Forumsvar skapade

Sida 104 av 197
  • andersbq

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 13:21 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Slutresultat SM
    1 Marcus Richardson
    2 Daniel Borgelind
    3 Markus Emanuelsson
    4 Magnus Bengtsson
    5 Tobias Hed
    6 Anders BQ
    7 Erik Larsson
    8 David Kruse
    sen är jag lite osäker men det var 39 med, skitkul!
    Gustav postar snart upp hela lsitan

• andersbq

Medlem
    3 oktober, 2009 vid 19:36 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Kvalificerad gissning från den samlade eliten:
    1. Daniel
    2. Marcus
    3. David
    4. Benke
    5. Markus
    6. Erik
    7. Tobias

• andersbq

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 17:56 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp

VIKTIGT MEDDELANDE!

Respektera fartbegränsningarna på vägen ut till Torkelstorp!
    50 och 30 som gäller från att man svängt av från gamla E6:an.

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 17:19 som svar på: Idag har jag varit Jesus!

OBS det finns även okända omärkta stenar!
    (dom kan jag dock inte plotta)

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 16:40 som svar på: Idag har jag varit Jesus!

…….

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 11:20 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Jag kommer att ingå som tävlingsledningens rådgivare kring banläggning . Vi kommer försöka lägga en så optimal bana som blir kul att segla, snabb, säker och tar hänsyn till Naturreservatet.

Troligen kommer det finns en startmarkering som man måste runda, här måste vi varandra respekt så att det är ett avstånd på ca 50 meter mellan varje startande. Sedan kommer vi märka ut en var banan slutar med en eller flera markeringar. Bakom denna markering är det helt olämpligt att segla av flera skäl. Rent praktiskt kommer det bli en lite folksamling i båda ändarna a la Böda/Haga.

På bilden nedan är det bara de repor i mitten som kommer räknas.

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 09:38 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp

Jag tror dessa är det enda någorlunda ”säkra” områdena i de vindar som vi väntar till helgen. Vad det gäller västlig ovan piren så är det samma som vi körde förra året, dvs lite trångt och skvalpigt. Gemensamt för båda banorna ovan piren är att det är mera chopp och riktigt svårt & farligt över cirka 33-34 knop. Äskatorp är lite choppigt 1/2 banan när man bygger upp farten men blir plattare och enklare desto närmare land man kommer. Här kan man ganska lätt köra på i 38 knop. Dock gäller det att stoppa ca 50-75 meter från land.

• andersbq

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 08:36 som svar på: Väder och vindpronos inför SM på TT

Progonsen skruvas nu upp med 3-5 m/s.
    Lördagen börjar lugnt men slutar i uppåt 12-15 m/s sydväst.
    Söndagen ser ut att bli runt 15-17 m/s väst.

• andersbq

Medlem
    30 september, 2009 vid 18:59 som svar på: Sm speed 3-4/10, torkelstorp
    P Malmkvist;579720 wrote:
    Håller helt med, kika på detta förslag Gustav, så alla vet exakt var banan är, samt inför gärna tydliga regler för vad som händer om man slörar utanför banan..

Det finns ingen banchef eller seglingsledare som skulle ta på sig ansvaret att lägga en SM-bana vid stenrösena vid Tjolöholm. (Om man inte vill sälja 50 fenor per tävlingsdag). Där seglar man bara på egen risk och med en rejäl fengarderob!

• andersbq

Medlem
    30 september, 2009 vid 14:30 som svar på: Väder och vindpronos inför SM på TT

syd 10 m/s på lördag 12.00 och västnordväst 12 m/s på söndag
    (stämmer f ö bra med YR)

• andersbq

Medlem
    28 september, 2009 vid 09:05 som svar på: TT, Nån som är på imorgon efter jobbet?
  • andersbq

Medlem
    28 september, 2009 vid 08:33 som svar på: TT, Nån som är på imorgon efter jobbet?

Man kan launcha vid pumphuset på Tjolöholm (högra nedre cirkeln) men då får man gå cirka 250 meter.

Kör INTE till den översta högra, då blir dom galna däruppe.

• andersbq

Medlem
    28 september, 2009 vid 04:59 som svar på: TT, Nån som är på imorgon efter jobbet?

Väst är bäst i Tjolöhom, men det kan vara ett ”äventyr” att ta sig över. Väl där är det platt och idag är det högt vatten så man kan köra långt in, även en bit förbi pinnarna..

• andersbq

Medlem
    26 september, 2009 vid 20:04 som svar på: Varför speedar du inte denna veckan?
    BUDDA;578883 wrote:
    Sätt upp en Taco bar i TT som har storbild tv.

Riktigt bra förslag, addera snabbt Wifi och lite lättklädda snyggingar så är nog Jesper på igen.

• andersbq

Medlem
    26 september, 2009 vid 18:13 som svar på: Varför speedar du inte denna veckan?

Om jag känner Jesper rätt så går han inte igång på militant tilltal!

Sida 104 av 197
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA