013 eller 2014, problemet i år är vattennivån som är ca 30 lägre än 2013. Det innebär att det nästa är 1 meter upp till lovart kanten. Inget problem för kajtare, men tar mycket av kraften för vindsurfare.. Dock har dom grävt den 3 dm djupare än tidigare,

  • andersbq

    Medlem
    9 oktober, 2015 vid 16:06 som svar på: Luderitz 2015

    They are here

    start page
    Mudslinging on the canal

    Thu, 2015-10-08 02:00 – Allgemeine Zeitung
    Course not completed – Windsurfer reclaim money – Cattelan disengages
    Even three days after the official opening ceremony the windsurfers can still undergo no training runs at the Lüderitz Speed ​​Challenge. On wind it is not, the already since Monday blows constantly with 30 to 35 knots over the canal near the Diaz Cross. The problems are organizational and technical nature. Yesterday, the emotions ran high.
    Zur Großansicht
    Center of Anger: This image shows well why annoy the windsurfers. The distance between the water surface and the banks should not be more than 15 centimeters, at present there are an average of about 80

    <>

    By Florian Gontek and Robby Echelmeyer, Luderitzbucht
    In the ninth edition of the Speed ​​Challenge in Lüderitz is still neat sand in the gears. Actually, should long ago the sports are in the foreground. But the conditions on the canal not agree – from the perspective of windsurfers.
    Yesterday the organizers Sébastien Cattelan and Sophie Routaboul had charged for 12 clock at a routine meeting of all participants at the competition. An hour before the first start of the year, the French duo gave the drivers some information and advice along the way. Things got really exciting then after their statements.
    The Belgian Alain de Gendt took the floor and read the names of the eight registered for the first week of competition windsurfer a letter before he then presented visibly paled addressee Routaboul. Six criticisms are on the document which have beside de Gendt and local hero Matthias Röttcher, the German record hunter Manfred Merle and Christian Bornemann, the Italo-Swiss Patrik Diethelm and Remo, the Ukrainian Alexander Goncharov and the Swiss Heidi Ulrich signed.
    Denounced especially the current state of the channel, which was dug at 1.20 meters instead of a maximum of 80 centimeters, the water level is still far too low, and in which the difference in height between the shore edge and surface water is much too large. In addition, the fine from the channel sand was piled up near the starting area, where he strongly affected the windsurfers, because it blocks the wind so important feed for the lower part of the sail. The fact that only a material container is available, this bears no roof and is not guarded, provides for the windsurfers for resentment. Similarly, the dangerous protruding nails and lack of padding on the followers, with which participants are returned after each trip to the start area.
    Cattelan wants to know nothing of this. The 39-year-old, who had the Lüderitz Speed ​​Challenge 2007 lifted out of the baptism, is de Gendts presentation at a wooden barrel hears sitting at yet reasonably taken. But then he blows his top: “What do you expect actually that her perfect conditions finds here for the money that you pay? That I pudere you the butt and hinstelle a container made of gold? “That was the nicer part.
    Bornemann tries to diplomatic way to steer now heated debate in a constructive dialogue. Cattelan has however already set to draft. “Does not mix you into the organization, of which you have no idea. Concentrate on your records, but you are here. You have to get the channel to adjust. “Cattelan reaps evil looks from all directions.
    “We are far traveled and pay a lot of money,” rumbles Remo Diethelm and his colleagues thus speaks from the soul. Around 200 euros is the entry fee per day. Due this is even on days on which can not be surfed. “Acts of God as in the case of a wind lull this goes ok, but if it’s because that’s the channel is not prepared, then I can not understand that,” said Merle. Especially as the problems of the past are well known. “If it would be the second edition, you might overlook some things. Now, it is already the ninth year, I miss the development “, Merle pushes, which starts this year for the second time after 2013 in the event.
    Therefore, the windsurfers request in its letter to damages in the amount of 500 euros per day, on which the channel despite the good external conditions can not be used. The sum of results from several parameters. In addition to the entry fee and cost of accommodation, car hire and loss of earnings are taken into account in the amount.
    A spring tide had the channel mid-September severely damaged. For the windsurfers understand. For other things but this is missing. The athletes complain about that it could not be that the pump on the approximation of the water level can only work at high tide at this time because the hose is too short. On a longer model has been omitted, although the organizers – had been offered such a – reportedly. Furthermore, the athletes snub fact that excavator and bulldozer these days are often orphaned. They would bitterly needed.
    All this has also method for windsurfers. The Participants field, there are increasing voices that Cattelan – even kite – created perfect conditions for his discipline on the canal and the needs of windsurfers has forgotten, although this form with 30 of 36 starters most of the event.
    The kite, which sails in the air and therefore do not require the full blast supply just above the water surface at the start found yesterday for their sport on the one kilometer long canal good conditions. However Merle, Diethelm and Co. remained only the spectator role. At least excavators and water pumps ran yesterday ever. This nourishes among windsurfers hope for an early start. Today and tomorrow there will be excellent winds. But has trained on the channel yet none of them.

  • andersbq

    Medlem
    9 oktober, 2015 vid 09:23 som svar på: Luderitz 2015

    Vad jag vet så åker inte macke i år. Och här Weymouth så har vi mycket kontakt med Luderitz.
    Det kom nån slags storm för 3-4 veckor sedan och slutänden på kanalen blev förstörd.
    Dom räknande med att den ska lagas till ungefär nu. Sedan fyllas med vatten igen. Det tar tid eftersom pumpen är en vanlig hobby-grej. Gissar att den kan fylla upp 5 mm per dygn. Vilket i praktiken innebär att den kanske blir halvfull om 3-4 veckor.
    Kajtarna kan köra men inte bra för vindsurfare. Har hört att många på plats vill ha pengarna tillbaka för de första 2 veckorna (2400 EUR per gubbe) …
    Så viss disharmoni är det just nu…
    Men så finns det ju hårdingar som Patrick på plats, så åka av blir det ju ändå.
    Hörde också att AA ska ner (för att hans sponsor Ford kräver det).

  • andersbq

    Medlem
    18 september, 2015 vid 11:18 som svar på: SM i Speed 2015

    Bra om all tar med jämna 200 kr imorgon.

  • andersbq

    Medlem
    18 september, 2015 vid 07:39 som svar på: SM i Speed 2015

    När det gäller var vi kör så är det på lördagen 2 områden med 3 olika varianter av segelriktningar som är aktuella. Vid svagare vindar i sydväst så brukar C vara att föredra. Men det får vi hålla öppet tills skepparmötet imorgon kl 9.00.

  • andersbq

    Medlem
    18 september, 2015 vid 07:21 som svar på: SM i Speed 2015

    SM är till skillnad från KoF inte en tävlings om körs på vindprognos, utan för att få SSF sanktion så krävs fasta datum, inget som kan kan utlysa närsomhelst under hösten. Det är en process som ligger bakom detta arrangemang som jag fixat i år själv… en ny erfarenhet!

    Räknar med 7-12 m/s och uppklarnande med sol på eftermiddagen. Viss hopp om sjöbriseffekt på eftermiddagen om det blir helt klart.
    Sydväst-vind ger en ok grundvind (till skillnad mot alla ostliga vindar vi haft senaste månaden).
    Med många års erfarenhet av speed och TT så vet jag med säkerhet att man inte kan lita på prognoser helt, KoF formatet tex, när det lovas på förmiddagen och inget på kvällen kan mycket väl fall ut tvärtom som senast. På lördag så planerar vi för 2 långa heat. 5×10 sek. Vi får se om eftermiddagsheatet blir snabbast.
    Väl mött, snygga pokaler väntar till hela topp 10!

  • andersbq

    Medlem
    18 september, 2015 vid 06:45 som svar på: SM i Speed 2015

    Ja vi kör på lördag, samling 8.00 och start 9,20.

  • andersbq

    Medlem
    17 september, 2015 vid 19:07 som svar på: SM i Speed 2015

    @Jester 735918 wrote:

    Kan nämna att detta är sista tävlingen jag kommer vara involverad i som resultat-gubbe. Och om det blir vind på lördag är jag inte på plats då bla lillebrors 40-årsdag skall firas. Så eventuella resultat kommer kanske först på söndagen.

    /J

    Stort TACK för allt engagemang i alla år, i små stugor, husvagnar och bilsäten. Utan dig och Gustav så hade vi väl haft ungefär samma speedcup som typ Norge. (ingen).

    Vad det gäller SM så är det det på. Samling registering 8.00 skepparmöte 9.00 och första start kan bli tidigast 9,20 på lördag.

  • andersbq

    Medlem
    17 september, 2015 vid 08:30 som svar på: Sjunkande nos

    Har för mig att det finns någon slags “flytväst” som man kan sätta på nosen för att nybörjare ska kunna dra rigg.

    I övrigt så håller jag med Macke. Men kan förstå att det kan vara klurigt att dra upp ett 9,5 på en bräda med samma liter som du väger. Enklare att vänta några minuter på nästa vindby och vattenstarta tycker jag.

Sida 1 av 197
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums andersbq

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.