Forumsvar skapade

Sida 103 av 197
  • andersbq

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 15:18 som svar på: Speedspot i Vänern??

Insjövatten smakar väl alltid skit, men jag kan nog inte säga att skiten från 100 får och några tusen svanar och småfisk vid TT är så mycket bättre…
    Dättern är kanske sveriges motsvarighet till Strand Horst.
    Det borde dessutom vara så att Hunneberg (ett platåberg) pressar extra mycket vind förbi Dättern på sydlig vind. Jag tror på följande områden där det är cirka 0,7-1 meter djupt.

(Sydlig vind är inte helt ovanligt, sydost är dock bara nån gång per år)

• andersbq

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 19:00 som svar på: Speedspot i Vänern??

Jag tycker ni Trollhättebor ska ut och reka Hullsjön och Dättern.
    Båda är väl grunda och lerbotten a la TT, ingen skog i närheten. Kanske hur bra som helst, nära er dessutom! Kom igen nu och posta upp en 40 knopare från the city of Trollhättan!

Lite info om Dättern:
    Föreskrifter för allmänheten
    Känn er välkomna att besöka Dätterns naturreservat men tänk på att det inte är tillåtet att
    – medföra okopplad hund,
    – göra upp eld,
    – tälta eller ställa upp husvagn,
    – anbringa tavla, skylt, inskrift eller liknande,
    – framföra motordrivet fordon, annat än på tillfarten till parkeringsplatsen på Frugårdsudde,
    – framföra motorbåt med högre hastighet än fem knop,
    – anordna båttävling.

Naturvårdsförvaltare: Länsstyrelsen

• andersbq

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 18:25 som svar på: Speedspot i Vänern??

En annan spot som jag spanat lite på:
    Eller är holmen för hög tro?
    och är det tillåtet att svänga av?

• andersbq

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 15:00 som svar på: Speedspot i Vänern??

Ser bra ut från ovan men Hindens rev är trädbeväxt hela vägen ut och väldigt mycket sten. Det är en rullstensås som sträcker sig över till Dalsland på andra sidan, Hjortens udde.
    Vi seglade mycket vid Svalnäs i början av 90-talet. Bäst är sydväst, men då för bump & jump.

(i och för sig Peter, om du köper 100 snökäppar och vadar runt längst spetsen & märker ut alla stenarna så lovar jag att komma och prova igen)

• andersbq

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 18:22 som svar på: Reunion ngt att åka till?

Fråga Johan Salén (Fd världscupsgelare, jorden-runt-kappseglare och numera formulagubbe) vad han tycker, vet att han var på den ön länge!

• andersbq

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 18:25 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Jag har skrivit några rader om Speed-SM och saxat ihop lite bilder från diverse olika ställen:
    http://svfspeedcup.blogspot.com/
    (fotografer hör av er om ni misstycker)

• andersbq

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 18:19 som svar på: Snabbaste Kombon tänk vad man vet lite!!

Benke, det är värre än så. (Ians Falcon-repa kom till efteråt) Det som åsyftas var nog Roger van Tongerens 41,96, vilket var den 15:e bästa på dagsrankingen vid The Brace. Sug på den du!

• andersbq

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 17:21 som svar på: Snabbaste Kombon tänk vad man vet lite!!

När du körde Exocet/Select så kanske det var lite tradition att förvrida fakta?
    Men nu när du kör Naish-brädor så är det bara sanningen som gäller. Du vet man var ju ordningsman i skolan 😉

• andersbq

Medlem
    12 oktober, 2009 vid 16:47 som svar på: Snabbaste Kombon tänk vad man vet lite!!
    getwet;582884 wrote:
    Ja djävlar, jag är 42a i världen på select fena!!!!

Det är nog tyvärr inte riktigt sant, rankingen visar bara dem som har sina PB med Selectfenor, men många har åkt fort med en selectfena men ännu snabbare med någon annan. T ex Peter de Wit med 44,24 knop med Select (vilket iofs är snabbt) men har ett PB på 44,85, och han är inte med på Selects lista…

PS Om man hade påstått nåt sånt som denna tråden börjar med i bilvärlden så hade det blivit marknadsdomstolen direkt… (ska själv snart dit :mad:)

• andersbq

Medlem
    10 oktober, 2009 vid 15:33 som svar på: Bra mastfot/fötter?
    SWE 496;582575 wrote:
    De flesta US-kopplingarna sitter lite sladdrigt, men hellre det än en pin som kan gänga av sig eller rent av gå av.

Pin-mastfötter (iallafall alla som jag har) är inte gängade utan svarvade i ett stycke och sedan sitter Tendonjointet direkt i godset. Tycker det känns mycket modernare och mer precist med pin än en gammal US-quick release.

• andersbq

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 18:27 som svar på: Namibia 2010

Säkert kul, men väldigt långt att åka bara för en vecka. Kan tänka mig 3-4 veckor på Karpathos istället, ungefär samma cost, och dessutom en gladare familj!
    Men men det ena goda förtar ju inte det andra, väntar dock med besked.

• andersbq

Medlem
    8 oktober, 2009 vid 16:48 som svar på: Namibia 2010
    P Malmkvist;582118 wrote:
    Om man säger så här!! Jag är grymt grymt sugen men det beror helt på vilken peng det pratas om..

Mindre än 30000kr så är jag på

Mycket över 30000kr inte en susning..

Det är ungefär vad jag rimligen kan få fram till våren/sommaren..

Glöm inte att lägga undan en tia till Karpathos också!

• andersbq

Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:28 som svar på: Runt Gbg tisdag em

Grymt, nästan så jag blir sugen på Fisken igen, har inte seglat där på 10 år sen jag flyttade från GBG. (har tjongat i många fenor där med dock)

• andersbq

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 14:56 som svar på: Det har seglats fort idag på Haga Park!!

Grattis, jag tror Hurricane kommer få leveransproblem snart!

• andersbq

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:51 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp
    Surferboy;580796 wrote:
    Tack alla som kört speedcupen i år! Vi ses nästa år.

Stort tack själv Gustav, och ännu större TACK till Jesper som skött urladdningen både inom och utanför Sverige!

Sida 103 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA