andersbq
Forumsvar skapade
-
Kan du pilla fram någon regeltext där det explicit står att det måste stå ”SWE” om man tävlar internationellt i speed? Mig veterligen gäller detta ”bara” i klasser som omfattas av ISAF, typ Formula, RSX etc.
-
Det finns ett litet problem i TT. Någon gillar inte att jag märker stenarna utanför husområdet norr om parkeringen. Stenarna ligger nära land, därför satte jag pinnarna uppåner så att reflexen inte syns. Ändå har någon dragit upp 5 pinnar… De som sitter kvar sitter j:ligt hårt.
Mellan denna pinnen och land finns 3 stenar som just nu är omärkta:
PS När det är högvatten är dessa inte i spel. -
Fredrik!
Häng på oss någon gång vid TT. Vi har två Kailua JR med olika riggar. Dels en variant med kort mast på 2 m2 (Naish Miniripper) och en som är ett nedskalat vågsegel (Naish Ripper 2,7 m2). Vendela 9 år tycker att det ”stora” seglet är mycket tyngre att dra upp. Dock så fungerar det till ”riktig” segling, det lilla är rent startsegel. Lilla riggen har en teleskopmast för storlekar 0,7-2,0, den större 340 RDM men kan riggas på en 370. Båda seglen är i X-ply, det känns bra att barnen nästan kan hoppa i seglen utan man behöver skälla på dem.
Till barn över 30 kg behöver du inte ha mindre än 2 kvm segel.
Vad det gäller bräda så är det enorm fördel att ha en fena mitt under brädan, annars blir det mycket slör i början. Med fena kan dom ta sig fram och tillbaka efter 15 minuters träning. -
Faktum är att det är Surf Club Klagshamn som även sköter uppmärkningen av Torkelstorp i år!
Kanske kan få lite bidrag från klubbkassan?
😉 -
Tack alla 6 för bidragen!
Hoppas 6 ytterligare ställer upp så går det runt.Idag tog jag de sista av 50 (femtio!!!) snöpinnar och SUPade ut till musselrevet på TT. Jag hade rekat det i januari och hittat 2 böjda armeringsjärn. Det visade sig vara fyra 18 mm järn därute. Omärkta är de som veritabla dödsfällor.
Nu ser de ut så här mitt emellan Kalvö och hamnpiren: -
Tack Surfan!
Jo idag stack jag till Lantmännen igen, men köpte även märkfärg, märkband och 25 snöpinnar ytterligare. Totalt ca 1500:- Sedan hem och hämtade gamla kossan som jag släpade över ängarna i Tjolöholm, pulsade ut i leran och paddlade så småningom ut till den stora stenen som jag ”hittade” igår, satte ner en påle modell XXL, målade den på plats med självlysande färg och pyntade med lite märkband (nådde inte ända upp till toppen). Den är såpass stor (ca 1 dm diameter, och 3 meter hög, den påminner mera om ett sjömärke…) att man kan hänga typ små ryggsäckar med extra fenor etc vid den.
Sedan märke jag 17 stenar till runt strippen. Tur att månen ersatte solen vid halv nio! -
Dagens fråga:
Vad föreställer denna bild?Om du gissar rätt så kan du skicka mig ett PM, så ska du få mitt bankkonto och så kan du få sätta in en hundring (det gäller er andra med som hänger i denna tråden) för dagens insats var både dyr & kämpig!
-
Var där i 2 veckor i juli förra sommaren, blåste bara en dag.
Kroatien är dessutom den sista sovjetstaten kändes det som.
Kommer aldrig att åka dit mera! -
Inget sjögräs, utan massor av stora tångruskor.
-
Idag har jag inte varit ”Jesus”, utan mera ”Kung Neptun”. Ja eget beröm stinker ju men ”Gud” hade nästan passat bäst. 5 timmars vadande i midjedjup vatten med sörjig botten, typ 5 km.
Men nu är iallafall Äskatorp som denna tråden började med, åter uppmärkt. Denna gång med vägpinnar. -
Alla vindriktningar i princip, det handlar mer om vattnets höjd. Väst är iofs kanske bäst, för då seglar man ner mot Tjolöholm.
På söndag blir vattenståndet ganska normalt. -
Jag tror det blir runt 10m/s men ovanför Stenungsund blir det uppåt 15 m/s
PS Om det blir soligt (varmt) imorgon så drar jag till TT och märker lite fler stenar. -
andersbq
Medlem1 april, 2009 vid 14:55 som svar på: Nu är det hög tid att betala in sin medlemsavgift till SVF@SWE-31 538335 wrote:
Försäkring:I medlemskapet i SVF får du en försäkring som gäller när du tävlar. Försäkringen tillhandahålls via Folksam.Läs mer om vad försäkringen inkluderar på:http://www.folksam.se/forsakringar/idrotta/valjidrottsforbund/kanot/1.9750Observera: Eventuellt finns inte vindsurfing med på listan av förbund. Välj då vilket förbund som helst. Tex. Kanot. Grundförsäkringen är lika för alla.
Är den där försäkringen en sån där ”3:rd part insurance” som krävs när man tävlar utomlands?